DutchMud Geplaatst November 6, 2017 Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2017 Een Jeep blijft een Jeep en zo langzaam aan begint de naam " Just Empty Every Pocket" zich eer aan te doen. Nadat ik een Spring over axle had gedaan en besloot de solid axle conversie te doen, heb in eindelijk mijn voor aandrijflijn naar de shop gebracht om te laten balanceren. Vandaag kreeg ik het telefoontje, het @%@#%ding is versleten bij de ogen waar het kruisje in hoort te zitten! Op zoek naar een nieuwe aandrijf lijn........ En nee geen 2de hands geen zin om geld te verspillen *zucht*.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 7, 2017 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2017 Wat versta jij onder een “aandrijflijn” ? Als ik je goed begrijp is er een yoke uitgesleten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchMud Geplaatst November 7, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2017 Drive shaft (aandrijf as?) Nederlands begint langzaam aan moeilijk te worden. De yoke is inderdaad uitgesleten. Nu een vervanging gevonden Nuclear Off road custom drive shaft. Van 1" naar 2" DOM tube. Iets beefier laat ik hopen dat het werkt. We gaan rustig door met bouwen niet waar! Ik ga even posten zodra ik de nieuwe binnen heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchMud Geplaatst November 8, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2017 Werkt dit? Druk even op de play button. Wellicht krijg je beter idee wat er gaande is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst November 8, 2017 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2017 Ik zelf vind het slijtage gevoelig als ik het zo bekijk, draaiende delen in een vast oor. Gevolg een nieuwe aandrijfas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 8, 2017 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2017 Nieuw kruisje er in en een laspit erop...klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst November 8, 2017 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2017 4 hours ago, JeePee said: Nieuw kruisje er in en een laspit erop...klaar. Zo is dat, je bent niet alleen de taal aan het vergeten, maar ook de goedkope oplossingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchMud Geplaatst November 8, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2017 (bewerkt) Vast te lassen heb ik aan zitten denken maar ik zie daar 1 heel erg groot probleem mee. Als ik dat kruisje breek terwijl ik out and about ben, hoe ga je dat fixen? Niemand heeft een slijptol mee....... Of te wel, een goedkope oplossing dat duur kan uitpakken in mijn mening.... 6 hours ago, Green bear said: Ik zelf vind het slijtage gevoelig als ik het zo bekijk, draaiende delen in een vast oor. Gevolg een nieuwe aandrijfas Dat is dus mijn idee ook. Dat kruisje was nieuw in april dit jaar! Heel waarschijnlijk in alle vreugde niet opgemerkt dat het al aan het slijten was. November 8, 2017 bewerkt door DutchMud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 9, 2017 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2017 Dat kruisje zit gewoon vast , de cupjes horen niet mee te draaien.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchMud Geplaatst November 9, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2017 Zo ondertussen iemand naar mijn drive shaft laten kijken en het probleem schijnt verholpen te zijn. Vanmiddag even ophalen en een nieuw kruisje er in zetten. Nu de vooras er toch af ligt, besloten om 4.58 gears te gaan installeren in mijn Dana 30 en Ford 8.8. Voor ook nog een Detroit locker waarschijnlijk....Eerst winter overleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 9, 2017 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2017 18 uur geleden zei DutchMud: Vast te lassen heb ik aan zitten denken maar ik zie daar 1 heel erg groot probleem mee. Als ik dat kruisje breek terwijl ik out and about ben, hoe ga je dat fixen? Niemand heeft een slijptol mee....... Of te wel, een goedkope oplossing dat duur kan uitpakken in mijn mening.... Dat is dus mijn idee ook. Dat kruisje was nieuw in april dit jaar! Heel waarschijnlijk in alle vreugde niet opgemerkt dat het al aan het slijten was. Met die laspit bedoelde ik niet vastlassen maar even een spetter in het oor van de steekas om de boel net iets strakker te monteren. Mooi dat het opgelost is...wat is er aan gedaan ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchMud Geplaatst November 9, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2017 Schoonvader heeft volgens mij precies gedaan wat je daar nu beschreef. Morgen even op alle gemak ophalen en zien wat er gebeurt is. Wellicht even afleveren voor balanceren gelijk. De laspit schijnt hier nogal vaak voor te komen. Men last de cap van de kruisjes vast aan de yoke en zorgt dus voor flink wat problemen voor "nieuwe" Jeepers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.