Andre Sleeuwits Geplaatst October 8, 2021 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2021 Vandaag naar Rhoon gereden zonder problemen, onderweg valt plots de motor uit. Herstarten levert een hevig schokkende motor op en bij gas geven valt hij uit. Herstarten doet hij gelijk maar blijft schokken en komt niet op toeren. Bougies, kabels en rotor/verdeler zijn net 2 maanden geleden vervangen. Ook de bobine... Iemand een idee 💡..? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zjsid Geplaatst October 8, 2021 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2021 dag Andre, dat was bij mijn ZJ met 4.0 L ook het geval en daar bleek de krukassensor defect. ik kreeg er geen foutcodes eruit. Sensor werd vervolgens vervangen, maar dit bleek een generieke krukas sensor te zijn van een merk dat niet specifiek Jeep-gerelateerd was. Klachten bleef ik toen behouden. Pas bij vervanging door de correcte krukas sensor (voorkeur Mopar) was probleem meteen opgelost. succes Sidney Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Andre Sleeuwits Geplaatst October 9, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2021 Sensor is recent vervangen, maar ga toch kijken voor de originele.. Goedkoop is duurkoop! Was er al bang voor. Dank voor je hulp,... Top Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Andre Sleeuwits Geplaatst November 3, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2021 Inmiddels bij Cherokeeparts.nl een nieuwe sensor aangeschaft en gemonteerd, geen verbetering. ik heb vonk op alle vier de pitten en bougies zijn nat van benzine maar aanslaan doet hij niet....af en toe wat ploffen en dat is het.... recent de verdeler uit elkaar gehaald en schoongemaakt....maar nog steeds wil hij niet aanslaan. Geen foutmeldingen of storingscode .... iemand nog suggesties? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 3, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2021 Je hebt twee sensoren voor de ontsteking, eentje op de krukas en eentje op de nokkenas. Deze bepalen samen het ontstekingstijdstip. Verder, lucht en benzine. Stappenmotor goed, gasklephuis schoon luchtfilter enz? Brandstofdruk gecontroleerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Andre Sleeuwits Geplaatst November 4, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2021 12 uur geleden zei Ab: Je hebt twee sensoren voor de ontsteking, eentje op de krukas en eentje op de nokkenas. Deze bepalen samen het ontstekingstijdstip. Verder, lucht en benzine. Stappenmotor goed, gasklephuis schoon luchtfilter enz? Brandstofdruk gecontroleerd? Alles is schoon en werkte tot voor kort prima. Klopt het dat de 2e sensor in de ontsteking zelf zit? Volgens de video op YouTube zou hij hier in moeten zitten. Echter tot nu toe nog geen site gevonden waar deze te bestellen is... 👀 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 4, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2021 Nokkenas sensor zit inderdaad onder de rotor/verdelerkap. Jeepparts kan ze leveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuperDre Geplaatst March 2, 2022 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2022 Inmiddels gevonden wat het was? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Andre Sleeuwits Geplaatst May 20, 2022 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2022 Hallo SuperDre Inmiddels lijk het probleem met het inhouden / schokken opgelost te zijn. Echt alle sensoren zijn vervangen, teveel om op te noemen. brandstofpomp, filter, Halcensor etc... het probleem lijkt eindelijk verholpen na maanden zoeken.....we weten nog steeds niet wat het geweest kan zijn.....maar na de laatste 2 sensors te hebben vervangen, de zuurstof en Lambda sensor loopt de wagen na het afstellen van de ontsteking weer prima. wat een opluchting..... we stonden echt op het punt de wagen weg te gaan doen door de vele kosten en problemen de laatste 6 maanden. Het vertrouwen zal nog moeten terug komen, echter hebben we de eerste lange rit net gereden zonder een schok! ( 140KM schokvrij) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuperDre Geplaatst May 21, 2022 Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2022 Keeping our fingers crossed zullen we dan maar zeggen. Mijne staat al sinds februari bij gp service en ook alle sensoren zijn zowat vervangen en wil nog