Chris Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 En heb je al fout code's kunnen uitlezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 En heb je al fout code's kunnen uitlezen? Yup, alleen 55. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Yup, alleen 55. dan kan je er wel vanuit gaan dat het niet je lambda sensor is, maar als je CO2 te hoog is zou ik dan ff langs een LPG boer rijden, en ff af laten stellen. Als ik nu mijn ZJ zou uit lezen kom ik ook uit op de lambda sensor en dat terwijl ie gewoon goed is, maar die word door de LPG instalatie uit gezet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 (bewerkt) dan kan je er wel vanuit gaan dat het niet je lambda sensor is, maar als je CO2 te hoog is zou ik dan ff langs een LPG boer rijden, en ff af laten stellen. Als ik nu mijn ZJ zou uit lezen kom ik ook uit op de lambda sensor en dat terwijl ie gewoon goed is, maar die word door de LPG instalatie uit gezet Ik heb de ervaring dat het uitlezen van codes niet altijd zaligmakend is. Het OBD systeem verteld je niet welke sensor daadwerkelijk stuk is . Het is een leidraad om een storing in die betreffende hoek te zoeken. Erger nog, een storing hoeft zelf niet eens altijd een code te veroorzaken! En wat ik al eerder aangaf, ik kom op het internet tegen dat bij een G3 installatie de lambda weldegelijk gebruikt word. Correct the internet if I'm wrong... Ook al rijd ik niet op benzine, toch eens gekeken via de boordcomputer wat me verbruik is. Stond steevast op 17,6ltr per 100km en nu op 18,7ltr per 100km.... Marginaal verschil, maar kennelijk ook op benzine een hoger verbruik. Ik weet niet zeker of dit me wat verteld, want volgens mij werkt de lambda nog niet bij zo'n koude motor?? May 5, 2010 bewerkt door Ramon2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Maar welk OBD systeem heb je dan? Ik neem aan OBD2 toch? Maar een G3 installatie kan je LPG boer ook uit lezen op fout code's, misschien een tip om dat te doen, en gelijk ff af laten stellen. Is goedkoper dan een andere sonde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Maar welk OBD systeem heb je dan? Ik neem aan OBD2 toch?Maar een G3 installatie kan je LPG boer ook uit lezen op fout code's, misschien een tip om dat te doen, en gelijk ff af laten stellen. Is goedkoper dan een andere sonde Tot 1996 is OBD1, die heb ik dus. Ook een mogelijkheid: vacuum lek. Dit ga ik eerst controleren. Als dit goed is knoop ik er een andere O2 sensor aan vast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Tot 1996 is OBD1, die heb ik dus. Ook een mogelijkheid: vacuum lek. Dit ga ik eerst controleren. Als dit goed is knoop ik er een andere O2 sensor aan vast. Ik weet wel een goeie O2 sensor te zitten, jij kent hem ook wel Het schijnt dat ie vaak bij jouw op de stoep staat met z'n bezem Dus ff vragen of ie een keer met de ZJ komt en daar ff uit slopen, merkt ie toch niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Ik weet niet of jouw lambda hetzelfde is als voor de 4.0, mocht dat zo zijn heb ik er nog 1 liggen (500 km gebruikt) die je rustig mag proberen voor je er 1 koopt. Ik rij dagelijks over de 15 langs Geldermalsen. (als je het wilt proberen stuur je maar een pm) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2010 Ga m'n vandaag wegbrengen voor APK....... keep my fingers crossed:B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2010 Ga m'n vandaag wegbrengen voor APK....... keep my fingers crossed:B ..ben aan het duimen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst May 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2010 Ik weet niet of jouw lambda hetzelfde is als voor de 4.0, mocht dat zo zijn heb ik er nog 1 liggen (500 km gebruikt) die je rustig mag proberen voor je er 1 koopt. Ik rij dagelijks over de 15 langs Geldermalsen. (als je het wilt proberen stuur je maar een pm) PM verstuurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2010 ..ben aan het duimen.. Thanx, t heeft geholpen! Zonder