Spring naar bijdragen

Motorboot geluid na starten


chero25
 Share

Recommended Posts

Ik denk zomaar dat een van de cylinders niet meteen meedoet. Meest voor de hand liggend is een ontstekingsprobleem: gammele bougie of kabel, eventueel verdelerkap. Probeer eens te starten met één kabel los van de bougie. Dan vind je gauw genoeg uit welke cylinder het eventueel is en kun je verder zoeken (wel of geen vonk om te beginnen).

Als het niet de ontsteking is, valt te denken aan een klep die niet goed functioneert, maar dan wordt het wel wat lastiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BUFFALO+Oct 3 2005, 20:16 -->
<!--QuoteBegin-87wrangler@Oct 3 2005, 19:40

Heeft 'ie dat al vanaf dat je hem hebt? En als je een "huilend" geluid is: heb ik ook. Da's de fan die in het begin ff meedoet!

@ 87er: da's ook kl#te als de enige fan die je hebt alleen in het begin ff meedoet laugh.giflaugh.gif <div align="right">

En dan ook nog huilend cry.gifcry.gifcry.gif :bye2: :bye2: laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze Jeep al 6 jaar. Dat de fan eerst even meedraait dat weet ik.

Het geluid heeft ook wel wat weg van een lek in- of uitlaatspruitstuk.

Toen ik de Jeep pas had is er onder garantie een afgebroken bout van het spruitstuk vervangen (door de dealer in Heemstede). Er is toen geen pakking tussen gezet want dat hoorde niet zei men. Wellicht dat er na vijf jaar toch valse lucht begint te ontsnappen?

Overigens doen alle cylinders gewoon mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm.. Zonder pakking lijkt het me nooit af te dichten, dus denk ik dat er best wat tussen zit...

Mogelijk zijn er nu één of meer bouten wat losgelopen, of zit er een scheurtje in je spruitstuk. Bij dat laatste komt het meer voor dat hij, eenmaal warm, wel dicht is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by chero25@Oct 3 2005, 10:00

Als ik mijn Cherokee 2.5i (1998) start met koude motor lijkt het wel of er een motorboot langsvaart. Het geluid komt van de motor, niet van de uitlaat. Na een paar honderd meter rijden verdwijnt het geluid en klinkt de motor weer gezond.

Wat zou dit kunnen zijn?

<div align="right">

Zou het toch wel aan dat stukje van spruitstuk kunnen liggen , en dan bedoel ik dat het lekt als ie koud is en dicht trekt bij warmte misschien ohmy.gif

Of praat ik nou sh*t????? huh.gifhuh.gifwink.gif

Zou daar graag iemands mening wel van willen weten dry.gif

Zal wel geen probleem zijn denk ik blink.gifblink.gifph34r.gif

Heb dat ook met een 8 cyl mercedes gehad , ook net een motorboot geluid bedenk ik me nu opeens rolleyes.gifrolleyes.gif

Was wel spruitstuk ,stuk laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...