Beest Geplaatst September 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2007 och anders weet ik wel iemand voor dat WJ gebeuren:rolleyes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2007 1977 er Ford Bronco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2007 Het kan wel. Klopt, maar daar is deze geen geschikte kandidaat voor en wel hierom. De grootte homp ijzer in onderstaande pic is allemaal gietijzer, en zit aan beide kanten En zit dus ook geen asbuis in, de asbuis stopt vanaf de rechterkant gezien ongeveer halverwege dat vierkante blok, wat overigens de trackbar mount is. Als je deze as wil inkorten in de inner knuckles van een D30 op wil zetten zul je hem aan beide kanten met schrik niet 7" moeten versmallen. Oftewel WMS = 66" - 14" = 52" dat is dus ongeveer 8" minder dan een standaard as onder een waggy, yj, xj, zj etc. Andere reden om het te houden zoals het is, zijn de vrijloopnaven. Overigens woog een bronco van '78 met 351 blok ruim 2200kg LEEG. Dus zo slecht zal het niet remmen. Zullen vast nog wel opties zijn waar ik nog geen weet van heb. Hier nog een d30 inner, en een D44 Bovenstaand wordt gedaan op de HP44 van de F-150's uit de jaren '76-'79. Hoe de tube dia van deze as zich verhoudt tot die van jou Otto, weet ik niet maar iets zegt me dat ze toentertijd voor de F-150 en Bronco niet 2 verschillende type assen gebruikten?.!.. De as die ik nu heb liggen vindt je alleen onder f100, f150 en bronco's van '78 en '79 och anders weet ik wel iemand voor dat WJ gebeuren:rolleyes: @Dez, mooi plaatje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2007 Schade rapport Van Geilenkirchen. Een modderputje waar ik niet doorheen kwam, ik weet het Dez. je had me gewaarschuwd. Zat niet eens muurvast, kwam er echter niet meer uit. Dez, bedankt voor het lijntje. Weer op het droge riep er iemand je hebt een lekke band. Gelukkig was Hans nog in de buurt, krik eronder en compressor eraan. Maar dat bracht niets, dus toch maar even het wiel wisselen en inspecteren. En zie hier het lek, gescheurde velg. Vermoedelijk een steen klem komen te zitten tussen remklauw en velg. Hans heeft nog even z'n hoge druk spuit gehaald om het een en ander enigzins te kunnen reinigen voor montage, thnx. De kids vonden het oponthoud niet zo erg, stonden de jeep een beetje te "bekleien". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2007 Op zondag de "hill-Climb". Nog nooit gedaan, dus meedoen. Viel me niet eens tegen met een ruim 2400 kg. zware ZJ. Bij de laatste poging kwam de boel van voren los van de grond door de oneffenheden van m'n voorlaatste poging. Bij het neerkomen klonk een onheilsspellende "krak". Dacht als eerste aan m'n kruisje rechtsvoor. Achterwaarts de heuvel afrollend bleef het echter kraken a la Holzen eerder dit jaar. Bleek toen m'n R&P te zijn. Was niet de enige die het had gehoord. Maar na wat heen en weer gereden te hebben in hoog en laag kwam het kraken niet meer terug. Dus s'middags voel goede moed naar de "bal op pvc pijp proef". Het eerste de beste heuveltje waarbij er snpanning op de voortrein kwam was het resultaat, een salvo van "kraken", weer kijken maar niets te zien. Terplekke maar vast de voorste aandrijf as eraf geschroefd. Met 2 paar zeer nieuwsgierige oogjes. Zonder problemen naar huis gereden, al had ik het stuur wel wat steviger vast dan anders. Dus vanavond maar begonnen met de demontage. De mij inmiddels bekende metallic diff olie. brokken het onderste satelietje is zelfs helemaal door. Het eindresultaat, 3 van de 4 zijn beschadigd. R&P missen gelukkig geen tandjes. Pff, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst September 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2007 altijd leuk weer tezien je duidelijke en mooie pics ! jammer dat je het niet helemaal schadevrij heb gehouden , maarja dat gebeurd.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2007 nais pics.... gelukkig allen die satwieltjes.... wel jammer van je velg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst September 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2007 Je hebt er inmiddels voldoende ervaring mee Otto... Klotuh man,maar de foto-story is weer top! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst September 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2007 Chips man, Wel mooie pic``s inderdaad en je hebt wel dingen in het terrein gedaan die je voor heen nog nie gedaan had. heb je deze onderdelen nog in reserve liggen? of wordt het toch zonder vooraandrijving rijden:no: Ik hoop dat het allemaal goe komt spreken elkaar nog wel. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2007 Je hebt er inmiddels voldoende ervaring mee Otto... Jep<_<, wordt tijd dat ik aan de volgende assen upgrade begin:B. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dutchdaan Geplaatst September 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2007 En het filmpje dat erbij hoort! Groet Daan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2007 Cool, zal hem ook even linken op mallcrawlin. Thnx. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2007 Zo, zijn we dan. Ben dit jaar 8 weekenden met jeep en gezin op pad geweest, en ook weer rijdend thuis gekomen. Ging niet altijd van een leien dakje maar lukte wel, soms ten koste van wat slaap gebrek. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het wielwissel verhaal, ongeacht de incidentjes na de foc en jeepcamp meer dan zat ben. Dat de vooras de zwakke schakel is was bekend en is inmiddels een aantal malen bevestigd. Dus de hoogste tijd om het een en ander aan te passen. Oftewel, ga hem van de week schorsen voor verzekering en wegenbelasting. Om dan een begin te maken aan de grote schoonmaak en het verwijderen van het nodige interieur, staan nog steeds een paar plasjes erm's water in en da's niet handig. 'T zal wel weer even gaan duren voor het een en ander weer in rijdbare toestand verkeert, staat tegenover dat ik het "bouwen" van als een wezenlijk onderdeel van het off-road rijden beschouw. Uiteraard zal ik het nodige blijven beschrijven, so stay tuned. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2007 Gelijk heb je, vind dat je het nog lang hebt volgehouden. Zeker de drukke september maand met weet-ik-hoevaak dingen aandraaien en wisselen. succes vast en ik ben alweer benieuwd naar wat je nu weer bedenkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2007 Succes met je Jeep Bronco, Otto. Ennuh als je een 3e of 4e hand nodig hebt. Keb er hier nog 2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst October 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2007 Zet m op Otto!! Ik zie al weer uit naar die big smile als je weer gaat rijden... Ook hier evt. nog 2 handjes hoor. al is het maar om te sjouwen/vast te houden/weet-ik-veel. Succes!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 11, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2007 thnx, 'k weet jullie te vinden. Maar eerst de nodige voorberiedingen treffen. Schuur een beetje anders indelen, en vooral een hoop "oud ijzer" opruimen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2007 en vooral een hoop "oud ijzer" opruimen. Doe je de ZJ weg?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst October 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 Doe je de ZJ weg?? maarreehh, succes Otto! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 Doe je de ZJ weg?? jij toch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 jij toch Owh was dat het Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2007 De grote schoonmaak. Op afstand ziet het er wel aardig uit. maar, links en rechts zit nog wel het een en ander. Dus maar een begin gemaakt met demonteren van wat zaken. Ook de achterbumper/carrier gaat eraf. blijft overigens heel wat meuk in hangen Gelijk maar begonnen met verwijderen van interieurdelen en natte vloerbedekking. Wat een ruimte. Zo dat was het voor wat betreft de pic's voor nu. Heb 'm gister nog wel geschorst voor de wegenbelasting. Normaliter kost het schorsen €68,00 maar omdat ik hem binnen 1 jaar opnieuw schors mocht ik €113.50 betalen. Dat was dus reeds de eerste tegenvaller, benieuwd wat nog gaat volgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst November 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2007 Zo verder met de demontage. Eerst de deuren er maar eens uit, maakt het een en ander een stuk toegangelijker. En voor je het weet, ligt alles alweer vol met van alles en nog wat. Vloerbedekking er uit, de onderlaag begon al aardig te ruiken. Niet goed te zien, maar 't is echt nat. Dashboard eruit. Vond wat opengescheurde naden tussen de verschillende plaatdelen, neem aan veroorzaakt door het flexxen. Ook maar begonnen om m'n setje donor portier aan te passen. Heb nog niet echt een plan van aanpak, omdat ik er nog niet echt uit ben. Uitgangspunten zijn in ieder geval wel de D44/9" combi. en qua gewicht terug naar onder de 2 ton. krijgt vast wel weer een vervolg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst November 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2007 Al even geleden begonnen met demonteren van de F 9". Tijdens het verwijderen van de oude kit, zag ik het volgende. Na demontage van het diff, het volgende. Recentelijk toch maar een poging gewaagd om er wat aan te doen, naar het oud ijzer kan het altijd nog. Het beschadigde deel eruit geslepen, de breuklijn flink uitgeruimd. Hele spul weer gemonteerd en uitgelijnd. En gelast. Benieuwd of/hoe lang het houdt. De as inmiddels ontdaan van overbodige bracket's. Ondertussen op de uitkijk voor een reserve 9" housing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 13, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 Uiteindelijk toch maar weer eens verder met het een en ander, gaat immers niet vanzelf. Allereerst wat basis materiaal om wat brackets te gaan maken voor de 9". Koker van 120*60*6 Ook de hoogste tijd om de rockers aan te pakken. Allereerst een geleiderail gemaakt om het enigzins recht uit te zagen. Het resultaat, redelijk recht. Het deel onder het achterportier eruit. En ook de voorkant. Ter hoogte van de B-stijl en aan de voorzijde ligt nog wel een uitdaging om de nodige carrosserie stijfheid te behouden/verbeteren. Zo het begin van het daadwerkelijke carrosserie verbouwen is er, nu de rest nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.