Spring naar bijdragen

Foutcode P0734 en problemen met de overdrive.


Kooyman64
 Share

Recommended Posts

Hallo iedereen ik ben nieuw hier, mijn naam is Martin Kooyman, ik woon op Terschelling en heb een Grand Cherokee Overland WJ 4.7 HO uit 2003.

Sinds een paar maanden heb ik problemen als ik met OD on rij, dan bonkt de automaat best vaak erg hard bij vrij lage snelheid en soms wordt er teruggeschakeld terwijl ik de stand van het gaspedaal helemaal niet verander, ik heb de indruk dat dit veroorzaakt wordt door het in en uitschakelen van de overdrive clutch, want als ik met OD off rij, is er niks aan de hand en schakelt de bak op en neer zoals het hoort, dus dan is er niks loos en krijg ik ook geen foutcode.

Het lijkt een beetje of de overdrive een eigen leven leidt zeg maar.

En heeft deze auto een 545RFE of een 45RFE automaat?

De olie is mooi doorzichtig rood, stinkt niet branderig en het niveau is normaal.

Heeft het zin om de speedswitches te vervangen van de bak, ook al krijg ik alleen een foutcode op de 4de versnelling?

Heb ook ergens gelezen dat de TPS invloed heeft op het schakelgedrag, maar denk niet dat dat het is.

Hoop dat 1 van jullie me verder kunnen helpen want dat gebonk is een verschrikkelijk geluid en kan niet lang goed gaan denk ik

 

Groeten

Martin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...