Spring naar bijdragen

Alarm gaat spontaan af


Aart
 Share

Recommended Posts

Beste medeJeepers,

Nu is de electriek een van de meest karaktervolle punten van de Jeep. Soms wil je het temerament beteugelen:

Regelmatig, met name 's-nachts rond een uur of 6 gaat het alarm van mijn Jeep spontaan af. Mijn dame maakt me (ook) daarvoor wakker en je kunt je het tafereel wel voorstellen van een rillende man flashend naar zijn stampende Jeep met de afstandsbediening in gestrekte arm en draf.

Electrische fouten zijn opspoorbaar op twee wijzen:

1. als het zich voordoet kun je vaak meten waar het defect zit.

2. Als je weet waar de bekende plek zit van het euvel kun je je daarop concentreren en alle verbindingen nalopen en opnieuw zekeren..

Welnu:

's-nacht ga ik niet sleutelen

en

Overdags tref ik geen malheur

Ergo: Optie twee begint interessant te worden

Vraag: Wie weet op welke plaatsen iets minder sterke (electrische) plekken zitten in het Alarmcircuit??

Bij voorbaat dank (ook namens mijn vrouw..)

Aart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Aart,

Om een diagnose te stellen, is het misschien aardig voor ons lezers om te weten wat voor type alarm deel uit maakt van deze onvoorspelbare configuratie.

Is het de opkomende zon? Is het een oorzaak van het lager worden van de spanning?

Zonder iets meer info blijft het op afstand gissen.

Groeten,

JPK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jankra@Nov 20 2005, 18:34

Beste Aart,

Om een diagnose te stellen, is het misschien aardig voor ons lezers om te weten wat voor type alarm deel uit maakt van deze onvoorspelbare configuratie.

Is het de opkomende zon? Is het een oorzaak van het lager worden van de spanning?

Zonder iets meer info blijft het op afstand gissen.

Groeten,

JPK.

<div align="right">

JPK,

Dank voor je verwijzing! Eerste zinvolle reactie! In de verwijzingen wordt gesproken over een ingebouwde alarm-accu. Iemand enig idee waar deze zich in de standaard uitvoering Cherokee Model 1992 bevindt? Het is inderdaad wel typerend dat de storing is gaan optreden toen de temperatuur is gaan zakken tot om het vriespunt...

Groet je,

Aart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...