Spring naar bijdragen

Richting aanwijzer XJ cherokee


Eric j
 Share

Recommended Posts

..want ik heb eigenlijk geen idee maar hoe zit dat normaliter?: Hoor je vanuit je bestuurdersstoel ergens op het dashboard ook nog een lampje te zien </span>- nadat je richting hebt aangegeven - ???? En nog zoiets: de hendel gaat ook niet vanzelf terug! mad.gif

Als ik richting aangeef, dan-dient-dit-gevoelsmatig-wel met-een-duidelijke-klick te gebeuren, maar verder hoor ik daarna (of "voel" ik 't meer in de schakelaar) alleen een nogal zacht klikkend geluid (maar ja, heb vaak muziek aan en dan hoor ik dat alhaast niet) zie verder nergens een lampje knipperen en het ding gaat ook niet vanzelf terug!

Het is echt een beetje terug in de tijd dus. Heeft wel wat, maar toch... huh.gif

Ben dit niet gewend van auto's.

Je raadt het al: soms merk ik dan (bijv. seinende weggebruiker achter mij) dat ik klaarblijkelijk al tijden m'n richting aan had. Voel ik me stom, maar het gebeurt zeker 1x p. 200 km (binnen de bebouwde kom: 1x p. 20 km).

Heeft mijn XJ een defect of is dit gegeven <span style="color:#6600CC">standaard voor een XJ '89??

blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw XJ heeft 2 defecten wink.gif :

- Er hoort een lampje te knipperen

- De schakelaar moet na terugsturen weer neutraal springen...

Dat (die) lampje(s) zijn lastig. Er zal wel ergens iets niet helemaal goed zitten in de bedrading.... Dat niet terugspringen van je schakelaar ligt meestal aan de veertjes van je schakelaar. Ze zijn lastig te vervangen, gaan vaak stuk, en kosten bijna niks! Als je ze wilt controleren / vervangen, moet je stuur er "even" af....

0442.40.jpg

Op de foto hierboven zie je ze zitten: de 2 "ronde" veertjes!

Overigens zitten de controlelampen van je richtingaanwijzers volgens mij links boven de toerenteller en rechts boven de snelheidsmeter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw XJ heeft 2 defecten wink.gif :

- Er hoort een lampje te knipperen

- De schakelaar moet na terugsturen weer neutraal springen...

Dat (die) lampje(s) zijn lastig. Er zal wel ergens iets niet helemaal goed zitten in de bedrading.... Dat niet terugspringen van je schakelaar ligt meestal aan de veertjes van je schakelaar. Ze zijn lastig te vervangen, gaan vaak stuk, en kosten bijna niks! Als je ze wilt controleren / vervangen, moet je stuur er "even" af....

0442.40.jpg

Op de foto hierboven zie je ze zitten: de 2 "ronde" veertjes!

Overigens zitten de controlelampen van je richtingaanwijzers volgens mij links boven de toerenteller en rechts boven de snelheidsmeter.

Hartstikke bedankt!

Tja, ik ken alleen mijn eigen cherokee, dus ik dacht dat het misschien normaal was.

Ik ga aan de slag (raak toch enthousiast voor zelf proberen) en anders wordt het sowieso gefixt, vind het een lastig ongemak.

cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes!

Oja.... B&S heeft die veertjes gewoon in voorraad! ( jaja, ervaring... wink.gif )

Zeg, ervaren Moderator, Wat is de klus om deze te vervangen? Met andere auto's is stuur eraf niet het meest ingewikkelde. Nu begreep ik van Ron van Jee-Bee's dat je beter een vervangende stuurkolom kan monteren dan de clignoteurschakelaar te wisselen...

Groet, Aart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een onzin verhaal! mad.gif

OK.. het stuur zit soms vast en de getande schijf van het stuurslot is ff prutsen, maar met een uurtje moet het te doen zijn!

De gehele stuurkolom vervangen vanwege 2 veertjes van een paar euro.... Tsss! frusty.gif

Vraag 'm eens of hij de motor ook vervangt als er een nieuw oliefilter op moet.... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een onzin verhaal! mad.gif

OK.. het stuur zit soms vast en de getande schijf van het stuurslot is ff prutsen, maar met een uurtje moet het te doen zijn!

De gehele stuurkolom vervangen vanwege 2 veertjes van een paar euro.... Tsss! frusty.gif

Vraag 'm eens of hij de motor ook vervangt als er een nieuw oliefilter op moet.... wink.gif

OK 87Wrangler, Je hebt me overtuigd. Ik had me ingesteld op leven met het ongemakje, maar dit motiveert mij weer...

When time permits..

Groet, Aart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...