Eric j Geplaatst January 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2006 ..want ik heb eigenlijk geen idee maar hoe zit dat normaliter?: Hoor je vanuit je bestuurdersstoel ergens op het dashboard ook nog een lampje te zien </span>- nadat je richting hebt aangegeven - ???? En nog zoiets: de hendel gaat ook niet vanzelf terug! Als ik richting aangeef, dan-dient-dit-gevoelsmatig-wel met-een-duidelijke-klick te gebeuren, maar verder hoor ik daarna (of "voel" ik 't meer in de schakelaar) alleen een nogal zacht klikkend geluid (maar ja, heb vaak muziek aan en dan hoor ik dat alhaast niet) zie verder nergens een lampje knipperen en het ding gaat ook niet vanzelf terug! Het is echt een beetje terug in de tijd dus. Heeft wel wat, maar toch... Ben dit niet gewend van auto's. Je raadt het al: soms merk ik dan (bijv. seinende weggebruiker achter mij) dat ik klaarblijkelijk al tijden m'n richting aan had. Voel ik me stom, maar het gebeurt zeker 1x p. 200 km (binnen de bebouwde kom: 1x p. 20 km). Heeft mijn XJ een defect of is dit gegeven <span style="color:#6600CC">standaard voor een XJ '89?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2006 Jouw XJ heeft 2 defecten : - Er hoort een lampje te knipperen - De schakelaar moet na terugsturen weer neutraal springen... Dat (die) lampje(s) zijn lastig. Er zal wel ergens iets niet helemaal goed zitten in de bedrading.... Dat niet terugspringen van je schakelaar ligt meestal aan de veertjes van je schakelaar. Ze zijn lastig te vervangen, gaan vaak stuk, en kosten bijna niks! Als je ze wilt controleren / vervangen, moet je stuur er "even" af.... Op de foto hierboven zie je ze zitten: de 2 "ronde" veertjes! Overigens zitten de controlelampen van je richtingaanwijzers volgens mij links boven de toerenteller en rechts boven de snelheidsmeter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eric j Geplaatst January 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2006 Jouw XJ heeft 2 defecten :- Er hoort een lampje te knipperen - De schakelaar moet na terugsturen weer neutraal springen... Dat (die) lampje(s) zijn lastig. Er zal wel ergens iets niet helemaal goed zitten in de bedrading.... Dat niet terugspringen van je schakelaar ligt meestal aan de veertjes van je schakelaar. Ze zijn lastig te vervangen, gaan vaak stuk, en kosten bijna niks! Als je ze wilt controleren / vervangen, moet je stuur er "even" af.... Op de foto hierboven zie je ze zitten: de 2 "ronde" veertjes! Overigens zitten de controlelampen van je richtingaanwijzers volgens mij links boven de toerenteller en rechts boven de snelheidsmeter. Hartstikke bedankt! Tja, ik ken alleen mijn eigen cherokee, dus ik dacht dat het misschien normaal was. Ik ga aan de slag (raak toch enthousiast voor zelf proberen) en anders wordt het sowieso gefixt, vind het een lastig ongemak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2006 Succes! Oja.... B&S heeft die veertjes gewoon in voorraad! ( jaja, ervaring... ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aart Geplaatst January 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2006 Succes!Oja.... B&S heeft die veertjes gewoon in voorraad! ( jaja, ervaring... ) Zeg, ervaren Moderator, Wat is de klus om deze te vervangen? Met andere auto's is stuur eraf niet het meest ingewikkelde. Nu begreep ik van Ron van Jee-Bee's dat je beter een vervangende stuurkolom kan monteren dan de clignoteurschakelaar te wisselen... Groet, Aart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst January 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2006 Ik kan niets verzinnen waarvoor je de hele stuurkolom zou moeten vervangen. Alleen de veertjes is meer dan voldoende Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePieRo Geplaatst January 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2006 Ik kan niets verzinnen waarvoor je de hele stuurkolom zou moeten vervangen.Alleen de veertjes is meer dan voldoende MSS omdat het stuur er moeilijk vanaf kan gaan ??????? Ik zou het anders ook niet kunnen bedenken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2006 Wat een onzin verhaal! OK.. het stuur zit soms vast en de getande schijf van het stuurslot is ff prutsen, maar met een uurtje moet het te doen zijn! De gehele stuurkolom vervangen vanwege 2 veertjes van een paar euro.... Tsss! Vraag 'm eens of hij de motor ook vervangt als er een nieuw oliefilter op moet.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aart Geplaatst January 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2006 Wat een onzin verhaal! OK.. het stuur zit soms vast en de getande schijf van het stuurslot is ff prutsen, maar met een uurtje moet het te doen zijn! De gehele stuurkolom vervangen vanwege 2 veertjes van een paar euro.... Tsss! Vraag 'm eens of hij de motor ook vervangt als er een nieuw oliefilter op moet.... OK 87Wrangler, Je hebt me overtuigd. Ik had me ingesteld op leven met het ongemakje, maar dit motiveert mij weer... When time permits.. Groet, Aart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst February 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 Je kunt het toch ook met een stuur-trekkertje doen ? , die kosten iets van 75,-- of ergens eentje lenen ? Ik heb zo'n ding al jaren , en zou het niet willen missen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobB Geplaatst February 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 Over de schakelaar gesproken; die van mij 'knakt' behoorlijk als je 'm bedient. Het gevoel alsof je 'm afbreekt. Is dat normaal? Rob PS: Dit doet de schakelaar overigens al jaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 Dan zal 'ie het vast nog wel ff blijven doen...... Maar een beetje vet op de nokken van de schakelaar zou wel 'ns kunnen helpen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 Je kunt het toch ook met een stuur-trekkertje doen ? , die kosten iets van 75,--of ergens eentje lenen ? Ik heb zo'n ding al jaren , en zou het niet willen missen. steering wheel puller voor een wrangler kost usd 8,95 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.