florenwen Geplaatst January 24, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2017 (bewerkt) Hulp gevraagd met het volgende: Motor temp kwam niet boven de 60 graden, kachel werd lauw. Thermostaat vervangen (oude ging na testen bij 51 graden al open) motor temp nu netjes 90 graden. Maarrr nou blaast mijn kachel alleen maar koude lucht. Alle retourslangen worden warm, goed ontlucht etc. Enige is de kachelkraan die is stuk maar staat nu handmatig (lees met tiewrap) open (nieuwe besteld) dus doorstroming is er. Ipv mijn handen warmen aan de kachel leg ik ze nu op het blok XJ SE 4L High-output uit 94 Alvast bedankt voor het meedenken! Wendy January 24, 2017 bewerkt door florenwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst January 24, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2017 Heb je de kachel al goed doorgespoeld met water, ze slippen vaak dicht met prut en dan wordt het niet echt warm meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
florenwen Geplaatst January 24, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2017 Ja gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Sjeep Geplaatst January 24, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2017 Hi Wendy, Het spoelen heeft bij mijn XJ in iedergeval wel goed geholpen. Je moet alleen het spoelen van de kachel radiateur tegen de stroomrichting in doen. Ze noemen dat back flushing. Heb je dat gedaan? Groet, Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
florenwen Geplaatst January 24, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2017 10 minuten geleden zei Black Sjeep: Hi Wendy, Het spoelen heeft bij mijn XJ in iedergeval wel goed geholpen. Je moet alleen het spoelen van de kachel radiateur tegen de stroomrichting in doen. Ze noemen dat back flushing. Heb je dat gedaan? Groet, Martin Yep alles geflust.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst January 24, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2017 de doorstroming komt op gang vanaf het pijpje dat uit het thermostaathuis komt, als daar alles schoon en vrij is en de doorstroming is goed, dan zul je het waarschijnlijk in de kleppen van het kachelhuis in de auto moeten zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
florenwen Geplaatst January 24, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2017 Kijk daar ben ik nog niet geweest. Nog tips hoe je daar het makkelijkst bij komt cq controleert? De schuif werkt overigens wel naar behoren. (Passagiers kant onder dash) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sailortim Geplaatst January 24, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2017 mijn thermostaat was ook slecht en kachel werd niet warm doorgespoeld tegen de stroming in en werd daarna weer warm dacht ik. na een maand alle slangen los gehaald van en naar kachel en weerskanten ( beide stromings richtingen) grondig en lang gespoeld tot dat schoon helder water uit kwam. nu moet ik de kachel in de winter lager zetten is niet te harden zo warm in hoogste stand.\ en zorg ervoor dat hij goed ontlucht wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 24, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2017 Als het blok warm is zouden de kachelslangen ook warm moeten zijn, daar waar ze het kachelhuis in gaan. Aangezien je de kachelradiator doorgespoeld hebt, zou de kachelkraan de boosdoener kunnen zijn. Ondanks dat je 'm op "handbediening" hebt staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
florenwen Geplaatst January 24, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2017 Slangen zijn warm, alles is geflust, schuiven werken.. dus hopelijk idd toch die kraan. Even wachten dus 👍 Bedankt voor het meedenken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst January 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2017 Aha, die van mij wordt wel warm maar eerder lauw dan lekker behaaglijk en goed warm. Zeker met dat leer word ik daar soms niet vrolijk van :-) Dit filmpje is de goede mbt de backflush? : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ARS Geplaatst January 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2017 inderdaad, bij mij werkte dit iig. Ik heb het water opgevangen in een schone emmer, puur om te zien wat er uit komt. en dat was best wat drek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst January 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2017 ik lees iets over ontluchten vd heater core. hoe doe ik dat? slangen laten bloeden? of is er een simpelere manier? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sailortim Geplaatst January 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2017 2 uur geleden zei rado: ik lees iets over ontluchten vd heater core. hoe doe ik dat? slangen laten bloeden? of is er een simpelere manier? Simpelste manier is om je voor as op de krik te zitten of bokken zo hoog mogelijk dan zal je radiator vul cap het hoogste punt zijn en hoe hoger des te beter. Motor op bedrijfstemperatuur laten komen (vul dop open) en zo kan de lucht ontsnappen en regelmatig in alle leidingen knijpen om het te helpen doen bubbelen. Geen koelvloeistof bijvullen tijdens warm lopen want dat komt er toch weer uit omdat water expandeerde als het warm wordt. Als je denkt dat er geen lucht meer in zit bijvullen. Later je expansie vat eventueel controleren op niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.