Spring naar bijdragen

Het Grote "moppertopic"


Beest
 Share

Recommended Posts

12 Km voordat ik thuis was, gestopt door een gemotoriseerde oom agent.

Ik reed schijnbaar 100 ( helling af ) met de caravan, toen ik een hummer met paardentrailer inhaalde.

Toen heeft hij al rijdend mijn spiegels gekontroleerd en kwam tot de conclusie dat mijn rechterspiegel niet ver genoeg uit stak.

De snelheid liet hij gaan, maar de spiegel was € 150 ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zow, wat een eikel...heb je reden om bezwaar aan te tekenen?

Ga ik nog nakijken! Had rekening gehouden met een snelheidsprobleem.

Zeker omdat hij nog een paar minuten voor me reed en me onder de 90 hield, terwijl ik 90 mag op de autoweg. ( Haal ik alleen zonder tegenwind, of bergaf )

Of anders misschien de gele remlichten...

Stoppen vanwege de linkerspiegel had ik zeker niet verwacht.

Ach, ik kijk het na.

Klopt het, dan heeft hij gewoon z'n werk gedaan en heb ik weer wat geleerd.

Klopt het niet, ga ik bezwaar aantekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, oom motoragent had gelijk! ;)

Het was even zoeken, maar:

Regeling voertuigen <-- klik

Bijlage VIII

Hoofdstuk 2. Gebruikseisen

Titel 2. Carrosserie

Artikel 139

De rechterbuitenspiegel van een personenauto of een bedrijfsauto, die na 30 september 1988 in gebruik is genomen, met een technisch toegestane maximummassa van niet meer dan 2.000 kg, moet zodanig zijn geplaatst dat de bestuurder hiermee het gezichtsveld op grondniveau kan overzien, zoals weergegeven in figuur 46 of 47, waarbij de bestuurder:

a. een punt op het wegdek, gelegen op 20,00 m achter de oogpunten van de bestuurder en 4,00 m naast het meest rechts gelegen punt van de lading of aanhangwagen;

b. een deel van de rechterzijde van de lading of aanhangwagen, en

c. de horizon kan zien, en hij tevens recht naar achteren kan kijken.

-----------------------------------------------

Ik kan in de rechterspiegel niet recht naar achter kijken met de caravan achter de auto, laat staan dat ik de rechterzijde van de caravan kan zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4wd zending gesplitst zodat hij in delen met UPS mee kon

helaas donderdag voor verenset inv rechten en btw betaald maar de veerbladen kwamen een dag later en moest ik weer 88 eur betalen

terwijl op de factuur vermeld was dat het een onderdeel was van eerdere zending en dat alles al betaalt was.

grrrrrr. UPS zou terug bellen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;)

4wd zending gesplitst zodat hij in delen met UPS mee kon

helaas donderdag voor verenset inv rechten en btw betaald maar de veerbladen kwamen een dag later en moest ik weer 88 eur betalen

terwijl op de factuur vermeld was dat het een onderdeel was van eerdere zending en dat alles al betaalt was.

grrrrrr. UPS zou terug bellen ;)

maak je niet druk hans komt wel goed al duurt het even bij ups:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grrr!! Net na een hele tijd stil gestaan de ZJ weer gestart, om een familielid naar het ziekenhuis te brengen (niets ernstigs, bevalling), klinkt de motor toch niet helemaal lekker... Er zit een duidelijk hoorbare tik in, en het de multiriem - die niet zo lang geleden op spanning gezet is - zwabbert.

Toch maar de motor uit gezet, en toen kwam er een hoop rook onder de kap vandaan. :D

Weer wat te doen dus. Uitzoeken wat er nu aan de hand is, en dat probleem dan ook gaan oplossen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt niet mooi Michiel, het was ff stil rondom jou persoontje op het forum, maar om nu zo in huis te vallen.... Hoop voor je dat het meevalt!! Misschien de spanner die vast is komen te staan en daardoor riem is gaan roken; hij staat immers niet meer strak..?

Succes!

Grrr!! Net na een hele tijd stil gestaan de ZJ weer gestart, om een familielid naar het ziekenhuis te brengen (niets ernstigs, bevalling), klinkt de motor toch niet helemaal lekker... Er zit een duidelijk hoorbare tik in, en het de multiriem - die niet zo lang geleden op spanning gezet is - zwabbert.

Toch maar de motor uit gezet, en toen kwam er een hoop rook onder de kap vandaan. :D

Weer wat te doen dus. Uitzoeken wat er nu aan de hand is, en dat probleem dan ook gaan oplossen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt niet mooi Michiel, het was ff stil rondom jou persoontje op het forum, maar om nu zo in huis te vallen....

Ja, de laatste weken helaas heel weinig tijd voor Jeep & Forum :P Lees wel af en toe een berichtje, maar veel verder dan dat kom ik niet... Totdat ik vandaag gedwongen werd. De Jeep was eenzaam denk ik, en laat zo zijn stem horen :D

Hoop voor je dat het meevalt!! Misschien de spanner die vast is komen te staan en daardoor riem is gaan roken; hij staat immers niet meer strak..?

In mijn L6 zit geen automatische spanner, ik moet de riem stellen met de pomp van de stuurbekrachtiging. Het zou wel kunnen dat de losse riem en de tik in de motor twee onafhankelijke dingen zijn die me nu toevallig alletwee opvallen... De rook zal waarschijnlijk inderdaad van de riem komen, want het rook nogal rubberig.

Ik heb de auto nu gewoon laten staan, zal er van de week eens wat tijd voor maken. Dan ook gelijk even oliepijl nakijken enzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...