Spring naar bijdragen

radio en speakers


Recommended Posts

Hallo sinds kort de bezitter van een kj limited uit 2005. Helaas erachter gekomen dat de speakers aan de bijrijderskant het niet doen. Wat kan dit zijn? Ik vermoed de versterker van de speaker. Heeft hier iemand een oplossing voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De speakers in de deuren willen nog wel eens uitvallen door een draadbreuk ter plaatse van het scharnierpunt. Om uit te sluiten of de speaker zelf niet defect is zou je deze kunnen testen door 1,5 v van een batterij op de aansluitpunt te plaatsen. De conus van de speaker gaat dan bewegen en je hoort een kraakje.

Speaker niet defect, dan is er vermoedelijk een draadbreuk. Met een multimeter een schema kun je de weerstand van de draden opmeten vanaf de versterker naar de speaker en van de autoradio naar de versterker.

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie. Het doormeten wordt iets te technisch voor mij. De speaker ga ik proberen. Weet iemand een adresje in limburg ( woon in de buurt van maastricht) die het doormeten zou kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...