Spring naar bijdragen

multiriem vervangen


snowflake
 Share

Recommended Posts

hey,

mijn riem die piep heel irritant is dat heb hem al wat strakker gezet stond wat te slap wel wat minder geworden het gepiep maar het blijft toch beetje . betekend het nu dat ie versleten is of mischien iets anders

kan ik hem nu gewoon beter vervangen ??

en wat zijn de kosten er ongeveer van en zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten als ik het zelf vervang tips zijn uiteraard welkom

bijv waar te beginnen ,hoe te monteren , nog speciaal gereedschap nodig dat soort dingetjes

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervangen!

En daar heb je geen speciale dingen voor nodig, hoogstens een paar engelse maten gereedschap. Je wist de riem echter al wat op te spannen, dus dat gaat je lukken!

Oude riem zo ver mogelijk ontspannen, riem eraf, nieuwe erom en opspannen totdat je de riem op het langste stuk nog een kwartslag kunt draaien. En dan is er koffie! wink.gif

Prijs van een nieuwe riem zal rond de 40 euro liggen. Neem je oude riem wel even mee, als je een nieuwe gaat halen! En controleer na demontage ook even hoe het met je "omlooprol" gesteld is, deze moet geruisloos en spelingsvrij draaien! Vertrouw je hem niet: Vervangen! Kost een kleine 25 euro....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...