jorooker Geplaatst January 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2006 Hoi Collega Wranglers. Mijn YJ heeft een beetje startproblemen zodra hij een dag stil staat. Hij wil niet gelijk aan slaan. De cabarateur werkt ook niet helemaal soepel. Die klep van lucht blijft af en toe hangen en dan blijft hij gesloten, daardoor geen lucht dus alleen brandstof. Kan iemand daar iets opzeggen wat ik daar aan kan doen. 4x4smooker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2006 Klep van de lucht??? Bedoel je de chokeklep, of de klep in het luchtfilterhuis? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jorooker Geplaatst January 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2006 Hoi Wrangler collega Als je de luchtfilterhuis er af haald kom je gelijk een klep in de cabarateur tegen. Die klep blijft hangen. Is het dan mogelijk om dat stangetje die die klep beweegt los te laten. Deze klep blijft iedere keer dicht zitten. Wil er wel een foto van maken, maar die krijg ik niet op de site. 4x4smooker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst January 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2006 Dat is je choke klep, die hoort dicht te zijn bij een koude motor. Als de koude motor gestart wordt loopt de choke klep na enige tijd vanzelf open. Ik zou eerst eens de meest voor de hand liggende oorzaken bekijken waarom je motor niet direkt aanslaat. Dat zijn o.a. de conditie van je accu ( met lage buitentemperaturen hebben accu's het extra zwaar), ontsteking + bekabeling (vocht) bougies, brandstofvoorziening en luchtfilter. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jorooker Geplaatst January 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2006 Aan de accu kan het volgens mijn niet liggen, want er zit net een nieuwe in. Als hij eenmaal loopt is er geen probleem, daarna start hij ook direct weer. Alleen tijdens het opstarten wanneer hij lang circa 1 dag stil staat. Is het dan verstandig om de bougie en de bekabeling te vervangen??? Luchtfilterhuis is een puinhoop. Wil liever een goeie k&n filter op. Alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2006 Zo'n K&N filter heeft voor en nadelen..... persoonlijk ben ik er niet kapot van.... Zoek op het forum naar KN of K&N en je zult er diverse meningen over lezen. Aan jouw de beslissing... Wat die choke betreft, die moet bij koude motor dicht zijn. Je motor zal dan, als 'ie start, ook hoger stationair draaien! Na enige tijd zal de motor weer normaal gaan draaien, mits je intussen een keer gas hebt gegeven. Wat het moeilijk starten betreft: Volg je de juiste procedure? 1- Gaspedaal volledig intrappen, en weer loslaten. 2- Auto op contact en starten, zonder daarbij aan het gaspedaal te zitten! 3- Nadat de motor is aangeslagen, na ongeveer 15 sec. een kort stootje gas geven. Het stationair toerental zal dan wat gereduceert worden. Iedere andere procedure geeft startproblemen! Tevens topic verplaatst naar het YJ forum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst January 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2006 Wat voor carburateur zit er eigenlijk op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2006 Ik heb, uit z'n beschrijving, geconcludeerd dat het de Carter BBD is.... Maar goeie opmerking, '89er! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst January 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2006 Luchtfilterhuis is een puinhoop zeg je. Hoezo een puinhoop? Ik denk dat je stap voor stap de boel moet gaan nalopen. Ontsteking - benzinepomp - benzinefilter - carburatie . Ik ga er hierbij even vanuit dat de motorconditie verder goed is. 87Wrangler , tis niet zo dat ik al zo veel weet over de 4,2 , maar ik heb nu eenmaal de gekke eigenschap over zo'n motor te gaan lezen als ik er een heb. Zodoende dat ik ook wist dat originele carbs worden vervangen door de Weber. Zo ook de mijne en hij loopt er vrolijk op moet ik zeggen. Wat die K&N filters aangaat , als je de Weberconversie doet , past het originele filterhuis niet meer. De mijne is dan ook voorzien van een "open" filter , geen K&N weliswaar , maar vergelijkbaar. (zo'n chromen sigarendoos) Wat je dan niet meer hebt is de zomer/winterstand. Ik heb dus nu al een paar keer met een hikkende zespitter gestaan omdat de Weber bevroor. Ben nu van plan een soort van deflector te maken die de carb afschermt van de koude vochtige lucht die in de winter door de grill komt en tegelijk de warme lucht van het spruitstuk omhoog leidt. Zo'n K&N is dus ook niet alles. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jorooker Geplaatst January 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2006 Zo'n K&N filter heeft voor en nadelen..... persoonlijk ben ik er niet kapot van.... Zoek op het forum naar KN of K&N en je zult er diverse meningen over lezen. Aan jouw de beslissing...Wat die choke betreft, die moet bij koude motor dicht zijn. Je motor zal dan, als 'ie start, ook hoger stationair draaien! Na enige tijd zal de motor weer normaal gaan draaien, mits je intussen een keer gas hebt gegeven. Wat het moeilijk starten betreft: Volg je de juiste procedure? 1- Gaspedaal volledig intrappen, en weer loslaten. 2- Auto op contact en starten, zonder daarbij aan het gaspedaal te zitten! 3- Nadat de motor is aangeslagen, na ongeveer 15 sec. een kort stootje gas geven. Het stationair toerental zal dan wat gereduceert worden. Iedere andere procedure geeft startproblemen! Tevens topic verplaatst naar het YJ forum. Bedankt Nee om eerlijk te zijn ken ik die procedure ook niet, ben eigenlijk mijn injectie van mijn vitara gewend. En dat is starten en draaien. Nee komt dat omdat het cabarateurmotor is, of door de oudere soort techniek. Leuk om te weten ook, ja je moet er even achter komen, maar morgenochtend is het het eerste watr ik ga doen. Bedankt man Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.