EJG Geplaatst October 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2005 Ik heb de Jeep (wj) gekocht omdat ik deze mooi vind en verder had ik er niks mee. Na een tijdje op dit forum te hebben meegelezen, werd ik steeds enthousiaster. Ben zelfs nu al aan het kijken naar een andere Jeep. (CJ of wrangler) Toch blijf ik telkens met een paar vragen zitten over sommige projecten die ik hier lees. Waarschijnlijk moet je er net iets meer van weten om dit te kunnen volgen. Vandaar dit onderwerp : Mijn eerste "domme" vragen: Wat is het verschil tussen een body-lift en verhogen ? is dit hetzelfde of geheel iets anders. Make me an expert ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2005 Een domme vraag, is een vraag die niet wordt gesteld! Domme vragen bestaan dus niet, hoogstens "vragen naar de bekende weg"! Wat echt dom is: Een aanpassing aan je Jeep doen en er later achter komen dat je de verkeerde aanpassing hebt gedaan, terwijl je member bent van het Jeepforum, waar je van tevorern info had kunnen vragen! Maar goed, het verschil tussen verhogen en een bodylift: Eigenlijk zijn het bijde verhogingen! Beter is het om te spreken van een "Suspension-lift" en een "Body-lift". Bij een body-lift wordt de ruimte tussen chassis en carosserie vergroot middels bussen. Voordelen: - Goedkoop. - Vering/comfort blijft origineel. - Eenvoudig uit te voeren. - Meer ruimte tussen chassis en body maakt afspuiten gemakkelijker. - Zwaartepunt blijft laag Nadelen: - Zonder grotere banden nutteloos in het terrein. (bodemvrijheid en doorwaaddiepte veranderen niet!) - Is alleen mogelijk bij auto's met een apart chassis, niet bij zelfdragende carosserieën ( XJ,KJ,ZJ,WJ,WK) - Niet mooi.(persoonlijke mening) - Onstabiel bij grotere verhogingen (meer dan 2") Bij een suspension-lift wordt de hele auto hoger op de veren gezet. Voordelen: - Geeft direct voordelen in het terrein. - Grote verhogingen mogelijk. - Er zijn goedkope, kleine, verhogingen mogelijk. - Doorwaaddiepte wordt vergroot. - Mogelijk bij elke Jeep. - Duidelijk "stoerder uiterlijk". Nadelen: - Afhankelijk van type Jeep en gewenste verhoging kan het erg duur worden. - Vering wordt vaak stugger. - Stuurgedrag veranderd meestal wezenlijk. - Hoger zwaartepunt. - Meestal veel tot heel veel werk Natuurlijk zijn er nog meer voor/nadelen te bedenken, maar het gaat erom dat je een idee hebt van de verschillen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 17, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2005 Duidelijker had ik het niet gewenst ! Klasse, tot de volgende vraag ...... Gelijk de 2e vraag (voor vandaag ook weer de laatste...) Lees veel over sperren en diff en lockers. snap er niks van (event. foto's?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst October 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2005 Originally posted by ejg@Oct 17 2005, 18:11 Duidelijker had ik het niet gewenst ! Klasse, tot de volgende vraag ...... Gelijk de 2e vraag (voor vandaag ook weer de laatste...) Lees veel over sperren en diff en lockers. snap er niks van (event. foto's?) <div align="right">← voordat iemand het hele verhaal weer doet..mischien kan er een linkje naar een topic worden gemaakt wat hierover gaat?? ik weet zelf niet hoe dat moet nl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2005 Ik weet dat er een topic over diff's is... ik kan 'm alleen zo snel niet vinden Maar wel -deze- uitleg op de site van de -Chaosboyz-! Duidelijke uitleg met animatie's e.d.! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 17, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2005 ik word steeds slimmer . bedankt voor de info Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2005 Hiero nog wat leesvoer over lockers: KLIK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Podenji Geplaatst October 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2005 Originally posted by 87wrangler@Oct 17 2005, 17:29 - Stuurgedrag veranderd meestal wezenlijk. <div align="right">← hoe word het stuurgedrag dan in dit geval? