Spring naar bijdragen

Van Wrangler naar Nekaf, hoe leuk is dat......


Recommended Posts

Hey mede forummers,
Na de verkoop van mijn laatste YJ-restauratieproject (Ressurection of the Mohawk) heb ik heel even een cabrio gereden, maar al snel kwam ik samen met mijn vrouw tot de conclusie dat dit bij lange na niet zo leuk is als het rijden met een Jeep.
(maar dat wisten jullie natuurlijk al....) 
Dus werd de cabrio na 1,5 jaar weer in de verkoop gezet en heeft ie plaats gemaakt voor een mooie (goed gerestaureerde) Jeep Nekaf M38A1 uit 1960. 

Waarom een oldtimer Jeep? Enfin, mijn allereerste Jeep in 1983 was al een oldtimer, een CJ3B uit 1956. Daar heb ik toen zoveel plezier van gehad dat ik dat eigenlijk wel weer wilde, maar dan zonder de restauratiewerkzaamheden. Zelf heb ik in mijn diensttijd (80-4) ook nog met de Nekaf gereden, dus dat schept een band...;) 
En het lijkt me nu ook eens leuk om de oorsprong en het militaire verleden van deze Nekaf te achterhalen én in stand te houden, waarbij de originaliteit zoveel mogelijk wordt nagestreefd.

De Nekaf is zo goed als compleet en heeft zelfs nog de originele kap uit 1960 erbij. Er zijn een paar kleine onvolkomenheden die ik voor de komende periode nog wil verhelpen en daar zal ik gegarandeerd dit forum bij nodig hebben.

Deze kleine verbeterpunten zijn:

- Knipperlichtjes blijven continue branden (clignateur?);

- Verklikkerlampje richtingaanwijzer doet het niet;

- Oliedrukmeter of -sensor stuk;

- Ruitenwissers werken niet op vacuum.

Uiteraard horen er ook een paar fotootjes van onze nieuwe aanwinst bij.....
Tot binnenkort,

Math

 

mp-yams-1e5b8c60f435487eb19c7e0313dddde2-image.jpg

mp-yams-f03c9839033a45d9bd76fff2593bc466-image.jpg

mp-yams-f47ada627a054d9f958ca4ff1b29e793-image.jpg

DH-65-00.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...