Spring naar bijdragen

Gemengde gevoelens..


Eric j
 Share

Recommended Posts

Later op de avond beland je toch in het (jeepers)cafe..

Het gaat hierom:

Ofschoon ik - elders - een behoorlijk "bedrijfspand" heb waar zelfs ook maar de duurste Jeep veilig staat, is het bij mijn woonsituatie heeeel anders.. SINDS KORT!

"Er gaat niets boven Groningen" tuurlijk niet.

en met de FC gaat het helemaal geweldig. Euroborg op komst. Euroborg inmiddels geopend. 5-0 meteen. Mooiste stadion van Nederland. Associaties met Sferen in Engelse Stadions. Kan niet beter.

er gaat niets boven Groningen, dat niet nee. Maar er gaat wel veel DOOR Groningen. Namelijk eens per twee weken 20.000 toeschouwers. En waar gaan die dan langs?? ph34r.gifph34r.gifph34r.gif

Die gaan om precies te zijn, pal voor mijn deur langs! unsure.gif En iets minder pal, vlak langs mijn geparkeerde JEEP!!

Want de door de Gemeente met veel ruchtbaarheid geadviseerde "handigste voetgangers en wielrijdersroute" voert hen allen precies langs mijn woonboot!!!! (lach niet, het is een Kasteel op het water) En in een grote stad heb je nu eenmaal - ik in elk geval wel - gewoon een parkeervergunning als maximale, dus parkeren in de open lucht.

Damn!

(a.s. vrijdag Heerenveen op bezoek, is te doen. Maar what about ADO-Den Haag, of Feyenoord..)

Nee, het leven is niet altijd makkelijk.

dry.gif

)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm... ik ben beide.

Ik ga één keer per twee weken naar PSV, dat stadion ligt (als een van de weinige in NL) in het centrum van de stad.

Je wil niet weten hoeveel auto's er geparkeerd staan in de straten om het stadion. En nee, niet alleen trabantjes van 20 jaar oud.

Dat gaat allemaal goed.

De 'uit-supporters' ..waar je kennelijk -en begrijpelijk- nogal wat vraagtekens bij zet, komen tegenwoordig alléén nog maar met de trein en mogen niet meer 'los lopen'.

Mag ik er ff bij vermelden dat ze hier in Eindhoven de laatste jaren alles onder controle hebben en dat de (meer dan 30.000) supporters iedere twee weken geen last meer hebben van de uitwassen van vroeger...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Damn!

(a.s. vrijdag Heerenveen op bezoek, is te doen. Maar what about ADO-Den Haag, of Feyenoord..)

)

Heerenveen lijkt me niet zo;n probleem.

Maar als straks ajaks of Feijenoord langs komt?

Maak je borst maar nat,

je kar zie je terug met slechts krassen en deuken,

als die er tenminste nog staat!!

rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff, ik zit er nog steeds over in. ph34r.gif Sommigen nemen het niet zo nauw met het "mijn en dijn"

Is het technisch mogelijk een JEEP onder 20.000 volt te zetten? blink.gif Nee zeker he, door die rubber banden natuurlijk.

Mwah, ik hoor overwegend geruststellende woorden, alles zou onder controle zijn (zoals in Eindhoven) maar toch.. Laat jullie wel weten hoe het is gegaan. In wat voor land leef ik eigenlijk??!! (ook op dit gebied ja, kan er nog wel een tig-tal noemen). DAMN.

Maar goed, positief blijven, heb vandaag weer heel wat kilometers genten in m'n Cherokeetje! rolleyes.gifrolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voetbal suporters.......Nee gewoon mafketels........

Ze moeten eindelijk eens een stadion dicht gooien....

Mooi voor onze hobby....lekker over die gras mat rijden.....

Waterbak......heuvels......

En we hebben een 4x4 stadion.....

no.gif

Duidelijk dat je niet alles op dit forum serieus moet nemen.

Maar zoals Barthje al beschrijft zijn risico wedstrijden verplicht om met de bus of met een trein te gaan voor de uit supporters. Nu is het alleen de vraag hoeveel van de Groningen supporters er langs komen. Komen ze allemaal langs en ligt het op de routes waar ook de uitsupporters langs komen hou je idd een groot risico. Groningen heeft namelijk een behoorlijk grote groep fanatieke supporters die het niet zo nou nemen. De kans is dan groter er iets gebeurd. Maarja die supporters heb je bij elke club maar voor 99% van de supporters zal je auto wel veilig staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lak op de voorkap !!!!!!!!!!!!! Hallo hou mij voor de gek !!!!!!!!!!!

