Jeepless Geplaatst September 17, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2018 Hallo, Mijn jeep cj7 uit 84 met een v8 5.9 amc 360 slaat af bij een laag toerental, onder het rijden. Ook stinkt ie dan flink naar benzine. Bij stationair draaien en flink gas geven schud de motor flink heen en weer. Heb t luchtfilter vervangen en heb t idee dat choke blijft hangen. Er zit een motorcraft 2100 carborateur op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst September 17, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2018 als het luchtfilter er af is kun je zien of de choke klep helemaal openstaat bij warme motor, zo ja dan is het niet de choke. Andere oorzaken kunnen zijn afstelling van de stationaire sproeiers te rijk, vlotter lek, retourleiding naar benzinetank verstopt enz.. controleer ook het onstekings moment even om dingen uit te sluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepless Geplaatst September 17, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2018 Bedankt voor de snelle reactie. Zojuist het een en ander na gelopen. Choke klep staat open. Na een paar keer gas geven gaat het gaffeltje van de choke naar beneden. De motor warm laten draaien en de flink gas gegeven en als het toerental terug zakt schommelt het toerental ff en slaat dan af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst September 17, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2018 Nou dan is dat het niet, sproeiers helemaal indraaien (rechtsom) en dan 2 slagen open, starten en kijken of het beter gaat, bij afslaan steeds een halve slag verder open draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst September 17, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2018 Schuddende motor en naar benzine stinken doet vermoeden dat niet alle cilinders meespelen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepless Geplaatst September 17, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2018 Daar heb ik ook aan zitten denken Jeepee. Ook een aandachtspuntje. Alle bougiekabels ed lijken vrij nieuw.Tis starten en lopen. Reageert goed op t gas geven. Maar valt toch weer uit. Misschien toch de sproeiers stellen. Ondertussen ff een schema gedownload van de carborateur. Oh ja zonder luchtfilter wat ploffen uit de carborateur. Soms ook bij flink stationair gas geven uit de uitlaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst September 18, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2018 Controleer ook even of je ergens een vacuümlek heb. Onlangs ook een lek gehad. Met koude motor gaf dit bij mij geen probleem, echter als 'ie warm was, viel de motor ook stil. Eenmaal weer aan het lopen, bokte de motor ook.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepless Geplaatst September 18, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2018 Ok. Idd ook mogelijk. Is dit te checken? Slangetjes nalopen ed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst September 18, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2018 Ja, remreiniger gebruiken. Dit over een slangetje spuiten, bij de carburateur etc. Met draaiende motor. Mocht 'ie in toerental veranderen, weet je dat je een lek hebt.. Trouwens, aan de foto te zien, lijkt het erop dat je in het bezit bent van de Jeep die m'n vader een jaar of 25 geleden heeft gerestaureerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepless Geplaatst September 18, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2018 Ok. Idd ook mogelijk. Is dit te checken? Slangetjes nalopen ed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepless Geplaatst September 18, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2018 Hoi Robin, Nu ik jouw achternaam zie. Klopt idd. Heb je vader ook een keer gebeld met wat vragen. Hij reageerde op de advertentie van de vorige eigenaar en kreeg zn nummer. Helaas ben ik dit kwijt. Waarschijnlijk weet hij misschien nog waar de achteruitrijschakelaar zit. Hij vond t leuk dat ik belde. Haha. Toevallig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst September 18, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2018 Ik heb je een privé bericht gestuurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepless Geplaatst September 18, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2018 Vanavond met de sproeies in de weer geweest en hij blijft stationair lopen als ie warm is maar nog niet echt mooi naar mijn zin. Beide sproeiers dichtgedraaid en toen maar slag voor slag opengezet. Morgen maar ff een ritje maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst September 18, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2018 Bij het inregelen van de sproeiers ook het stationair opnieuw ingeregeld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst September 18, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2018 Ik zou ook de bougies eruithalen en goed beoordelen, hoe zien ze eruit, zoek de verschillen. Leg ze op volgorde neer zodat je kunt zien uit welke cilinder ze komen. Zijn er een paar zwarter dan de andere, zitten er tussen die nat zijn? Zo kun je ook zien of de motor bij alle toerentallen op alle cilinders loopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepless Geplaatst September 19, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2018 Vanavond de bougies eruit gehaald. Zagen er naar mijn mening goed uit. Droog met een crème witte kleur. Ik zet er toch maar een paar nieuwe in voor de zekerheid. Is het mogelijk om er een paar 16mm bougies in te zetten? Het is een hele friemel om langs de spruitstukken de bougies eruit te halen en te plaatsen. Ik heb er nog 8 nieuwe liggen van een grand cherokee 4.7 met 16mm passing. Ondertussen loopt ie nog niet naar mn zin. We blijven zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst September 19, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2018 Ik weet niet hoe je ontsteking erbij staat, mischien een Hei ontsteking plaatsen, als die er nog niet op zit. Loopt vaak ook beter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepless Geplaatst September 19, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2018 (bewerkt) Hallo Schnijders, regelen van het stationair gebeurt toch met de beide sproeiers? Zit geen hei ontsteekt op. Is inclusief bobine zie ik. September 19, 2018 bewerkt door Jeepless Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst September 19, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2018 Ja maar ook met de stationaire stelschroef op de gasklep, het is een samenspel van de 2 sproeiers en de stationaire stelschroef. Hei ontsteking is wel een upgrade, zou ik eerder doen dan geld uitgeven aan het opfrissen van de oude ontsteking. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst September 20, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2018 Controleer ook nog even of de bobine niet de boos doener is. Bij warme motor kan deze volgens mij ook minder goed gaan functioneren. Wellicht even wisselen met een bobine waarvan je weet dat die wel goed is. Kun je dat ook eventueel uitsluiten.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepless Geplaatst September 21, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2018 .Hallo, vandaag nieuwe bougies gemonteerd. Ipv 22mm gekozen voor 16mm makkelijker met de dop langs de spruitstukken. Starten lopen reageerde goed op t gas. Toch weer bij een warme motor slaat de motor af. Ik overweeg dus toch maar om ook de bobine te vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst September 21, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2018 Hei plaatsen, niet klooien met die ouwe meuk. Advies hoor een bobine kost ook geld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepless Geplaatst September 22, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2018 Vandaag een hei besteld. Aankomende week weer klussen dus. Schijnt nogal wat voordelen te hebben als ik zo hoor en lees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst September 22, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2018 Goed idee, wel je oude tandwiel van de ontsteking overzetten op de Hei ontsteking. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mark Grand Wagoneer Geplaatst September 26, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2018 Jeepless, ben benieuwd naar je vorderingen. Heb zelf gereviseerde AMC360 met nagenoeg nieuwe Edelbrock Performer - koude start prima. Warme start nog n kleine hapering soms. Slaat soms af bij wegrijden stoplicht e.d. als ik niet enorm voorzichtig op toeren laat komen. Zo nu en dan een misfire daarbij. Boven x toeren geen probleem meer. Zal timing laten nazien, carb afstellen. Benzinepomp nog checken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.