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst October 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2005 volgens mij bedoeld 87Wrangler het Bumpsteer fenomeen wordt hier wel redelijk goed uitgelegd: Bumpsteer (engels) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Podenji Geplaatst October 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2005 Originally posted by Pullie@Oct 27 2005, 10:12 volgens mij bedoeld 87Wrangler het Bumpsteer fenomeen wordt hier wel redelijk goed uitgelegd: Bumpsteer (engels) <div align="right">← oke is mij nu wel redelijk duidelijk idd, maar dat moet dan toch ook weer op te lossen zijn of in dit geval niet als het komt door de suspension lift? het klink trouwens behoorlijk link als de suspension je auto bestuurd ipv de bestuurder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst October 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2005 zolang er maar een beetje rekening mee houdt is het volgens mij wel te doen, hoe of dat het op te lossen is weet ik niet.. ach ja bij het rijden met een extra handicap hoef je je iig niet te vervelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Podenji Geplaatst October 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2005 Originally posted by Pullie@Oct 27 2005, 10:23 zolang er maar een beetje rekening mee houdt is het volgens mij wel te doen, hoe of dat het op te lossen is weet ik niet.. ach ja bij het rijden met een extra handicap hoef je je iig niet te vervelen <div align="right">← in dat engelse stukje staat dat het op te lossen is maar dat vraag me in dit geval dus af, want als het een bijkomend vershcijnsel is van die suspension lift dan zal het alleen op te lossen zijn door dat weer ongedaan te maken en ehh ik verveel me zoizo niet tijdens het rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst October 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2005 nog een domme vraag, hoe kun je eten met een verdoofde mond als je voelt of je op je boterham of je eigen wang aan het kauwen bent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 27, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2005 Originally posted by Pullie@Oct 27 2005, 11:35 nog een domme vraag, hoe kun je eten met een verdoofde mond als je voelt of je op je boterham of je eigen wang aan het kauwen bent <div align="right">← Dat merk je pas een dag later maar het kan ook met Just add Beer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandDad Geplaatst October 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2005 Ik heb 3 domme vragen tegelijk : 1. Waarom geeft een SUV (whatever that is...) meer luchtvervuiling dan een ander type auto en 2. waarom zou je de SUV dan niet stil mogen zetten (parkeren) en die andere types wel om de (vermeende) luchtvervuiling tegen te gaan, dat is toch erg onlogisch ? en 3. waarom heb je in een vlak land niks aan een terreinwagen ? Hopelijk kan iemand het mij uitleggen, want ik word wanhopig van mijn domheid. ... zijn er misschien meer mensen net zo dom als ik, dat verzacht de pijn ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2005 1- Omdat, in het geval van een Jeep, het rijplezier dusdanig veel groter is dat je zoveel mogelijk wilt rijden, en dus automatisch meer vervuild. 2- Omdat diverse politici zelf een SUV hebben, ze rijden dus ook liever dan dat ze parkeren en in de kamer-bankjes gaan zitten. (Kijk maar eens hoeveel lege banken er gemiddeld in de 2e kamer zijn!) Parkeerverbod komt ze dus erg goed uit! 3- Hangt van het type auto af. Een Jeep is toevallig geschikt voor elk terrein, vlak én heuvelachtig. De meeste andere terreinauto's zijn voor geen enkel terrein geschikt, daar heb je hier in dit vlakke land dus inderdaad ook niets aan! Zo, nu weet je alles... Ben je nu tevreden? Enne.... domme vragen bestaan niet, maar domme antwoorden dus wel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst October 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2005 Originally posted by GrandDad@Oct 29 2005, 14:12 Ik heb 3 domme vragen tegelijk : 1. Waarom geeft een SUV (whatever that is...) meer luchtvervuiling dan een ander type auto en 2. waarom zou je de SUV dan niet stil mogen zetten (parkeren) en die andere types wel om de (vermeende) luchtvervuiling tegen te gaan, dat is toch erg onlogisch ? en 3. waarom heb je in een vlak land niks aan een terreinwagen ? Hopelijk kan iemand het mij uitleggen, want ik word wanhopig van mijn domheid. ... zijn er misschien meer mensen net zo dom als ik, dat verzacht de pijn ... <div align="right">← punt 1 is gelul van groen links punt 2 is nog meer gelul van groen links punt 3 is super gelul van groen links Dus gewoon rijden met die dikke auto's.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.