ARS Geplaatst December 16, 2020 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2020 Vorig jaar de olie en filter vervangen van de automaat van de JK, heb alleen moeite met aflezen/afvullen van de olie op het gewenste niveau. Koud zit hij volgens de peilstok te vol, bij koud zit de olie boven het niveau van warm. Gisteren even tijd, en er wat olie uitgezogen. Nog wel te hoog voor koud maar een stuk lager dan eerst. Bewust even zo gelaten, omdat ik de volgende dag de jeep nodig had. Vandaag de jeep gepeild op bedrijfstemperatuur. Rustig de automaat door al zijn verzetten gehaald, en in de neutraal stand op de handrem met draaiende motor het olie gepeild. Dan zit hij onder laag niveau voor een koude motor. Hangt dus net een druppel onder aan de stok. Doe ik iets verkeerd, of moet ik koud vergeten, en meer waarde hechten aan het meten wanneer hij warm is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brandend zand Geplaatst December 16, 2020 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2020 Wat mij altijd verteld is en wat ik dus ook aanhoud is eerst rustig warm rijden en dan met draaiende motor peilen. Deed ik met de ZJ en nu ook met de XJ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.