steeds niet starten, hij is nu aan het wachten tot er een computer gevonden kan worden want dat is het laatste wat hij zich kan bedenken, maarja die computer voor de cherokee 96 2.5 benzine is hier dus nergens te krijgen. Zelf heb ik er wel het gevoel dat het niet aan de computer ligt maar kan er zelf weinig aan doen, te weinig verstand van of hij ook alles wel nagekeken/nagelopen heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Andre Sleeuwits Geplaatst May 21, 2022 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2022 Volgens mij was ik slaapdronken toen ik het laatste stuk schreef...wat erg. Even ter info, garage in Tiel heeft tot op heden ook niet meer aangegeven of de computer inmiddels gerepareerd is of niet. Hij is nog steeds niet uitgelezen. Ik hoop dat ze bij jou sneller zijn met de reparatie van de computer dan bij mij. Hebben ze de Weerstand van de sensoren wel eens uitgelezen? heeft hij vonk ... bij sommige Cherokee modellen kunnen ze via het contact ook foutcodes opsporen zonder computer. Op internet kun je een blad downloaden met daarop de manier en de codes die dan aangeven wat er niet goed is. Ik heb denk ik wel ergens die bladen liggen..mocht je het nodig hebben, kan het je mailen. Succes en hopelijk is hij snel weer draaiende... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 22, 2022 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2022 Via eBay kan je relatief eenvoudig een gebruikte PCM vinden. Heeft Cherokeeparts er geen meer liggen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuperDre Geplaatst May 23, 2022 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2022 zoals ik indertijd begreep van gp service hadden ze die hier nergens in nederland liggen, en ik neem aan dat hij ook op ebay kijkt want hij bestelt volgensmij toch ook wel vaker dingen uit de VS, hij doet voornamelijk in amerikaanse bakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst May 23, 2022 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2022 Probeer je PCM eens even in een vergelijkbare 4 cil Cherokee of Wrangler van een mede Jeeper. Het is maar voor 1 minuut! Natuurlijk leent niemand zijn PCM graag uit, maar de jouwe even proberen in een andere Jeep kan geen kwaad. Ik heb het met een niet startende Jeep gelukkig ook eens gedaan, bleek dus niet de PCM...... dat scheelde veel centjes. Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuperDre Geplaatst May 24, 2022 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2022 Dat lijkt me ook een goede controle, vind het dan wel een beetje irritant dat GP service dat zelf dan niet al bedenkt die heeft ook nog veel meer contacten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuperDre Geplaatst June 4, 2022 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2022 Gaat dat testen eigenlijk wel, moet die niet gecodeerd zijn voor de betreffende Jeep? want ik lees veel bij van die revisie PCM's dat je je vinnummer moet opgeven zodat ze dat kunnen programmeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst June 6, 2022 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2022 Ja, dat gaat prima. Tenslotte start de andere Jeep wel op jouw pcm of niet, eventueel uitvallen na 20 sec of foutmeldingen zijn niet van belang bij deze test. Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuperDre Geplaatst July 29, 2022 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2022 Nou, vandaag eindelijk telefoontje gehad van GP Service, de auto werkt weer. Nieuwe computer vanuit de VS over laten komen (heeft heel wat weekjes geduurd) en nadat die er in gezet was zou die volgens Rik meteen hebben gestart. Ook lijkt de stroomlekkage nu op een relatief normaal niveau te zijn, 0,04. Laten we hopen dat het dat nu echt is geweest. Vorige keer was het de benzineleiding en tank waar die ook dezelfde symptomen gaf, vrijdags toen opgehaald, weekend stil gestaan (was dat weekend in februari toen het veel enorm stormde) en maandag toen ik weg wilde rijden, nope, wilde niet starten. So I'm keeping my fingers crossed.. En als dit echt lijkt opgelost gaan we eens kijken om het dak en motorkap een nieuwe laklaag te geven en het hemeltje te vervangen zodat die er weer uit ziet als nieuw, voor een Jeep 2.5 uit 1996 met bijna 5 ton (LPG) op de teller. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.