Ik zal het onthouden en over een paar weken mn gereedschap los op je Rubicon motorkap leggen en

eroverheen wandelen om de lierkabel vast te maken of... of....

Kijk dat het Rood eraf gaat is nix mis mee maar Zwart moet blijven tongue.gif

nogmaals KUD VUURWERK mad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey luitjes, cool.gif

zou nog effe laten weten hoe het is afgelopen met al die duizenden figuren die vrijwel pal voor m'n deur (en akelig dicht in de buurt van mijn JEEP) kwamen en gingen van en naar de Euroborg..(zie eerste bericht in topic).

Nou ik zat er dus behoorlijk over in en was op tijd thuis: klaar voor het ergste. En dat kwam: mad.gifmad.gif m'n werk belde: of ik onverwacht kon invallen want er was een klein drama gebeurd. GODGLOEIENDE#@##!! Ze hadden iedereen al langs gebeld etc.etc. Gek als ik ben, ben ik maar gegaan.. op vrijdag de dertiende..late dienst en slaapdienst erachteraan. Gelukkig kon ik op m'n werk dan wel live de wedstrijd zien. Maar wat zat ik in over die avond pff

Maar goed: de supporters hebben zich keurig gedragen! Niets is vernield o.i.d. (had wel voorbereidingen getroffen in de tuin, overwoog nog hier en daar een landmijn te plaatsen). Thankgod!En de JEEP is uiteraard onbeschadigd want die had ik bij me. rolleyes.gif

Oh ja, jullie weten natuurlijk allemaal hoe de wedstrijd is afgelopen .. Vooral de Friese JEEPERS neem ik aan laugh.giflaugh.gif !

Het is duidelijk: de Euroborg is een onneembare vesting (PSV: BEWARE!) cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

no.gif

Duidelijk dat je niet alles op dit forum serieus moet nemen.

Maar zoals Barthje al beschrijft zijn risico wedstrijden verplicht om met de bus of met een trein te gaan voor de uit supporters. Nu is het alleen de vraag hoeveel van de Groningen supporters er langs komen. Komen ze allemaal langs en ligt het op de routes waar ook de uitsupporters langs komen hou je idd een groot risico. Groningen heeft namelijk een behoorlijk grote groep fanatieke supporters die het niet zo nou nemen. De kans is dan groter er iets gebeurd. Maarja die supporters heb je bij elke club maar voor 99% van de supporters zal je auto wel veilig staan.

Vindt het gewoon niet normaal wat er allemaal gedaan wordt voor een wedstrijd.

Veel politie op de been.

Trein stel, bus, metro overal schade.

Auto's worden vaak ok niet ontzien.

Ik heb een project gehad bij Feijenoord.

Diverse camera's (80 stuks) voor politie en Feijnoord. (harddisk opname enz enz)

Hiermee moeten ze die mooie voetbal suporters in het oog houden.

Heb een speciale loopgoot van af het station naar het stadion als project gehad. Voor de uit suporters!!!!

Dit alles kost 100.000de euro's.

Dus serieus!!!!! Echt ik vindt het erg dat hieraan een deel van mijn belasting centen wordt uitgegeven.

De stadions moeten hier vindt ik 100% zelf voor op draaien.

Het is toch niet normaal dat als je vlak bij een stadion je huis heb. Je voor het raam moet gaan zitten en hopen dat er niets met je Jeep gebeurd.

Mazzel........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen punt voor Jeepie, want het gaat om evenementen.

Bij algemene evenementen gaat het uit de gemeentekas, bij de grote clubs gewoon uit de clubkas, oftewel uit de zak van de supporters/sponsors.

Politiebijdrage buiten het stadion worden al gedeeltelijk of helemaal vergoed door de clubs, wat er in het stadion gebeurd is helemaal voor de club.

Suppoosten doen veel werk voor weinig of niets. De stadions zijn veelal aangelegd door sponsors en een enkele keer door overheidsgeld.

De loopgoot is waarschijnlijk een afwijkende manier van werken, ik heb er nog niet eerder van gehoord.

