Spring naar bijdragen

electrisch systeem (diversen)


oqjeep
 Share

Recommended Posts

Hallo Cherokee liefhebbers,

gisteravond ontdekte ik dit forum. fantastische site.

in juli 2005 heb ik in een impulsieve bui een 15 jaar oude jeep gekocht

van binnen en buiten en van boven en onder ziet-ie eruit als practisch nieuw

ik heb gaandeweg alleen wat elektrieke probleempjes die langzamerhand een voor mij groot probleem worden.

graag leg ik aan jullie mijn ervaringen voor met het electrische circuit van de jeep, zodat ik kan komen tot een goeie diagnose van de patient.

in het begin leek alles puik alleen de antenne was kapot

na een tijdje kwam ik erachter dat de cd-speler een aantal tellen uitging als ik de lampen aandeed (massaprobleem? waar zou de oorzaak kunnen zitten de draden van de radio lijken goed aangesloten)

de electrische bediening van de voorstoelen bleek het soms niet te doen (???)

ook de achteruitrijlamp deed/doet 't volgens m'n buurman soms wel en soms niet (???)

en de raampjes achter gingen/gaan langzaam naar beneden en niet/nauwelijks meer omhoog (electrisch of mechanisch probleem?)

toen liet ik met een beurt bij de garage een (electronisch) binnenantennetje plaatsen:

de radio deed het toen prima, alleen ...

de stoelbediening (zowel links als rechts) deed 't vanaf toen helemaal niet meer (verband ???)

als ik de lampen aandeed sloeg de radio, de dashboardverlichting en het klokje uit (???)

op een gegeven ogenblik (ik kan niet meer achterhalen waardoor) bleef de dashboardverlichting helemaal uit, maar het klokje doet 't weer (???)

en vorige week hield de achterverlichting er spontaan mee op (links + rechts)

Kortom, ik heb een probleem. Is er iemand die een verband kan leggen tussen bepaalde problemen of hebben alle problemen niet met elkaar te maken.

Weet iemand hoe je 't bovenstaande systematisch aan moet pakken?

Verder is 't een prima wagen.

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

HenkW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cherokee liefhebbers,

gisteravond ontdekte ik dit forum. fantastische site.

in juli 2005 heb ik in een impulsieve bui een 15 jaar oude jeep gekocht

van binnen en buiten en van boven en onder ziet-ie eruit als practisch nieuw

ik heb gaandeweg alleen wat elektrieke probleempjes die langzamerhand een voor mij groot probleem worden.

graag leg ik aan jullie mijn ervaringen voor met het electrische circuit van de jeep, zodat ik kan komen tot een goeie diagnose van de patient.

in het begin leek alles puik alleen de antenne was kapot

na een tijdje kwam ik erachter dat de cd-speler een aantal tellen uitging als ik de lampen aandeed (massaprobleem? waar zou de oorzaak kunnen zitten de draden van de radio lijken goed aangesloten)

Vaag....geen idee
de electrische bediening van de voorstoelen bleek het soms niet te doen (???)

de contacten van de stoel en zekeringen even nakijken (corrosie) ??

ook de achteruitrijlamp deed/doet 't volgens m'n buurman soms wel en soms niet (???)
ook corrosie?? lamp los?
en de raampjes achter gingen/gaan langzaam naar beneden en niet/nauwelijks meer omhoog (electrisch of mechanisch probleem?)

volgens mij op forum ergens gelezen dat iemand het mechanisme schoon heeft gemaakt en werkte ten weer goed, ff zoek functie gebruiken

toen liet ik met een beurt bij de garage een (electronisch) binnenantennetje plaatsen:

de radio deed het toen prima, alleen ...

de stoelbediening (zowel links als rechts) deed 't vanaf toen helemaal niet meer (verband ???)

denk ut niet
als ik de lampen aandeed sloeg de radio, de dashboardverlichting en het klokje uit (???)

op een gegeven ogenblik (ik kan niet meer achterhalen waardoor) bleef de dashboardverlichting helemaal uit, maar het klokje doet 't weer (???)

en vorige week hield de achterverlichting er spontaan mee op (links + rechts)

Kortom, ik heb een probleem. Is er iemand die een verband kan leggen tussen bepaalde problemen of hebben alle problemen niet met elkaar te maken.

