keesg Geplaatst April 17, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2017 Na het uitje Knullwald, (goed voor ruim 800 Km) is de krukas toch behoorlijk meer gaan lekken. Zelf olie druppels aan de cross member. Ik wil deze nu toch wel gaan vervangen het is een zootje. Nu heb ik ergens gelezen dat er goede en slechte keerringen geleverd worden. Welke is de goede, als ik een originele Mopar bestel zit ik dan goed? Zijn er verder nog leuke/handige tips. Groet Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst April 17, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2017 Kijk ook eerst even of je carterventilatie goed open is, als er druk wordt opgebouwd in het blok gaat ie er ook meer uigooien op de meest kwetsbare plekken. Of mopar de beste keuze is durf ik niet te zeggen, maar niet altijd stopt het lekken na vervangen van de keering. Ik heb wel een idee hoe dat komt, als de krukas lagers wat versleten zijn komt er veel olie tussen de as en het lagerschaal uit. Als de pan eraf is moet je eens de krukas een rondje laten draaien, bij een beetje ruimte spuit er een straal olie tussen de krukas en lagerschaal uit. Ik zou dus ook de lagers nakijken en zonodig vervangen als de pan en lagerschaal er toch af zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesg Geplaatst April 17, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2017 ok die lagers ga ik checken. zit alleen nog met het volgende alle boutjes los, was bang dat de carterpan er zo zonder uit zou vallen. Wel dat is niet het geval, sterker nog krijg hem der zomaar niet onderuit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst April 17, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2017 Als echt alle boutjes los zijn, komt ie wel los met een paar klopjes op de zijkant, liever niet met een schroevendraaier wrikken, maar als het moet moet het. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst April 17, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2017 Begin eens met een Stanley mes de pakking door te snijden, voor zover je er bij kunt. Dan klosje hout en breekijzertje op de olie aftap bout en inderdaad kloppen op de pan. Wel netjes een rubberen pakking droog monteren en niet meer kurk met smurrie, je weet nu waarom..... Succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesg Geplaatst April 17, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2017 Dat zullen we morgen dan eens gaan proberen. Moest vanmiddag stoppen. Ik weet niet of ie der al ooit af geweest is. Daar kan ik niet goed een oordeel over vellen. Heb in elk geval een nieuwe 1 delige pakking besteld evenals een Mopar keerring Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesg Geplaatst April 23, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2017 Zo het project is nagenoeg afgerond. Het hangt nu op een oliefilter en de olie. Het vervangen van de keerring op zicht was het minste werk. Het schoonmaken van de onderzijde blok was veel meer werk. Er zat nog een oude 4 delige pakking tussen volgens mij van kurk. Voordat je dat er allemaal af hebt. Vervolgens de carterpan weer plaatsen met de nieuwe pakking was ook niet 1 2 3 gedaan. Zwaartekracht werkte continue tegen. Morgen ga ik weten of het gelukt is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesg Geplaatst April 25, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2017 Oliefilter zit er op. Het is geen filter wat normaal op een XJ zit. De vorige eigenaar heeft een andere filterhouder gemonteerd denk ik of deze aangepast. Had een filter besteld bij x deze wist me te vertellen dat ie moest passen. Vervolgens een lijstje met MAN filters gekregen die officieel op een xj thuis horen daarvan 1 gekocht paste ook niet. Vervolgens getracht het nr van de oorspronkelijke filter te ontcijferen W920/47 van MAN. Hier heb ik dan weer een equivalent op de kop weten te tikken en die paste. Zo is een olie filter voor een XJ al een project op zich. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst April 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2017 Valt wel mee, tot 1991 wordt de W 920/47 gebruikt, daarna de W 920/6 . Dat was een bijzonder slimme zet van Jeep, want met een beetje forceren past de een op de ander...tot je oliedruk hebt en de straat gesmeerd wordt... en de motor niet.... Wranglers van na 1991 hebben dan ook een sticker onder de klep met een waarschuwing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesg Geplaatst May 9, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2017 die van mij is een 92 er maakt verder niet uit. Maar die W920/47 is in elk geval de goeie voor me. :-) Het project is verder goed verlopen sinds de reparatie toch al weer een paar tanks leeg gereden en het niveau blijft mooi midden tussen ad en full. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.