De manier van werken in 1 stad is geen blauwdruk van hoe het in Nederland over het geheel gaat.

Ik wordt een beetje moe van mensen die voetbalsupporters op 1 hoop gooien met de enkele rellen die uitbreken zo af en toe. Waar veel mensen samenkomen (vaak tienduizenden tegelijk) zit er nu eenmaal een risico van problemen inbegrepen.

Ik trek een lijn naar het 'jeepen', waarbij wij als jeepers ook altijd met de nek worden aangekeken omdat we àllemaal de natuur vernielen.

Mensen die uit ontwetendheid de zogenaamde voetbalsupporter zo uitkotst, vooral omdat het weer om geld gaat, moeten maar eerst eens alles relativeren en alle bla bla uit de media zelf natrekken.

Er wordt veel te veel bullshit verteld.

Ik betaal een paar honderd euro's voor een seizoenkaart, daarmee betaal ik ook een beetje mee aan het veilig maken van de straten. Zo zie ik het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vindt het gewoon niet normaal wat er allemaal gedaan wordt voor een wedstrijd.

Veel politie op de been.

Trein stel, bus, metro overal schade.

Auto's worden vaak ok niet ontzien.

Ik heb een project gehad bij Feijenoord.

Diverse camera's (80 stuks) voor politie en Feijnoord. (harddisk opname enz enz)

Hiermee moeten ze die mooie voetbal suporters in het oog houden.

Heb een speciale loopgoot van af het station naar het stadion als project gehad. Voor de uit suporters!!!!

Dit alles kost 100.000de euro's.

Dus serieus!!!!! Echt ik vindt het erg dat hieraan een deel van mijn belasting centen wordt uitgegeven.

De stadions moeten hier vindt ik 100% zelf voor op draaien.

Het is toch niet normaal dat als je vlak bij een stadion je huis heb. Je voor het raam moet gaan zitten en hopen dat er niets met je Jeep gebeurd.

Mazzel........

Wat een onzin zeg...

Ga lekker ergens anders lopen zeiken man, je lijkt wel een klein kind.

Zelfde kunnen voetbalsupporters zeggen over jouw asobak die veels te veel benzine zuipt, ruimte inneemt en het milieu vervuilt. En dan ga je voor de lol ook nog eens de natuur kapot rijden als je zin hebt om te 4 x 4 -en.

BLEEEGGHHHHH

En die loopgoot waar jeepie het over heeft is waarschijnlijk gewoon dat voetpad in de lucht vanaf het treinstation naar het uitvak. Dit is juist een fantastische oplossing. Vroeger moest bij aankomst en vertrek van de uitsupporters altijd het voorplein bij de Kuip leeggeveegd worden. Dit koste heel veel maninzet, paarden en me busjes, zeker als bijvoorbeeld ajaks langs kwam. Die 100.000 euro verdient zichzelf vanzelf terug doordat deze inzet nu niet meer nodig is.

Ik kots ook op die eeuwige azijnzeikerds die altijd maar met hun vingertje wijzen. Tuurlijk heb je debielen tussen de supporters maar zo'n 98% is gewoon vrij normaal.

Ik ga lekker morgen op eigen vervoer naar Arnheim om Feyenoord te supporten terwijl de rest van de Feyenoord-uitreizers met een VERPLICHTE buscombi moeten. (heb kaarten voor een Fietstas vak) Ik ga gewoon lekker met mijn eigen JEEP, en als die bekrast ondergepist of in de fik is gezet zal ik het morgenavond wel laten weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar jaar op de supportersbussen van Vitesse gereden (als chauffeur) en heb daarbij veel meegemaakt. Stenen die door de ruiten werden gegooid, bussen die compleet gesloopt werden, charge's om de bus, noem maar op... Ik denk dat er weinig tegen te doen is en dat al dat "blauw" om het stadion als een rode lap werkt! Zodra er erg veel politie aanwezig is, kun je er bijna op wachten dat het mis gaat! Een beetje het verhaal van de kip en het ei ofzo....