Weet iemand hoe je 't bovenstaande systematisch aan moet pakken?

denk toch weer aan corrosie, en slechte contacten

Verder is 't een prima wagen.

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

HenkW

welkom en Jeepers zijn dol op plaatjes kijken wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote name='henkw' date='Dec 7 2005, 21:21 ' post='42906']

Hallo Cherokee liefhebbers,

gisteravond ontdekte ik dit forum. fantastische site.JA, GOED HE ?!

in juli 2005 heb ik in een impulsieve bui een 15 jaar oude jeep gekocht IK OOK, KENTEKEN XG89DV, EN DE JOUWE ?van binnen en buiten en van boven en onder ziet-ie eruit als practisch nieuw

ik heb gaandeweg alleen wat elektrieke probleempjes die langzamerhand een voor mij groot probleem worden. BREEK ME DE BEK NIET OPEN DE MIJNE HEEFT ZO'N 3X PER JAAR WEL IETS WAT KAPOT GAAT, IK HEB NOCHTHANS ALLE OVERBODIGE SHIT ERUIT GEHAALD, BEKLEDING ERUIT, GRIJS KENTEKEN, DUS ACHTERBANK ERUIT, HEMEL EN HEMELVERLICHTING ERUIT, ALARM ERUIT, ALLEEN LPG-INSTALL. LATEN ZITTEN (EUROOTJES SPAREN HE ?!), IK HEB DE AUTO NOG STEEDS, OMDAT DE MOTOR WOEST IS EN D EWIELEN NOG DRAAIEN

graag leg ik aan jullie mijn ervaringen voor met het electrische circuit van de jeep, zodat ik kan komen tot een goeie diagnose van de patient.

in het begin leek alles puik alleen de antenne was kapot MIJNE OOK, KOST EEN KAPITAAL VOOR EEN NIEUWE, MAAR ER ZIJN REVISIESETJES

na een tijdje kwam ik erachter dat de cd-speler een aantal tellen uitging als ik de lampen aandeed (massaprobleem? waar zou de oorzaak kunnen zitten de draden van de radio lijken goed aangesloten) BIJ MIJ GAAN DE KOPLAMPEN ALLEEN UIT ALS CONTACT AAN STAAT

de electrische bediening van de voorstoelen bleek het soms niet te doen (???) IK HEB GEEN ELEKTR. BEDIENING

ook de achteruitrijlamp deed/doet 't volgens m'n buurman soms wel en soms niet (???)

en de raampjes achter gingen/gaan langzaam naar beneden en niet/nauwelijks meer omhoog (electrisch of mechanisch probleem?) MECHANISCH, DE RAMEN LOPEN AAN TEGEN HET RUBBER AAN WEERSKANTEN, MECHANISCHE IN DE DEUR UIT ELKAAR EN SCHOONMAKEN

toen liet ik met een beurt bij de garage een (electronisch) binnenantennetje plaatsen:

de radio deed het toen prima, alleen ...

de stoelbediening (zowel links als rechts) deed 't vanaf toen helemaal niet meer (verband ???) WAAR LIGT DE BEDRADING VAN DE ANTENNE ? IN DEZELFDE GOOT ALS DE DSTOELBEDIENING ? CHECK DE STEKKERS BIJ JE LINKERVOET

als ik de lampen aandeed sloeg de radio, de dashboardverlichting en het klokje uit (???) DASHBORDLICHT KOMT UIT LICHTSCHAKELAAR: UIT ELKAAR HALEN EN SCHOONMAKEN MET SPRAY

op een gegeven ogenblik (ik kan niet meer achterhalen waardoor) bleef de dashboardverlichting helemaal uit, maar het klokje doet 't weer (???) ZIE VORIG, ALS NIET WERKT, GEZOON OP CONTACTSTROOM AANSLUITEN

en vorige week hield de achterverlichting er spontaan mee op (links + rechts) IN DEZELFDE GOOT ALS ANTENNEBEDRADING ? (LINKER DORPEL)

Kortom, ik heb een probleem. Is er iemand die een verband kan leggen tussen bepaalde problemen of hebben alle problemen niet met elkaar te maken.

