Benno Ekkelenkamp Geplaatst May 8, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2016 hoi hoi ik heb een jeep cj7 van 1985 met een. 2 motor ik heb er nieuwe olie op gedaan 15 w40 maar ik heb wat een lage olie druk 1.5 bar bij 2000 toeren is dit normaal of moet er andere olie in Gr benno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst May 9, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 Moeilijk om dit zo in te schatten, maar dat lijkt me erg laag. Denk dat er een revisie aan zit te komen. Weet je zeker dat je meter goed werkt?. Zou in elk geval even testen met een mechanische. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst May 9, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 Ja meter is oké is een dikke olie een oplossing of iets met de olie pomp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst May 9, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 Je wilt een lekke band oppompen met dikkere lucht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst May 9, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 Dikkere olie en een oliepomp met een hogere opbrengst, brengen de oliedruk wel iets omhoog. De oorzaak van de lage oliedruk neem je er niet mee weg, namelijk slijtage van de lagers. Kapot zal ie niet zo snel gaan, zolang er oliedruk is. Wordt de oliedruk niet lager bij bedrijfs temperatuur t.o.v. koude motor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst May 9, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 ha ha mooi verhaal van die lucht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst May 9, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 Ik heb de auto net gekocht ik wil er nog graag wat plezier van hebben dus hij mag nu nog niet stuk maar ik wilde graag deze zomer er nog mee rijden dan kan ik er van winter wel uit elkaar halen maar wat is de minimaal olie druk als die koud is heb ik wel 3 bar bij 2000 toeren maar als die warm is 1.5 bij 2000 toeren en als die stationair loopt 0.5 en als je koppeling iets te spontaan los laat dan knippert het olie lampje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst May 9, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 Conclusie..... je hebt een lekke band. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst May 9, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 jip maar kan er ook een plakker op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst May 9, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 Je hebt dus een cj gekocht met een probleempje. Gewoon de zomer doorkarren en op zoek naar een beter blok? Reviseren kan natuurlijk ook. Ik zou de carterpan er eens afhalen en kijken of de intake van de oliepomp niet is dichtgelopen, kun je ook gelijk een paar lagers loshalen en de slijtage beoordelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst May 9, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 oké dankjewel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst May 9, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 Twee vragen: - wat is nu het type motor? - heb je je oliefilter vervangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benno Ekkelenkamp Geplaatst May 10, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2016 lijn 6 4.2 15w40 eurol olie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SilverBack Geplaatst June 18, 2016 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2016 Het is niet de intake. Want dan zou de olie druk juist iets omhoog moeten gaan wanneer de motor warm word. Omdat de aanzuig weestand dan ook wat lager word. Een olie pomp kan ook versleten zijn. Daar kan je een nieuwe voor nemen. Of een revisie setje. Dat kost echt geen drol. Je nieuwe karterpan pakking die je ook nodig zal hebben, kost nog meer. Maar ik denk wel dat het juiste probleem boven al genoemd word...De drijfstang en krukas lagers. Maar ik denk dat je met 1,5 bar de zomer nog wel door komt. Heb dat met mijn Jeep lang genoeg gedaan. Maar het houd wel ergens op natuurlijk, haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst June 19, 2016 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2016 Je kan ook teflon additief toevoegen, Dat zal d oliedruk niet doen stijgen maar wel een betere smering garanderen en daar gaat het toch om? Er kan gediscussieerd worden over het effect, maar het zal zeker een verschil maken. Het moet wel teflon zijn en geen graffiet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst June 19, 2016 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2016 Waarom ,voor de zekerheid, niet nu de krukas-schelpjes al vervangen?? Is een klus die goed te doen is maar wel ineens voor veel resultaat zou kunnen zorgen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
paulv Geplaatst June 21, 2016 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2016 dikke olie erin 20w50 en gewoon doorrijden tot dat hij er mee stopt.. kan goed pas over 100.000 km zijn. persoonlijk zou ik geen stuiver uitgeven aan een 4.2..gelijk een 4.0 HO erin of beter. ik zou mij even geen zorgen maken.. groet Paul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SilverBack Geplaatst June 30, 2016 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2016 Op 21-6-2016 om 2:36 PM zei paulv: dikke olie erin 20w50 en gewoon doorrijden tot dat hij er mee stopt.. kan goed pas over 100.000 km zijn. persoonlijk zou ik geen stuiver uitgeven aan een 4.2..gelijk een 4.0 HO erin of beter. ik zou mij even geen zorgen maken.. groet Paul Dat heb ik toen bij mij ook gedaan. Maar als de boel goed versleten is, maakt 20w50 ook weinig verschil meer uit. Bij mij toen niet tenminste. Dat je geen stuiver meer uit zou geven aan een ouwe 4.2 ben ik het wel mee eens, haha. Lagerschaaltjes zou mss nog wel een optie kunnen zijn. Maar wie zegt dat de krukas nog goed is ?? Wie weet hoe lang die motor al zo draaid. En de oliepomp moet dan ook meteen gedaan worden. Je hebt dan ook weer een nieuwe pakking nodig, die niet bepaald goedkoop zijn. 10tjes werk gaat het zeker nooit zijn, hmmm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.