Ogdak Geplaatst March 18, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2012 Binnenzijde wielkast moet er ook aan geloven? Ja, ziet er wel naar uit. Zet er echter pas de flex in als ik de control armen op maat heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2012 Mooie bandjes! Komt het motorblok ook nog ooit aan de beurt? Kan me voorstellen dat de GC met die assen, banden, kids, vrouw, jezelf en overige aanpassingen gemakkelijk de 2750 kg of meer zal gaan halen rijklaar. Dan moet die v8 straks er nog flink aan gaan trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst March 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2012 (bewerkt) Ziet er naar uit dat het meer een trailer queen gaat worden, maar met 5.38 gears of 5.86 als die beschikbaar zijn werk het prima. Voor weg gebruik zouden 37" banden een betere keuze zijn. Voor de prut zijn die grote swampers en genoeg gearing en power de kat's pyamas. Ga je nog steeds de Hummer velgen gebruiken? In dat geval die banden eerst eens op je andere velgen zetten voor dat je aan het flexen ga en je coilover lokatie probeert uit te werken. March 19, 2012 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst March 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 Otto by the way hier is een link naar de 4 link calculator dat al de pirate4x4 boy like to use Edit 28 December, 2008 Here is the link to the latest 4-link calculator w/ Vetteboy79's travel mod. http://mysite.verizon.net/triaged/fi...rLinkV3.1d.zip Maakt het uit werken van je links en de locatie van je link mounts een stuk gemakkelijker. Is een stuk sneller om je antisquat en rollaxis uit tewerken. Er is echt wel wat voor te zeggen wat je er mee uit dokteren kan. Heeft toch echt wel een verschil in de capability van mijn Jeepje gemaakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 mooie banden, ik had er ook interesse in maar die persoon wou ze niet zonder velgen verkopen. goed bezig voor de rest, welke vering ga je gebruiken? coilovers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 19, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 Komt het motorblok ook nog ooit aan de beurt? Is voorlopig geen prioriteit. Voor weg gebruik zouden 37" banden een betere keuze zijn. Voor de prut zijn die grote swampers en genoeg gearing en power de kat's pyamas. Ga je nog steeds de Hummer velgen gebruiken? In dat geval die banden eerst eens op je andere velgen zetten voor dat je aan het flexen ga en je coilover lokatie probeert uit te werken. Heb nu inderdaad een set 37" en 42", ga zeker de H1's gebruiken. De velgen hebben maar een breedte verschil van .5". Het verschil in backspace heb ik gecompenseerd met een stapel ringen. Maakt het uit werken van je links en de locatie van je link mounts een stuk gemakkelijker. Thanks, Ken het proggie, ben er al eerder mee bezig geweest. Zal eens opnieuw de waarden achterhalen, alhoewel er een hoop schatwerk aan te pas zal komen. welke vering ga je gebruiken? coilovers? Heb inderdaad heel lang gedacht aan coilovers. Recentelijk echter ori's in handen gehad bij een CJ build. Wacht nog even zijn ervaringen af. De ori's hebben echter wel mijn voorkeur, geen uitzoekerij met veren en geen bumpstops benodigd. Maar zullen vast ook wel nadelen aan kleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst March 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 die ori's zien er super goed uit! bij mij is de achterkant voor 90% klaar, ook met ori's. geen bumpstops of swaybars nodig, dat is ook de reden waarom ik voor ori's heb gekozen. ze zijn misschien duurder in aankoop maar wel goedkoper in the long run. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gemiel Geplaatst March 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 Goed bezig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 19, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 Goed bezig! Thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 31, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2012 Ook de rechterachterzijde ontdaan van wat overtollig plaatwerk. Control armen geplaatst met de nieuwe bracket's met meerdere montage punten. De as staat me echter nog te ver naar voren. Dus de control armen verlengen. Stuk buis er omheen, volstaat voor de bouw test fase. Ook de bracket's gelijk aangepast. En op z'n plek. Verder nog bezig geweest met de truss, zo laag mogelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst April 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2012 je bent weer flink bezig Otto! goed zo! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2012 je bent weer flink bezig Tja 't moet toch een keer af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jos beekman Geplaatst April 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2012 het heilig vuur terug gevonden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2012 het heilig vuur terug gevonden? Zoiets, beetje aan het mee klussen geweest aan een Banaan de afgelopen maanden. Plus de vondst van de Super Swamper's gaf de doorslag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2012 Zoiets, beetje aan het mee klussen geweest aan een Banaan de afgelopen maanden. Plus de vondst van de Super Swamper's gaf de doorslag. Ben heel benieuwd hoe de ruimte straks in de wielkasten aan de voorzijde zal zijn. Lijkt mij meer werk als achter of is dat net zo goed te realiseren als achter? Hoe breed ben je straks met deze banden en assen Otto? Tussen de 205 a 210 cm? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2012 Ben heel benieuwd hoe de ruimte straks in de wielkasten aan de voorzijde zal zijn. Lijkt mij meer werk als achter of is dat net zo goed te realiseren als achter? Hoe breed ben je straks met deze banden en assen Otto? Tussen de 205 a 210 cm? Ben achter begonnen omdat dat het makkelijkst is, geen stuuruitslag en geen motorblok. Voor wordt inderdaad een ander verhaal, zie wel hoe het daar loopt als ik er aan toe ben. Wat betreft buitenkant banden zit ik achter nu op 2.12 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2012 (bewerkt) Ben achter begonnen omdat dat het makkelijkst is, geen stuuruitslag en geen motorblok. Voor wordt inderdaad een ander verhaal, zie wel hoe het daar loopt als ik er aan toe ben. Wat betreft buitenkant banden zit ik achter nu op 2.12 Dank je Otto, Ik zit zelf te twijfelen over sterkere assen en de assen die jij hebt zijn heel sterk en perfect. De breedte zal altijd een probleem zijn bij de cj maar daar zal ook wel een oplossing voor komen denk ik. April 1, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2012 De breedte zal altijd een probleem zijn bij de cj maar daar zal ook wel een oplossing voor komen denk ik. Kwestie van smaller maken, ga mijn D60 ook 7.5 tot 10 cm smaller maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2012 Kwestie van smaller maken, ga mijn D60 ook 7.5 tot 10 cm smaller maken. Ga je dan de steekassen resplinen of anders oplossen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2012 Ga je dan de steekassen resplinen of anders oplossen? Weet nog niet of resplinen een optie is, heb de steekas er nog niet uit gehad. Er zijn erg veel varianten D60 voor assen, kwestie van uitzoeken wat in de buurt van mijn gewenste lengte komt en daar het inkorten op aanpassen. Alternatief is er een te laten maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst April 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2012 Kwestie van smaller maken, ga mijn D60 ook 7.5 tot 10 cm smaller maken. Als je velgen gebruikt met de zelfde bakspacing als de Hummer2 velgen zal Je Jeep niet zo erg breed zijn. Als ik die velgen gebruik met de fullwidth assen is me grote Jeep 5 centimeter breder dan mijn kleine Jeepie mket 35" banden en stock assen. Het is makkelijker om velgen te vinden dan resplined axles velg is makkelijker te vernieuwen ook. Breek een custom steekas en probeer er maar eens snel te vinden. Vooral voor de achteras is het niet zo makkelijk tenzij je steekassen gebruikt met splines aan alle twee kanten. Wat weer andere naven neemt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2012 (bewerkt) Als je velgen gebruikt met de zelfde bakspacing als de Hummer2 velgen zal Je Jeep niet zo erg breed zijn. Als ik die velgen gebruik met de fullwidth assen is me grote Jeep 5 centimeter breder dan mijn kleine Jeepie mket 35" banden en stock assen. Het is makkelijker om velgen te vinden dan resplined axles velg is makkelijker te vernieuwen ook. Breek een custom steekas en probeer er maar eens snel te vinden. Vooral voor de achteras is het niet zo makkelijk tenzij je steekassen gebruikt met splines aan alle twee kanten. Wat weer andere naven neemt. Toen ik mijn XJ ging voorzien van andere assen ben ik ook gaan rommelen met velgen. Door het aanpassen van de velgen werd de wagen minder breed maar dat gaf meer nadelen als voordelen. De terreinen hier in Nederland zijn niet zo groot als de terreinen in de USA en door het versmallen van de breedte van de jeep ging dit ten koste van de draaicirkel. In Veldhoven en Wamel was ik niet zo blij met die hele grote draaicirkel. April 2, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2012 Als je velgen gebruikt met de zelfde bakspacing als de Hummer2 velgen zal Je Jeep niet zo erg breed zijn. H2 velgen hebben een bs van ongeveer 5.5" Heb mijn H1 centers gereset op ongeveer 4.3", zodat de naaf net niet buiten de velg steekt. Pas als de ophanging achter klaar is weet ik wat ik precies over hou of tekort kom. Vooral voor de achteras is het niet zo makkelijk tenzij je steekassen gebruikt met splines aan alle twee kanten. Wat weer andere naven neemt. De achteras pas ik niet aan, zit op een wms-wms zonder remmerij van 65" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 8, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2012 Voorbereiding om de achter truss mede vast te zetten aan het diffhuis. Vervolgens verder met een gatzaag. Laatste stukje met de plasma. Paar stukken massief. Heb echter nog niet de juiste boor om M12 te tappen. Verder met de "rear upper bracket". Nu even met een bushing, hier komt echter een heim joint. As in de hoogste positie met de vorige "rear upper LA's" Lopen echter vast tegen de bodem. Ga de rear upper LA's ombouwen tot een A-frame. In de oude situatie had ik bushings aan het frame en JJ's aan de upper truss op de 8.8 Nu komen de JJ's aan het frame en een enkele heim aan de truss van de 10.25 Bushings eraf dus. Tevens wat buigwerk zodat ze vrijlopen t.o.v. de bodem. Een en ander op z'n plek. Nog wat zaag en slijpwerk te doen. En weer op z'n plek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst April 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2012 Is goed om er progres aan te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.