Weet iemand hoe je 't bovenstaande systematisch aan moet pakken? ALLES WEGNEMEN WAT NIET STRIKT (apk) NOODZAKELIJK IS

Verder is 't een prima wagen.

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

HenkW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote name='henkw' date='Dec 7 2005, 21:21 ' post='42906']

Hallo Cherokee liefhebbers,

gisteravond ontdekte ik dit forum. fantastische site.JA, GOED HE ?!

in juli 2005 heb ik in een impulsieve bui een 15 jaar oude jeep gekocht IK OOK, KENTEKEN XG89DV, EN DE JOUWE ?van binnen en buiten en van boven en onder ziet-ie eruit als practisch nieuw

ik heb gaandeweg alleen wat elektrieke probleempjes die langzamerhand een voor mij groot probleem worden. BREEK ME DE BEK NIET OPEN DE MIJNE HEEFT ZO'N 3X PER JAAR WEL IETS WAT KAPOT GAAT, IK HEB NOCHTHANS ALLE OVERBODIGE SHIT ERUIT GEHAALD, BEKLEDING ERUIT, GRIJS KENTEKEN, DUS ACHTERBANK ERUIT, HEMEL EN HEMELVERLICHTING ERUIT, ALARM ERUIT, ALLEEN LPG-INSTALL. LATEN ZITTEN (EUROOTJES SPAREN HE ?!), IK HEB DE AUTO NOG STEEDS, OMDAT DE MOTOR WOEST IS EN D EWIELEN NOG DRAAIEN

graag leg ik aan jullie mijn ervaringen voor met het electrische circuit van de jeep, zodat ik kan komen tot een goeie diagnose van de patient.

in het begin leek alles puik alleen de antenne was kapot MIJNE OOK, KOST EEN KAPITAAL VOOR EEN NIEUWE, MAAR ER ZIJN REVISIESETJES

na een tijdje kwam ik erachter dat de cd-speler een aantal tellen uitging als ik de lampen aandeed (massaprobleem? waar zou de oorzaak kunnen zitten de draden van de radio lijken goed aangesloten) BIJ MIJ GAAN DE KOPLAMPEN ALLEEN UIT ALS CONTACT AAN STAAT

de electrische bediening van de voorstoelen bleek het soms niet te doen (???) IK HEB GEEN ELEKTR. BEDIENING

ook de achteruitrijlamp deed/doet 't volgens m'n buurman soms wel en soms niet (???)

en de raampjes achter gingen/gaan langzaam naar beneden en niet/nauwelijks meer omhoog (electrisch of mechanisch probleem?) MECHANISCH, DE RAMEN LOPEN AAN TEGEN HET RUBBER AAN WEERSKANTEN, MECHANISCHE IN DE DEUR UIT ELKAAR EN SCHOONMAKEN

toen liet ik met een beurt bij de garage een (electronisch) binnenantennetje plaatsen:

de radio deed het toen prima, alleen ...

de stoelbediening (zowel links als rechts) deed 't vanaf toen helemaal niet meer (verband ???) WAAR LIGT DE BEDRADING VAN DE ANTENNE ? IN DEZELFDE GOOT ALS DE DSTOELBEDIENING ? CHECK DE STEKKERS BIJ JE LINKERVOET

als ik de lampen aandeed sloeg de radio, de dashboardverlichting en het klokje uit (???) DASHBORDLICHT KOMT UIT LICHTSCHAKELAAR: UIT ELKAAR HALEN EN SCHOONMAKEN MET SPRAY

op een gegeven ogenblik (ik kan niet meer achterhalen waardoor) bleef de dashboardverlichting helemaal uit, maar het klokje doet 't weer (???) ZIE VORIG, ALS NIET WERKT, GEZOON OP CONTACTSTROOM AANSLUITEN

en vorige week hield de achterverlichting er spontaan mee op (links + rechts) IN DEZELFDE GOOT ALS ANTENNEBEDRADING ? (LINKER DORPEL)

Kortom, ik heb een probleem. Is er iemand die een verband kan leggen tussen bepaalde problemen of hebben alle problemen niet met elkaar te maken.

