Spring naar bijdragen

inhouden 4 liter XJ boven 1800 toeren


GPer
 Share

Recommended Posts

Ik bezt een XJ 4 liter lowport handgeschakeld

km stand plm 185000 km

rijdt op LPG en benzine

Het volgende probleem is aan de hand

Motor loopt op beide brandstoffen niet boven de 1800 toeren gaat dan vreselijk inhouden

volgende geprobeerd of gecontroleerd;

-andere ontstekingsmodule/bobine geprobeerd ,geen soelaas

-BDP sensor vervangen voor een nieuwe

-compressie gemeten > allemaal 8,5 bar

-loopt verder op 6 cilinders

-knalt niet in de uitlaat /inlaat

-nokkenas timing gecotroleerd ook goed

-ontsteking gecontroleerd ook goed

-alle sensoren werken

-luchtfilter schoon

-alle onstekingsdelen (kabels, bougies etc nieuw)

-eigenlijk dus een goede auto echter hij houdt in ....

-wie heeft een suggestie

-voor dat dit probleem aanving altijd goed gelopen ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

unsure.gif

Ik bezt een XJ 4 liter lowport handgeschakeld

km stand plm 185000 km

rijdt op LPG en benzine

Het volgende probleem is aan de hand

Motor loopt op beide brandstoffen niet boven de 1800 toeren gaat dan vreselijk inhouden

volgende geprobeerd of gecontroleerd;

-andere ontstekingsmodule/bobine geprobeerd ,geen soelaas

-BDP sensor vervangen voor een nieuwe

-compressie gemeten > allemaal 8,5 bar

-loopt verder op 6 cilinders

-knalt niet in de uitlaat /inlaat

-nokkenas timing gecotroleerd ook goed

-ontsteking gecontroleerd ook goed

-alle sensoren werken

-luchtfilter schoon

-alle onstekingsdelen (kabels, bougies etc nieuw)

-eigenlijk dus een goede auto echter hij houdt in ....

-wie heeft een suggestie

-voor dat dit probleem aanving altijd goed gelopen ..

Denk zelf aan een brandstof of een ontstekingsprobleem unsure.gifohmy.gifph34r.gif

Maar zal nog wel aan de orde komen in dit forum zoals altijd ,Jeepers genoeg hier met kennis/ervaring van zaken in deze wink.gif

B T Way , nog welkom hiero

J.G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als hij het alleen zou doen op benzine , zou ik denken aan de brandstofhogedruk pomp

die op de injector rail zit.

Hmm... volgens mij zit de pomp in de tank en de drukregelaar op de brandstofrail.... maar dat terzijde... wink.gif

Je schrijft dat alle sensoren werken.... maar hoe is dat getest? Het lijkt er toch op dat de computer iets verkeerd regeld....

Zelf zou ik het in het ontstekingsdeel zoeken. De computer bepaalt de vervroeging aan de hand van vacuum, gasklepstand en toerental. de MAP en de TPS zijn dus wat mij betreft verdacht....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
omdat hij bij beide brandstoffen inhoud heeft het volgens mij niets met de injectoren te maken ,maar kijk eens of je katalysator niet dicht zit,

heb dit bij een andere auto ook eens meegemaakt, deze trok niet ook niet meer ,kat er tussen uit en als nieuw

Ik sluit mij aan bij Jaap. Heb net ee nieuwe katalysator eronder; problem verholpen, zat ook verstopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...