Spring naar bijdragen

Het "Beste" topic


Beest
 Share

Recommended Posts

Here we go....."het beste...topic" van Januari 2006.

Eerst maar eens even de verplichte nummers van dit topic..

Als evenement van de maand denk ik aan 'La Croisiere Blanche Orcières Merlette' ...er zijn hier niet veel forummers heengeweest maar dat gaat op voor ieder evenement in Januari dus das geen argument...wel hebben de jeepers die geweest zijn een aantal mooie foto's gemaakt waarvan onder andere de volgende 4 : yes.gifyes.gif

l37.jpg

l59.jpg

l74.jpg

l59.jpg

Dan het jeep van de maand gebeuren.....

Ik ga voor Pullie's 1992-er wrangler...omdat het toch een bijzonder ding is om te zien,een lekker geluidje heeft en ik er bovendien deze foto van tegen kwam.....mischien was die snorkel een wel heel erg goed idee... laugh.gif

GroteFoto_HXJDYURV.sized.jpg

PICT0357.sized.jpg

Pechvogel v/d maand...( eigenlijk pechvogel van vorig jaar en komend jaar )....Dezperado...veel succes komend jaar met het overwinnen van je tegenslag...het is in ieder geval fijn te zien dat je toch overal ff opduikt...

imgp07435jt.jpg

Tot slot nog even een leuk wetenswaardigheidje....de jeepclub in colombia heeft op 7 februari een recordpoging gedaan om zoveel mogelijk jeeps in een stoet te krijgen..

Het hele gebeuren vond plaats in het Andes-gebergte in een plaatsje dat Armenia heet.

Aldaar reden de jeeps een route van 3 mijl door de straten waarbij geen enkele jeep stil kwam te staan door technische problemen...

Het lukte de jeepclub om het huidige record te breken door met maar liefst 354 jeeps ( allen overigen willy's en cj's ) de route achter elkaar te rijden..

imageBOG10802072049.jpg

Verder was het een heel rustige maand en derhalve dan ook maar eens een heel rustige maandafsluiting.... tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

we leven alweer een poosje in Maart, dus tijd voor de maand Februari

evenementen

veldhoven afgelast wegens niet verstrekken van vergunningen sad.gif

gelukkig waren er meer evenementen,

Rotterdam verdiend een eervolle vermelding! ik hoop dat er meer gemeentes dit gaan doen klik

vanalles133.jpg

van evenementen naar Projecten is maar een kleine stap,

tijdens een evenement kom je niet over een bult of een greppel net te diep en voordat je het weet heb je van je Jeep een project gemaakt

om er maar een paar te noemen, door dit soort project-topic's krijgt iedereen zin om aan zijn of haar Jeep te sleutelen. klasse luitjes worshippy.gif

zo komen we ook bij de Pechvogel van de maand,

Ollie B krijgt de "eervolle" vermelding

QUOTE(Ollie B @ Feb 12 2006, 22:48 ) Gisteren, weliswaar later, met mijn Jeep naar B&S geweest. Ik woon in Ochten dus kon die rit naar Tiel prima gebruiken als een shakedown. Stationair liep de wagen mooi rustig. Tijdens het rijden ging het ook allemaal prima. Veel kracht en vooral veel geluid.(nieuwe uitlaat met cherry bomber). Alleen bij zo'n 1500 - 1800 toeren leek het net of 1 cylinder niet goed meedeed. Ook bij terugschakelen regelmatig een knal uit de uitlaat. Leek sterk op een probleem met de onsteking of bobine. 's-Avonds nog -via een ruime omweg, naar huis gereden en daar gebeurede het. Met het in de vrij op laten lopen van de toeren was het ineens, na een grote knal en steekvlam uit de uitlaat, over en uit. sad.gif Helemaal niet meer. sad.gif Nothing nada. sad.gif Lijkt dus een probleem dat groter is dan de ontsteking of zo. Computer ontladen door de batterij los te koppelen maar na enige tijd nog steeds niets. Zekeringen in het dasbord nagelopen en niets gevonden die niet goed was. Als iemand enige suggestie heeft? blink.gif

Topic van de maand

ik denk dat deze het wel verdiend....leuk topic!

Probleem van de maand

de eerste post was in Januari maar de oplossing kwam in Februari klik toch nog een oplossing gevonden, thumbsup.gif

ik wou deze ook vermelden omdat die een hele discusie op irc opgang bracht.

Tenslotte Jeep van de maand

de Jeep van kollee

dsc008856ie.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

OK, nieuwe maand met veel nieuwe topics, foto's Jeeps en verhalen.