Weet iemand hoe je 't bovenstaande systematisch aan moet pakken? ALLES WEGNEMEN WAT NIET STRIKT (apk) NOODZAKELIJK IS

Verder is 't een prima wagen.

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

HenkW

Bedankt voor jullie reacties,

Dree, m'n kenteken is: YJ-68-XS

Zodra ik even tijd heb ga ik aan de slag.

Groet, HenkW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Henk,

Welkom in de wonderen wereld die Jeep heet tongue.gif

Alle elektrieke problemen lijken bij een Jeep normaal te zijn, kwestie van slecht contact in bijna elk geval.

Dus loop de zaak eens lekker na en spuit de stekkers na dat je ze hebt schoongemaakt ff in met iets wat vet is, op die manier kan er dan geen vocht meer bij komen en ben je bijna verzekerd dat alles dan wel blijft werken.

Maar het is een Jeep en het blijft een Jeep, heb je een probleem opgelost komt het gewoon weer terug tongue.gif of ergens anders krijg je ineens een probleem.

In elk geval suc6 met je strooptocht in de elektrieke wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag Jeepers,

Ja m'n spokende "Jeep heb ik weer voor een deel onder controle.

Vandaag wat connectoren ontdaan van corrosie en .... ZEKERING 7 vervangen.

Radio doet 't weer terwijl de lampen aan staan, achterlampen doen 't weer, evenals 't zoemertje van de deuren.

Verder nog wat andere kleinigheden opgelost en verbeterd.

De volgende keer gaan we (ik en m'n technische maat) verder met de motoriek van de stoelen en de achteruitrijlampen. Deze lampen doen 't ook weer net als veel van de andere euvels ....

soms wel / soms niet -> dus corrosie.

Weet iemand waar de connector(en) van de achteruitrijlampen zit(ten) en welke zekering er bij hoort?

Verder probeer ik de centrale deurvergrendeling weer aan de praat te krijgen, want dat ge-emmer met dat kleine sleuteltje in die gare sloten is ook niets. Heeft iemand daar ook nog ideeen over?

Groeten en bedankt voor jullie ondersteuning.

HenkW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n soort probleem had ik met mijn Cherokee uit '88 ook.

Bij mij bleek dat mijn slave cilinder (bovenste koppelingspotje) lek was en de vloeistof naar binnen liep op mijn zekeringen

kast. Met als resultaat langzamerhand uitval van diverse electrische delen in de Jeep.

Dit probleem opgelost door nieuwe cilinder te plaatsen (maar misschien is dit voor jou bijzaak). Waar het om draait is

om al je zekeringen er één voor één er uit te halen edn ze schoon te schuren met een fijn schuurpapiertje. Dit heeft bij mij wonderen verricht.

Groetjes Friso

( mijn Jeepje heeft inmiddels 410.000 km op de teller en loopt nog perfect) biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n soort probleem had ik met mijn Cherokee uit '88 ook.

Bij mij bleek dat mijn slave cilinder (bovenste koppelingspotje) lek was en de vloeistof naar binnen liep op mijn zekeringen

kast. Met als resultaat langzamerhand uitval van diverse electrische delen in de Jeep.

Dit probleem opgelost door nieuwe cilinder te plaatsen (maar misschien is dit voor jou bijzaak). Waar het om draait is

om al je zekeringen er één voor één er uit te halen edn ze schoon te schuren met een fijn schuurpapiertje. Dit heeft bij mij wonderen verricht.

Groetjes Friso

( mijn Jeepje heeft inmiddels 410.000 km op de teller en loopt nog perfect) biggrin.gif

Bedankt Friso voor je reactie. Inderdaad systematisch te werk gaan en de tijd er voor nemen. (die ik dus momenteel niet heb). Maar ik begrijp nu hoe je 't moet aanpakken. Goed te horen dat-ie van jou al meer dan 400 gelopen heeft. Die van mij 280 en ik hoop er nog zeker 100 mee te rijden. De basis is in ieder geval degelijk. Groeten, HenkW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...