Spring naar bijdragen

Nieuw hier :D en paar kleine vraagjes


snowflake
 Share

Recommended Posts

hey ,

Ben sinds gister lid van dit nette forum staat veel informatie op echt top. biggrin.gif

ff snel voorstellen:

Ik ben dus kevin 22 jaartjes woonende in almere en ik heb sinds gister een jeep cherokee 92 er 4.0 aut .

rijd erg lekker trouwens ben ook volkswagen gek heb hiervoor een golf 2 g60 gereden was erg leuk maar de jeep bevalt me nu al biggrin.gif lekker relax rijden biggrin.gif maar het word nu tijd dat ik maar veel ga leren over jeeps biggrin.gif volkswagen heb ik al gehad .

nu heb ik een aantal kleine vraagjes:

1. me cruise control doe het niet (volgens mij cruis op on en dan dat knopje indrukken en dan moet ie het doen toch rolleyes.gif ) waar zal het aan kunnen liggen , had al gelezen dat het mischien de zekering kan zijn .maar mischien hebben jullie nog andere opties .

2.vanaf welk jaar zit er abs op de cherokee's en gaat er een lampje branden of iets in dei richting??

3 .Wat zijn specifieke problemen/ tips die ik maar ook andere beginnende jeep rijders kunnen gebruiken (zwakke punten ).

4. over de achterbak hoort volgens mij een kap zeg maar allen zit deze er bij mijn niet in weet iemand waar ik die zou kunnen aanschaffen of heeft iemand die hier ook 2de hands te koop.

5. en de laatse hoe snel word gemiddeld de motor warm dus mm het koelvloeistof dan .

alvast bedankt ,

kevin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeep cherokee 92 er 4.0 v6 aut .

3 .Wat zijn specifieke problemen/ tips die ik maar ook andere beginnende jeep rijders kunnen gebruiken (zwakke punten ).

Welkom hier!!

ik denk dat je een 6 cilinder lijnmotor bedoeld, een V6 zul je in een XJ niet snel tegenkomen..

die specifieke tip is heel makkelijk, snel aanleren om niet te kijken bij het tanken en afrekenen, is namelijk niet leuk :bye2:

verder heb ik niet veel kennis van XJ's en abs, kun je wat die cruise control betreft niet gewoon een baksteen meenemen? tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier!!

ik denk dat je een 6 cilinder lijnmotor bedoeld, een V6 zul je in een XJ niet snel tegenkomen..

die specifieke tip is heel makkelijk, snel aanleren om niet te kijken bij het tanken en afrekenen, is namelijk niet leuk :bye2:

verder heb ik niet veel kennis van XJ's en abs, kun je wat die cruise control betreft niet gewoon een baksteen meenemen? tongue.gif

heh die bedoelde ik ook tongue.gif

haha ja dat afrekenen hehe me golf reed 1:8 was wel iets gewend hehe

hehe jep denk dat ik dan een grote grindtegel mee neem hehe grote auto grote steen hehe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeli met de aanschaf van je Jeep,

Dat de cruisecontrol niet werkt kan ook goed dat de draadjes die boven bij de handel zitten gebroken zijn.Doormeten is mijn advies.

Abs kan erop zitten maar hoeft niet,is een optie.

Ach ja specifieke dingen,man het is een Jeep en die heeft een eigen leven.

Idd hoort er orgineel een rolgordijn over je kofferruimte,deze worden regelmatig aangeboden op www.ebay.de

En als laatste,de temp.loopt vrij snel op tot ongeveer 90gr. maar dan is je motor natuurlijk nog niet op bedrijfstemperatuur.

In ieder geval succes met je aankoop

JEEP(ED) thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eej welkom

ben ook geen Cherokee rijder, maar klik kijk daar eens staat jou jaar niet bij maar zal vast het 1 en ander instaan smile.gif

en tja ik zou even alle vloeistoffen nakijken of nog beter, vervangen

motor assen bak tussenbak enz..... /me heeft niet echt vertrouwen in garage's

kan niets anders doen dan me hier bij aansluiten, vervangen van alle smeervloeistoffen. Ik heb het niet gedaan en dat kost me nu een tussenbak.

Succes met de aanschaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeli met de aanschaf van je Jeep,

Dat de cruisecontrol niet werkt kan ook goed dat de draadjes die boven bij de handel zitten gebroken zijn.Doormeten is mijn advies.

Abs kan erop zitten maar hoeft niet,is een optie.

Ach ja specifieke dingen,man het is een Jeep en die heeft een eigen leven.

Idd hoort er orgineel een rolgordijn over je kofferruimte,deze worden regelmatig aangeboden op www.ebay.de

En als laatste,de temp.loopt vrij snel op tot ongeveer 90gr. maar dan is je motor natuurlijk nog niet op bedrijfstemperatuur.

In ieder geval succes met je aankoop

JEEP(ED) thumbsup.gif

dank je ,

cruise gaat ik morgen ff doormeten zag al twee draadjes lopen ...

er zit abs op wilde alleen ff weten of er een lampje gata branden als ie defect is maar is wel leuk om te weten dat het een optie is cool.gif

gordijn gaat ik ff dan checken om internet ....

temp die loopt echt snel op naja de koelvloeistof bij deze binnen 5 min is ie wel de gewone temp .

is dat gebruikelijk 5 min ongv.

bedankt voor de antwoorden biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
eej welkom

ben ook geen Cherokee rijder, maar klik kijk daar eens staat jou jaar niet bij maar zal vast het 1 en ander instaan smile.gif

en tja ik zou even alle vloeistoffen nakijken of nog beter, vervangen

motor assen bak tussenbak enz..... /me heeft niet echt vertrouwen in garage's

Welkom en gefeliciteerd met de aankoop. Zelf heb ik sinds 7 jaar ook een 92"

Ik adviseer je om een Haynes onderhoudsboek te kopen. Zo ben ik ook begonnen. Hierin staan de meest urgente zaken die je als eerste beslist moet doen,zoals vloeistoffen in assen en diffs, maar ook controle van je tussenbak etc. Ook ontsteking is belangrijk,bougies,verdelerkap en kabels.

Veel geluk met je nieuwe aanwinst en heb je specifieke vragen over de 92" stel ze via dit forum.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...