Veel gereden deze maand, hier een lijstje met wat foto's van verschillende evenementen van verschillende clubs:

Kempen Tour foto's

ORC Groesbeek foto's

Drenthe rit foto's

Foto's trial Zutphen

Deze foto van 87Wrangler met zijn jeep in zutphen vond ik wel een hele mooie

wieltje.jpg

Ook zijn er nog genoeg forummers die de hele winter(s) onder de jeep liggen maar wel hele mooie verhalen erover schrijven zoals OGDAK en JOS-JEEP die ons elke week weer mee laten genieten, echt toppie!!

dus leek het me wel leuk om ook maar de Mod (modificatie) van de maand toe te voegen aan dit stukkie, als het kan een mod die niet rechtstreeks een bolt-on is, en het liefst nog wel wat creatief gepruts met zich mee brengt.

voor de aftrap heb ik gekozen voor de zelfbouw RVS uitlaat van MAV:

Afb076.jpg

komen we natuurlijk aan bij de Jeep van de maand, omdat de afgelopen maanden er telkens een YJ aan de beurt was en ik toch wel weer iets anders wou zien heb ik maar gekozen voor de ZJ van gert de boer:

3240ll.jpg

Prachtige foto van een mooie Jeep

Dan is het snel over naar topic van de maand, erg veel problemen weer maar eentje heeft precies de maand geduurt en net op tijd afgesloten, namelijk de trilllende ring & pinion van zino

voor Pechvogel(s) van de maand heb ik HIER mijn inspiratie opgedaan en er kwam een hele lijst uit:

in een willekeurige volgorde: Beest, Utah. 87Wrangler, DUC, Podenji, Dezperado en nog vele meer.

Maar de grote winnaar vind Ik "mr. engelengeduld" DUC, die veel problemen had met de aanschaf van zijn XJ.

dan nog het misverstand van de maand, in een verhaal over onderdrukken liep de druk hoog op en dat was HIER

en dan nog forumfoto van de maand, deze komt ook uit het moppertopic maar ik denk dat iedereen die wel eens onder zijn jeepje ligt er wel eens heeft bijgelegen als www.jeepie.nl

stp6.jpg

ook ik ken het gevoel laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Daar gaan we dan:

Volgens mij was April een ontzettend goede openingsmaand naar de zomer...veel evenementen en ik neem aan dat al veel mensen weer ff ''open'' hebben gereden... smile.gif

Het weer was zelfs zo mooi dat Jeepclub's eigen Ruud spontaan besloot een modderbad te nemen tijdens de introductiedag van de commander....

Had je het er een beetje warm van gekregen Ruud ? laugh.giflaugh.gif

l55.jpg

l56.jpg

l57.jpg

Bij deze is Ruud de pechvogel van de maand want deze foto's zullen hem waarschijnlijk nog lang achtervolgen... tongue.gif

Wat ik wel weer moet toegeven is dat zijn Rubicon natuurlijk leuk was om te zien toen Ruud de wagen kocht, maar dat íe echt lekker bekt sinds een bezoekje aan b&s te Tiel..

Wat mij betreft reden om Ruud's Rubicon uit te roepen tot jeep van de maand...

En Ruud....dit houdt in dat íe op de kalender van volgend jaar gaat.....de verwachting is nu natuurlijk wel dat die kalender dan ook jeepclub logo's gaat krijgen??!! dry.gif

l54.jpg

Deze maand overigens geen evenement van de maand maar gewoon een locatie.....

Chateau de Cherimont...hier is de afgelopen maand veel georganiseerd en gereden door een flink aantal van ons en ik denk dat iedereen het enorm naar zijn zin heeft gehad daar en hopelijk ook weer gaat krijgen....want zoals jullie hebben kunnen lezen is daar dit jaar een jeep-festival !!!! smile.gif

Met grote dank overigens aan uiteraard Marcel maar ook zeker aan Dezperado die best een beetje meegelepeld heeft om het voor elkaar te krijgen!!!

Voor de prijs hoef je het overigens niet te laten !!

jeepfestivalnederl6xg.jpg

Topic van de maand....hehe...wat mij betreft topic van het jaar.....

http://www.jeepforum.nl/forum/index.php?showtopic=3997

Wetenswaardigheid van de maand.....

Wisten jullie dat volkswagen jeeps heeft gebouwd in afrika in licentie van jeep ?

blink.gifblink.gifblink.gif

zo...dan ben ik er geloof ik wel weer eens door heen...iedereen een hele fijne zomer en rijdt allen voorzichtig !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...