't Gekke is, dat bij andere grote evenementen waar ook veel publiek komt, weinig gebeurt! Maar daar is ook weer veel minder politie op de been.... Kijk naar de schaatsfeesten in Thialf.. er gebeurt niets! Nu is het ook weer zo, dat daar geen elftallen met grote horden fans tegen elkaar spelen, maar toch.... Nog een voorbeeld: Popconcerten. Regelmatig had ik mensen in de bus die dronken waren of zelfs nog een glas mee de bus in brachten. En... het feest ging in de bus verder! Niks geen gesloopte bussen oid.... vreemd!

Kortom: Ik weet niet waardoor het komt dat het bij voetbal juist vaak foutgaat. Feit is dat de kans daar vele malen hoger ligt, dat valt niet te ontkennen! Alle supporters over één kam scheren is echter fout, de meeste supporters komen gewoon om hun club te steunen en een leuke wedstrijd te zien. Die relschoppers houdt je altijd, maar ik ben er van overtuigd dat groot machtsvertoon van de politie een lont in een kruidvat is.... De club op laten draaien voor de kosten vind ik ook niet goed. Wat kan een club er aan doen? Ik denk dat hier een taak voor de ouders van de volgende generatie supporters ligt: Normen en waarden bijbrengen is het enige wat helpt.

Tot die tijd: Minder politie rond de stadions en relschoppers gewoon keihard aanpakken! De aangerichte schade verhalen op de dader dus, al moet 'ie er z'n hele leven voor werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een onzin zeg...

Ga lekker ergens anders lopen zeiken man, je lijkt wel een klein kind.

Forum is denk voor iedereen...ook voor zeikers...(zijn RANDOMAN's woorden)

Ben zelf fan van Feijenoord.

Ben in het stadion getrouwd....

Enz enz....

Maar dacht dat hier op het forum respect voor elkaar was.... wink.gif

Jeep Forum Netiquette

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen punt voor Jeepie, want het gaat om evenementen.

Bij algemene evenementen gaat het uit de gemeentekas, bij de grote clubs gewoon uit de clubkas, oftewel uit de zak van de supporters/sponsors.

Politiebijdrage buiten het stadion worden al gedeeltelijk of helemaal vergoed door de clubs, wat er in het stadion gebeurd is helemaal voor de club.

Suppoosten doen veel werk voor weinig of niets. De stadions zijn veelal aangelegd door sponsors en een enkele keer door overheidsgeld.

De loopgoot is waarschijnlijk een afwijkende manier van werken, ik heb er nog niet eerder van gehoord.

De manier van werken in 1 stad is geen blauwdruk van hoe het in Nederland over het geheel gaat.

Ik wordt een beetje moe van mensen die voetbalsupporters op 1 hoop gooien met de enkele rellen die uitbreken zo af en toe. Waar veel mensen samenkomen (vaak tienduizenden tegelijk) zit er nu eenmaal een risico van problemen inbegrepen.

Ik trek een lijn naar het 'jeepen', waarbij wij als jeepers ook altijd met de nek worden aangekeken omdat we àllemaal de natuur vernielen.

Mensen die uit ontwetendheid de zogenaamde voetbalsupporter zo uitkotst, vooral omdat het weer om geld gaat, moeten maar eerst eens alles relativeren en alle bla bla uit de media zelf natrekken.

Er wordt veel te veel bullshit verteld.

Ik betaal een paar honderd euro's voor een seizoenkaart, daarmee betaal ik ook een beetje mee aan het veilig maken van de straten. Zo zie ik het.

Ben ik het ook helemaal mee eens.

Maar er is ook een kleine groep die vaak de boel verziekt.

Meer ga ik hier niet vertelen....

Want er is ook een groep supporters die mijn werk niet waarderen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik ook wat zeiken dan !!!

Als dat voetballen zoveel van de normale mens moet kosten moeten ze het gewoon afschaffen ,ben het met Jeepie eens dat het wel degelijk de belasting betaler op zijn rekening word geschoven.

In Breda moest een ieder een deel meer belasting gaan betalen om dat kud NAC te laten blijven bestaan , ook voor degenen die niets met voetballen te maken hebben .

Zeg dus niet dat het volledig voor de club zijn rekening is !!!

De schade en overlast word nooit helemaal terugvehaald cool.gifph34r.gifph34r.gifwink.gif

Misschien een idee om kaartjes flink duurder te maken ,dit hebben ze dan aan medesupporters(lees raddraaiers ) te danken

Greetz LaGrand dry.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...