dezperado Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 anders probeer je met bracket en verlengde pitmanarm. Ik heb speciale pitmanarm trekker hier liggen. wig onder je veren van de vooras zou ook best eens kunnen helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Heeft puur met de hoeken te maken die de stuurstang én de trackbar maken. Op het oog lopen ze parallel. Wiggen zal niks helpen. Gewoon ff verder prudsen met dat trackbar ding...Moet kunnen zonder bracket en dropped pitman arm........toch...???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Doe 's een paar foto's van die stuur stangen meuk etc. Wellicht valt er iets op, of om. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Heb toch met bump steer te maken......Zal de hele JKS trackbar geschiedenis nog eens goed nalopen, verdenk deze er toch van dat er iets niet goed zit. Stuurstang is inmiddels verlengd (uitgedraaid), maar geeft geen verbetering. Ging ook allemaal wat te soepel.... Heb je het van te voren gezegd. Stangen moeten zo vlak mogelijk liggen. Is een van de manieren om bumpsteer te voorkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 ..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Stangen moeten zo vlak mogelijk liggen. Is een van de manieren om bumpsteer te voorkomen. Vlak is mooi en beter, maar dat ze parallel lopen is minstens zo belangrijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Heb je inderdaad gezegd Utah..... Maar eigenwijsheid heerscht he.... Van de JKS website: REMOVE ORIGINAL EQUIPMENT (OE) FRONT TRACK BAR Also remove any aftermarket track bar relocation or riser bracket from axle, if installed. Such parts are commonly supplied with suspension lift kits. IMPORTANT: It will be necessary for the OE pitman arm to be installed on the steering box if aftermarket relocation/riser bracket is removed from the axle. Voordat ik je definitief gelijk ga geven.....eerst nog maar eens wat prudsen Naar mijn mening zijn het vooral de hoeken die belangrijk zijn..... Foto's zet ik morgen ff neer Otto.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Vlak is mooi en beter, maar dat ze parallel lopen is minstens zo belangrijk. Als je de bracket die bij die lifkit en pitman arm er op zet staan ze vlakker en parallel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Maaruh Ab. Als je kan proberen die JKS trackbar eens los te draaien en dan gaan rijden? Heb je dan er nog last van? In theorie doet die trackbar dan niks meer dus maakt het niet uit hoe de draglink ten opzichte van de trackbar staat. Toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 eigenwijs zijn is ook een levensstijl:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Maaruh Ab. Als je kan proberen die JKS trackbar eens los te draaien en dan gaan rijden?Heb je dan er nog last van? In theorie doet die trackbar dan niks meer dus maakt het niet uit hoe de draglink ten opzichte van de trackbar staat. Toch? Ja, ook gedaan, dan zwabber je dus alle kanten op...ook zonder hobbel:lol:. Ik denk dat de combi nieuwe veren en JKS-ding, ook ff tijd nodig hebben. Alles moet zich natuurlijk nog zetten. Aan de stand van de stabilisatorsang kan ik zien dat de wagen al dik 3-4cm gezakt is. Toen ik een paar dagen terug de trackbar loste, hoorde je ook gelijk de wagen zich opnieuw zetten. Zal morgen nog eens een stukkie rijden met JKS-ding los en dan meer letten op bump steer en minder op "op de weg houden";) Dank voor het meedenken @all!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Ja, ook gedaan, dan zwabber je dus alle kanten op...ook zonder hobbel:lol:.Ik denk dat de combi nieuwe veren en JKS-ding, ook ff tijd nodig hebben. Alles moet zich natuurlijk nog zetten. Aan de stand van de stabilisatorsang kan ik zien dat de wagen al dik 3-4cm gezakt is. Toen ik een paar dagen terug de trackbar loste, hoorde je ook gelijk de wagen zich opnieuw zetten. Zal morgen nog eens een stukkie rijden met JKS-ding los en dan meer letten op bump steer en minder op "op de weg houden";) Dank voor het meedenken @all!!! Succes.......... ........ ook bij het evt. vervangen van de pitman arm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2007 Vanmiddag een stuk gereden met de trackbar los. Dat zwiebert uiteraard alle kanten op, kan dus moeilijk vaststellen of de "bump steer" er dan ook is. Daarna de boel vast en nog eens alle verkeersdrempels in Halle e.o. opgezocht. Moet zeggen dat het steeds minder word en de stabiliteit steeds beter word (blijft een Jeep uiteraard..) Onderstaande foto's gemaakt vóór de rit met losse trackbar. Het loopt in ieder geval eingszins parallel..... Heb de trackbar weer los. Ik denk toch dat het ook met het nog inzakken van de verenlift heeft te maken. Wagen is toch al een cm of 2-3 weer ingezakt. Als iemand iets bijzonders ziet... --> Graag!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 17, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2007 En uiteraard..... Bump steer beetje/enigszins opgelost, gaan we gewoon weer verder met een lekkende achteras (uit de ontluchtingsslang).... K** Jeeps... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Charon Geplaatst December 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2007 Pitmanarm van een ZJ monteren?? Deze is toch lager als die van een YJ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 17, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2007 Heb een "dropped" pitmanarm liggen. Zou niet nodig moeten zijn als je de bracket (voor de trackbar) ook maar niet monteert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2007 Als iemand iets bijzonders ziet... --> Graag!! Sorry kan er niets zinnigs over schrijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2007 Ik zie zo ook geen "rare" dingen die bumpsteer zouden kunnen veroorzaken. De stuurstang en trackbar lopen niet helemaal 100% parallel, maar dat kan nooit veel problemen opleveren. Zitten de bouten van de trackbar goed vast? En passen ze goed in de daarvoor bestemde gaten? Als daar namelijk beweging op zit ( vergis je niet in de krachten op de trackbar, tijdens veren), kan dat zeer goed voelbaar zijn. Een paar mm voel je absoluut in het stuur! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2007 Gewoon weer verlagen. Probleem opgelost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst December 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2007 Gewoon weer verlagen. Probleem opgelost. of ruilen met mijn complete veren pakket..(is ook nieuw alleen 2.5 ) misschien werkt het wel goed onder mijn yj.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 23, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2007 of ruilen met mijn complete veren pakket..(is ook nieuw alleen 2.5 )misschien werkt het wel goed onder mijn yj.. Bedankt voor de tips en het kijkuh allen!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 of ruilen met mijn complete veren pakket..(is ook nieuw alleen 2.5 )misschien werkt het wel goed onder mijn yj.. Kzal er over nadenken Niels.........yip gedaan....no f***ing way ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 Kzal er over nadenken Niels.........yip gedaan....no f***ing way jammer moet ik toch maar bij de 2.5 pro comp blijven ;)voorlopig.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst February 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 Vanavond de olie van achter dif vervangen, althans...afgetapt. Bij het schoon "spuiten" (met lucht ná de remmenreiniger...) kwam er uit het linker asdeel een stinkende, dikke, geel/etter kleurige troep. Blijven blazen en weer schoon spuiten. Grote kans dat het grote "uit-ontluchtingsslang-lekken" mysterie is opgelost..... Toch...?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 Uhh... geel etter achtige troep?? Steekas ontstoken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.