Spring naar bijdragen

lekkage bij koppeling


Marck
 Share

Recommended Posts

Hallo

Sinds 2 maanden rijd ik een cherokee 4.0 ho uit 92. Hij heeft het die tijd goed gedaan, maar nu hen ik een probleem. Hij lekt koelvloeistof uit de koppeling via het ventilatiegat. Nu is mijn vraag of er een leiding achter loopt die misschien is gescheurd met de vorst van afgelopen week en zo ja hoe kan ik het makkelijkste bij

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er een vriesdop uitploft heb je toch wel een behoorlijke lekkage.

En ben je ook niet erg zorgvuldig geweest als ik het zo mag zeggen. blink.gif

Eerst maar een foto of een betere omschrijving van het probleem. Zo zie ik er geen gat meer in biggrin.gif

Een vriesdop kan ook gewoon wat gaan lekken hoor, bijv. door roest. Gebeurt wel vaker en is niet zo ernstig, behalve als 'ie op een l*llige plaats zit natuurlijk!

Als 'ie er echter uitgevroren is, heb je inderdaad niet op zitten letten.... Maar dan is de lekkage heftig!

Overigens heb ik, na lang zoeken, een plaatje:

puller.jpg

Hier zie je de achterzijde van een 4.0i. Vliegwiel/koppeling zijn er al af, er zit een trekker op het uiteinde van de krukas.

45 graden rechtsboven de krukas zie je een grote dop, daar zit de nokkenas achter. Recht boven de krukas zie je ook zo'n dop, echter iets kleiner. Daar zit volgens mij een koelkanaal achter! Als die lekt komt het koelwater aan de onderzijde, tussen blok en koppelingshuis/versnellingsbak, tevoorschijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm...ja je hebt gelijk , kan doorroesten ja.

Maar die foto , die heb ik dus uitvergroot en als je dat doet dan zie je duidelijk bij dat grootste gat de contouren van een dop.

Bij het kleine gat zie ik dat echter niet. Weet je zeker dat daar een dop zit? Het lijkt gewoon een blind gat , zoals je wel meer ziet bij motoren.

Toch zou het wel zo moeten zijn eigenlijk , afgaande op het verhaal.

Tja , als de eigenaar nou zelf eens een foto maakte van de plaats waar de koelvloestof naar buiten komt , dan kunnen we het misschien via jouw foto herleiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...