Rieneke Geplaatst Rapporteren Share Geplaatst Beste allemaal, Ik heb een Cherokee XJ uit 94. Al een tijdje valt soms de auto ineens uit wanneer ik op benzine rij. Op LPG valt hij niet uit, maar hort en stoot hij soms in zijn 4 of 5 op de snelweg en heel soms met wegrijden bij koude start. Ondertussen zijn de bougiekabels, bobine, verdelerkap en rotor vervangen. Vandaag (na vervangen bobine) een knal (in de uitlaat?) na wat horten en stoten op de snelweg. Vervolgens op benzine verder gereden tot de auto uitviel.... Op LPG binnendoor wel thuisgekomen. Helaas nog steeds de problemen niet verholpen... Ik weet het even niet meer. Iemand een gouden tip/advies? Groet, Rieneke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PhilippeL Geplaatst Rapporteren Share Geplaatst Hoi Probeer eens de gasklep proper te maken: Losmaken: luchtfilterhuis loskoppelen, elektrische pluggen loskoppelen, staalkabels aan voorkant losschuiven en 4 bouten met torxkop verwijderen. (Hergebruik te pakking!) Reinigen: een bus remreiniger en een oude vod, goed wrijven! Ga vooral eens door de regelklep die de stationair toerental regelt. (Deze kan je best ook even demonteren.) Maak eventueel de elektrische contacten proper met contactspray..! Zoek eventueel een filmpje op YouTube. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst Rapporteren Share Geplaatst Al een keertje de foutcodes uitgelezen? Overigens lijkt het een probleem gerelateerd aan een juiste verbranding. Dus brandstof, lucht of ontsteking. Is je lucht voorziening in orde? Check de punten hierboven van Phillipe. Is je brandstofdruk goed en stabiel? Werken alle injectoren naar behoren? En dan de onsteking, je hebt al het een en ander vervangen. Behalve deze componenten zijn er ook nog de krukas sensor en nokkenas sensor die belangrijk zijn voor een juiste onsteking. Ook is het zinvol om alle massa punten in de motorruimte te controleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst gisteren om 17:59 Rapporteren Share Geplaatst gisteren om 17:59 Rijd je niet toevallig altijd met een klein bodempje vuile benzine omdat er toch lpg in ligt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PhilippeL Geplaatst gisteren om 19:06 Rapporteren Share Geplaatst gisteren om 19:06 Als je echt moet gaan zoeken, begin dan met wat weinig kost. We zijn geneigd van onderdelen te vervangen die eigenlijk helemaal niet stuk zijn...! Massapunten controleren kan al heel eenvoudig met wat contactspray en schuurpapier. Helpen doet dat sowieso. Op sensoren ook eens de contacten proper maken vooraleer je een nieuwe steekt... Maar ik zou toch met de gasklep beginnen. 😉 Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rieneke Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapporteren Share Geplaatst 2 uur geleden Hi Philippe, Ab en JP, bedankt voor het meedenken! @PhilippeLgaan we dit weekend beginnen met gasklep, contacten/sensoren schoonmaken en massapunten. @Ab Foutcodes 12 (accu los), 21 (o2 sensor), 27 (benzine injectors) De laatste twee zijn precies de twee codes die de LPG 'controller' dienen te voorkomen. Waarschijnlijk ontstaan deze bij het starten. @JeePeeWe rijden wel met enige regelmaat de kleine benzine tank leeg en tanken dan weer verse. Dat zou het dus denk ik niet zijn. Dit weekend hopelijk een stapje verder... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.