billy Geplaatst February 22, 2016 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2016 Hoi ik ben in de toekomst op zoek naar een benzine je maar welke motor verschil zit er tussen de 3.8 en de 3.6 (buiten de pk)komen beide motor uit de states of zit hier ook iteaanse DNA in Groeten billy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst February 22, 2016 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2016 Beide zijn echte Chrysler blokken. De 3.8 is inmiddels al best verouderd, ik geloof dat de basis van dit blok de 3,7L is uit de Jeep KJ maar dat kan ik mis hebben. De 3,6L is de nieuwere Pentastar motor, en zou een stukje efficiënter moeten zijn. Volgens mij zijn het beide geen slechte motoren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy Geplaatst February 22, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2016 Dankje voor je feedback ik heb gelezen dat de 3.6 cilinder kop 2 & 4 probleem veroorzaken met overheating Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 6, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2016 alle problemen die je over Jeeps hoort/leest zijn waarschijnlijk waar... Maar volgens mij is de Pentastar motor niet slechter dan de rest van de Jeep. Ik weet niet wat de ervaringen zijn met LPG want die zullen er nog niet heel veel rijden. Pentastar varianten zijn dun gezaaid als occassion. Eigenlijk worden er alleen nog maar diesels verkocht omdat die tot voor een jaar of 2 nog redelijk te betalen waren. Inmiddels zit onze geliefde JKU op geel kenteken ruim boven een ton... Best veel geld voor een dit mooie stukje antieke technologie... Ik was overigens nooit een fan van diesel rijden. Mijn eerste JK had de 3.8 benzine (volgens overleveringen een Trenton Engine product, afkomstig uit Minivans en de Chrylser Pacifica), maar ik moet zeggen dat zeker in het terrein de 2.8 CRD het heel mooi doet. De 3.6L Pentastar heeft het koppel al bij een lager toerental en zal dus watmeer diesel-achtig kunnen sleuren bij lage toerentallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst March 8, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2016 (bewerkt) De keuze in 3.8 en 3.6 zit vooral in het bouwjaar met bijkomende aanschafkosten... Ikzelf heb met de 3.8i geen problemen, enkel is hij wat futloos onder de 2000 toeren. Al heb ik hier geen last van in het terrein, enkel met echte afdalingen. Zeker met een automaat moet je vrij snel je diff. aanpassen als je grotere banden erop zet. (rij zelf 35ers met 4.88 ipv de standaard 4.10 bij een automaat) Anders blijft hij schakelen als je bijv. 100kmh wilt blijven rijden. Diesels hebben hier minder last van. (al hebben deze meer elektronische problemen) Ikzelf verder nog geen problemen gehad met de 3.8 qua motor. Hoor ook weinig klachten over de motor zelf. Al heeft een JK zwakke punten genoeg... 3.6.... zelf geen ervaring mee. Deze zitten erin vanaf 2012, als ik het goed heb. PS je hebt toch al eerder een JKU gehad? Diesel? (die met Rubi stickers erop..) March 8, 2016 bewerkt door Roo4JK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy Geplaatst August 4, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2016 Vandaag is ie er gekomen een wat oudere 2008 jk met wel wat km op de klok KlotKloten gekocht na 80km in noodstand weer bij de stealer waar uit bleek dat de luchtfilter zo vies was dat ie geen lucht kreeg daarna weer weg met nog een probleem onderweg wou ie bijna niet meer starten na een pitstop vandaag dus de brandstoffilter verandert ik zag dat onderhoud niet echt was gedaan en 2x was overgeslagen de jeep starte koud goed maar na de rit over de Autobahn starten hij niet meer goed (echt slecht) dus brandstoffilter (hoop ik) morgen even proberen ik wil hem als ik tijd heb een beurt hebben Verder joepi ik heb eindelijk weer een jeep OjaOja de stealer is een Fiat dealer uit jena ik ga deze dus uit de weg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst August 26, 2016 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2016 Gefeliciteerd !! Hopelijk ontstaan er niet nog meer problemen door het te kort aan onderhoud..... v/d vorige eigenaar. Had natuurlijk nooit zo afgeleverd mogen worden, zeker niet zoiets simpels als een vol luchtfilter. Zou direct een grote beurt laten uitvoeren, incl. vervangen van alle olie. Ook de diffs, tussen- en versnellingsbak + distributieriem. Bouwjaar 2008, is dus een 3.8L geworden of toch richting een 2.8L diesel gegaan? PS zou gelijk je profiel aanpassen van 2011 naar 2008... (bouwjaar) Groet Roo en wellicht ooit tot ziens ergens in het 'veld'.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy Geplaatst August 27, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2016 (bewerkt) Zo ik heb nu de grote beurt gedaan en hij zag er goed uit dif en gear alles oké ziet er goet uit voor 260000km ik moet nu voor valse lucht de diesel terugloopleiding vernieuwen hij start zeer goed bij warmte word 't starten moeilijk dus een lekke leiding en gistern eindelijk eens een Wash gegeven voor de km ziet ie er erg goed uit totaal geen deuken en binnen gewoon als nieuw mijn 2011 zag er niet eens zo goed uit en die was al mooi dus onbegrijpelijk maar ik ben erg tevreden alzoo ik nooit meer bij jena jeep handel een jeep kopen ik zet binnenkort een foto er op August 27, 2016 bewerkt door billy 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.