fratsen door de APK, de CJ mag weer een jaar. Daarna is het een officiële oldtimer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst May 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2010 Vandaag keuren, niet goed. 1 Gordel (wist ik, een klein scheurtje) 2 wiellager had een lichte brom maar geen speling 3 Staat te breed op de wielen (Grijs kenteken mag 2% afwijken van standaard 168Cm + 2% =171,5Cm, die van mij staat op 195) . Ik kom al 3 jaar bij de zelfde Garage, Nooit problemen er werd altijd gemeten dat de banden niet meer dan 3 cm uitstaken en dat was altijd goed. Wat nu te doen, graag jullie mening A. keurings bandjes er elk jaar onderzetten. B. Nieuwe RDW keuring en de wiel breedte op het kenteken laten zetten C. Gelijk om laten keuren naar Geel kenteken en ook hier de wiel breedte op het kenteken laten zetten. Grt Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2010 C. Ik neem aan dat je toch al voor geel betaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst May 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2010 Thanx, t heeft geholpen! Zonder fratsen door de APK, de CJ mag weer een jaar. Daarna is het een officiële oldtimer. Feli. Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst May 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2010 Vandaag keuren, niet goed. 1 Gordel (wist ik, een klein scheurtje) 2 wiellager had een lichte brom maar geen speling 3 Staat te breed op de wielen (Grijs kenteken mag 2% afwijken van standaard 168Cm + 2% =171,5Cm, die van mij staat op 195) . Ik kom al 3 jaar bij de zelfde Garage, Nooit problemen er werd altijd gemeten dat de banden niet meer dan 3 cm uitstaken en dat was altijd goed. Wat nu te doen, graag jullie mening A. keurings bandjes er elk jaar onderzetten. B. Nieuwe RDW keuring en de wiel breedte op het kenteken laten zetten C. Gelijk om laten keuren naar Geel kenteken en ook hier de wiel breedte op het kenteken laten zetten. Grt Ed Ed, is ie al afgemeld? anders gewoon een ander apk station. en de kleine zaken wel eerst oplossen;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2010 Bron: Apkinfo.net Waarop wordt tijdens de APK gelet als het gaat om de banden onder mijn auto? De banden onder uw auto worden gecontroleerd op beschadigingen. Zo mogen er geen bulten op zitten en mag het karkas van de band (dat onder het rubber zit) niet zichtbaar zijn. Daarnaast is er aandacht voor de diepte van het profiel (dit moet minimaal 1,6 millimeter zijn) en voor de bandenspanning. Als u brede banden onder uw auto hebt, zijn er nog twee punten van belang. Het eerste is dat de banden niet meer dan 3 centimeter buiten het spatbord mogen uitsteken. Dit wordt tijdens de APK gecontroleerd. Het tweede punt is de spoorbreedte. Dit is de afstand tussen het midden van de linkerband en het midden van de rechterband. Deze breedte mag niet meer dan 2% afwijken van wat voor uw auto normaal is. Dit wordt tijdens de APK niet gecontroleerd, maar de politie let hier wel op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst May 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2010 De regels van de APK wijzingen nog al. Twee weken geleden een CJ7 van '82 laten keuren op GrijsKenteken met 33x12.5x15 Coopers Mudjes op 10j velgen. Ik heb de APK Keurmeester nog naar de breedte gevraagd(grijs kenteken),Maar hij kon er niets over vinden in het nieuwe APK regelement... Ook met Flares van 16cm. Seald Beam Koplampen ook niks gezegd! Tis een raar ding die APK! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2010 Waarop wordt tijdens de APK gelet als het gaat om de banden onder mijn auto?De banden onder uw auto worden gecontroleerd op beschadigingen. Zo mogen er geen bulten op zitten en mag het karkas van de band (dat onder het rubber zit) niet zichtbaar zijn. Daarnaast is er aandacht voor de diepte van het profiel (dit moet minimaal 1,6 millimeter zijn) en voor de bandenspanning. Als u brede banden onder uw auto hebt, zijn er nog twee punten van belang. Het eerste is dat de banden niet meer dan 3 centimeter buiten het spatbord mogen uitsteken. Dit wordt tijdens de APK gecontroleerd. Het tweede punt is de spoorbreedte. Dit is de afstand tussen het midden van de linkerband en het midden van de rechterband. Deze breedte mag niet meer dan 2% afwijken van wat voor uw auto normaal is.Dit wordt tijdens de APK niet gecontroleerd, maar de politie let hier wel op. Staat er ook ergens bij wat ze dan wel breed vinden, ik zou zeggen een een 12.5 niet breed is:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst May 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2010 Ik ben helaas gezakt Gordel moet vernieuwd worden ( had ik liggen ) maar kan extension bracket niet vinden dus moet maar eentje maken. Beugeltje waar de gordel mee op de vloer zit achter de console. Verlichting ook niet helemaal goed aangesloten ( extra lampen vanwege 40 cm tot buitenkant) chassis nummer is inmiddels gevonden onder de flens van mn sidebar ( voorste flens) Moeten spatlappen op omdat door de verhoging en de tijdelijke smalle kleine originele bandjes de achterkant te hoog is. Mag met ducktape 2 flapjes aanhangen IDIOOT of niet ? nieuwe apk norm is 50 cm hart koplamp tot aan de buitenzijde jeep zie andere post op het forum gr mars Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst May 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2010 dinsdag mag mijn cj 7 voor de keuring heeft 6 jaar stil gestaan en niet voor de keuring geweest !!!!!!!!!!!!! hoop dat het goed komt ????? gr mars Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2010 (bewerkt) Bron: Apkinfo.net Het klopt dat ze dit schrijven op diverse sites maar wij keuren zelf ook en wij krijgen van de RDW te horen dat wij dit juist wel moeten controleren. Afwijking spoorbreedte kan van invloed zijn op de verkeersveiligheid meent de RDW en daarom moeten wij er juist op toezien dat dit niet meer als 2% afwijkt t.o.v. de originele spoorbreedte. We hebben zelfs steekproeven gehad waarbij de keurmeester dit nauwkeurig ging nameten. Het aparte is wel als je de RDW belt en dit aan hun vraagt zeggen zij zelf ook dat ze hier niet naar kijken. Ze weten zelf bij de RDW niet hoe het allemaal in elkaar zit en waar ze op moeten letten maar de keurmeesters die wij geregeld over de vloer krijgen krijgen juist opgedragen om dit wel te controleren. De afstand tussen het midden van de linkerband en het midden van de rechterband. Deze breedte mag niet meer dan 2% afwijken van wat voor uw auto geregistreerd staat. May 8, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2010 Ed, is ie al afgemeld?anders gewoon een ander apk station. en de kleine zaken wel eerst oplossen;) Wist jij dat er veel apk stations zijn die de afkeurpunten noteren zonder dat een wagen aangemeld is. En dat deze punten gewoon geregistreerd worden in een apart systeem. Dat is een tijd terug al ingevoerd om juist te voorkomen dat mensen de wagen achteraf ergens anders gaan keuren. Zo proberen wij gesjoemel tegen te gaan en slechte apk stations te ontmaskeren. Doen veel apk stations aan mee. Zo kunnen zij elkaar op de hoogte houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst May 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2010 nieuwe apk norm is 50 cm hart koplamp tot aan de buitenzijde jeep zie andere post op het forumgr mars inmiddels heeft Dez al 5x apk gehad sinds hij dat berichtje gepost heeft... is van 2005... ps: die 50 cm regel heeft me wel gered bij APK. anders had ik nog extra lampen moeten bevestigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2010 (bewerkt) Bij staat er 1.81 op het kenteken. Dit heeft volgens mij niks met de spoorbreedte te maken maar wordt gemeten van spatbord naar spatbord. Dit hebben ze 1x keer gedaan bij een keuring. Daarna nooit meer. Maar als ik het dus goed begrijp gaat die 2% dus over de spoorbreedte en niet breedte van de auto. May 8, 2010 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.