rado Geplaatst November 11, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 11, 2021 (bewerkt) Oke ik heb nu ongeveer alles gedaan om die vreselijk irritante deathwhobble aan te pakken maar ik kom er niet uit. Rond de 60-80 km/uur een oneffenheid raken en de auto begint te schudden. Moet dan vrijwel stoppen om em tot rust te krijgen en dan kan ik weer verder. Begint nu toch wel wat te link te worden. setup: 2 inch lift (poormans liftkit) rest is stock vervangen: trackbar voor dikke verstelbare (JKS achter, Rough Country voor met drop bracket) draagarmen voor vervangen inclusief bushings aszijde nieuwe wiellagers nieuwe fuseekogels nieuwe stuurdemper nieuwe spoorstangen nieuw stuurhuis nieuwe stabilisatorstang + rubbers nieuwe shocks (RS55239) banden 1 1/2 jr oud (Toyo Open Country A/T plus 225/70R16 103 H) nagekeken: uitlijning (toespoor 0 graden, naloop 7gr30) speling torquespecs Het enige wat mij opvalt is dat de stelbout voor de naloop sterk verschillend afgesteld moesten worden om tot dezelfde naloop te komen... Of dit dat niet ongewoon? Wie heeft er nog een idee wat ik gemist kan hebben? November 11, 2021 bewerkt door rado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 11, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 11, 2021 Daar gaan we.... Wat is je normale banden druk? Heb je de banden opnieuw laten balanceren? Heb je voor- en achterwielen al uitgewisseld? Verder vind ik 0 toespoor te weinig en meer dan 7 naloop teveel. Wat bedoel je met naloop stelbouten? Foto? Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst November 12, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2021 Bij toeval soms net voor de Dead whobble ervaring andere velgen of wheelspacers gemonteerd ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 12, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2021 11 uur geleden zei REAL STRANGLER: Daar gaan we.... Wat is je normale banden druk? Heb je de banden opnieuw laten balanceren? Heb je voor- en achterwielen al uitgewisseld? Verder vind ik 0 toespoor te weinig en meer dan 7 naloop teveel. Wat bedoel je met naloop stelbouten? Foto? Succes, Siert. dank voor de snelle reactie Siert! Ik heb alle banden laten balanceren en gecontroleerd op hoogteslag. Alle banden ook gekruisd gewisseld. Zijn nu perfect. Spanning op 2.5 bar. ik had gelezen dat bij enige lift deze alignment settings gewenst zijn heb ik btw net laten doen dus dw was er al voor de alignment zoals nu genoemd de stelbouten waar ik het over heb zijn de asymmetrische bouten aan de aszijde van de onderste draagarmen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 12, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2021 8 uur geleden zei Green bear: Bij toeval soms net voor de Dead whobble ervaring andere velgen of wheelspacers gemonteerd ??? Nee ik had spacers maar die heb ik eraf gehaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 12, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2021 Ok, zet eens een krijtstreepje op je spoorstang en maak hem 1 slag korter zodat je wat toe-in krijgt. Verlaag ook je bandenspanning naar 2,2 en laat dan weten of je verschil merkt. Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 12, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2021 done, alles gedaan. ik ga het zien! thnx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 13, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2021 O ja dit zijn de foto van de bouten vd onderste draagarmen links: rechts: Je zou haast zeggen dat als ze zo verschillend afgesteld moeten worden om tot gelijk caster te komen er dus een links rechts verschil is qua draagarmlengte. Of zie ik dat fout? Rubbers zijn allemaal nieuw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 13, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2021 Zoals je begrijpt heb je met een starre vooras altijd links en rechts gelijke ashelling, omdat het natuurlijk star is. Als je de excentrische bouten links en rechts zo verschillend moet stellen, is het tijd om te gaan meten.... Maar, heb je al een stukje gereden? Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 13, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2021 zeker nog geen DW ervaren, maar dat zegt niet zoveel..... ik ben inderdaad geneigd te gaan meten. alleen waar moet ik beginnen te meten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 13, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2021 Ik zou pas gaan meten als de DW niet weg is. Dus eerst meer rijden. Gewoon omdat je lastige storingen en problemen met kleine stapjes moet aanpakken. Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 13, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2021 thnx keep you posted! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 14, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2021 Oke DW far from gone. Heb de gesuggereerde aanpassingen gedaan. Ik moet toch iets erg over het hoofd zien. Vandaah bij nemen flauwe bocht naar links. Licht remmen endaar ging ie weer. Bizar echt. Tijd voor meten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 14, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2021 Op de as, passagiers kant zit een toren die de bovenste draagarm vast houdt. Is deze niet vervormd waardoor de stelbout van de onderste moet compenseren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 14, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2021 Heb je de remschijven wel gecontroleerd op vlakheid? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 14, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2021 Die bovenste draagarm bushings heb ik vorig weekend vervangen. en het ontstaat ook zonder remmen… ik ben wel uitgedokterd nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst November 14, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2021 De trackbar aan de aszijde, de beugel waar de bout doorheen gaat, is deze niet uitgevreten bij de boutgat? Komt vaak voor, dan krijg je speling op de trackbar. Oplossing is een plaat op lassen en opnieuw boren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 15, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2021 Al een plaatje opgelast… Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst November 15, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2021 Misschien een GoPro o.i.d. eronder hangen en filmen.... kan dat misschien iets verklaren.... Luister maar naar Siert, meten is weten.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 16, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2021 kunnen jullie mij aangeven wat precies te meten? ga ik donderdag ff mee aan de slag. draagarmen niet zo lang geleden vervangen maar toch maar ff checken op spelijg. auto in de P en iemand de auto voor en achteruit laten duwen en naar de bevestigingsplaatsen van de draagarmen kijken. toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 16, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2021 Bijna goed. Motor starten, voet op de rem, de bestuurder draait rustig aan het stuur, cm of 10, 15 vanuit de middenstand naar links en rechts. Ondertussen ligt de baas , jij dus, voor onder de auto en pak je elke link , rubber, bus en bout stuk voor stuk beet op zoek naar speling. Je vingers voelen meer dan je ogen zien.Neem je tijd en kijk vooral naar trackbar relocator, stuurhuisbouten en pitmanarm. Succes, Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst November 16, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2021 (bewerkt) Kijk ook naar je schokbrekers....oh je hebt nieuwe, ik keek er overheen...sorry... November 16, 2021 bewerkt door OIIIIIIIO Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst November 18, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 18, 2021 linker schokbreker is matig dus heb ff nieuwe besteld, dienste wat na.... maar dat kan toch niet de oorzaak zijn? ga dit weekend ff de test doen zoals Siert zegt... exciting Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst November 19, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2021 (bewerkt) Ik zie op de weg bij de auto voor mij/langs mij,af en toe een achterschokbreker die niet dempt, dan is het een stuiterballetje......eh stuiterbandje....;-) November 19, 2021 bewerkt door OIIIIIIIO zinsopbouw... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wesza Geplaatst November 21, 2021 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2021 Heb je al gekeken of het misschien de Trackbar is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.