GPer Geplaatst February 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2006 Ik bezt een XJ 4 liter lowport handgeschakeld km stand plm 185000 km rijdt op LPG en benzine Het volgende probleem is aan de hand Motor loopt op beide brandstoffen niet boven de 1800 toeren gaat dan vreselijk inhouden volgende geprobeerd of gecontroleerd; -andere ontstekingsmodule/bobine geprobeerd ,geen soelaas -BDP sensor vervangen voor een nieuwe -compressie gemeten > allemaal 8,5 bar -loopt verder op 6 cilinders -knalt niet in de uitlaat /inlaat -nokkenas timing gecotroleerd ook goed -ontsteking gecontroleerd ook goed -alle sensoren werken -luchtfilter schoon -alle onstekingsdelen (kabels, bougies etc nieuw) -eigenlijk dus een goede auto echter hij houdt in .... -wie heeft een suggestie -voor dat dit probleem aanving altijd goed gelopen .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2006 Ik bezt een XJ 4 liter lowport handgeschakeldkm stand plm 185000 km rijdt op LPG en benzine Het volgende probleem is aan de hand Motor loopt op beide brandstoffen niet boven de 1800 toeren gaat dan vreselijk inhouden volgende geprobeerd of gecontroleerd; -andere ontstekingsmodule/bobine geprobeerd ,geen soelaas -BDP sensor vervangen voor een nieuwe -compressie gemeten > allemaal 8,5 bar -loopt verder op 6 cilinders -knalt niet in de uitlaat /inlaat -nokkenas timing gecotroleerd ook goed -ontsteking gecontroleerd ook goed -alle sensoren werken -luchtfilter schoon -alle onstekingsdelen (kabels, bougies etc nieuw) -eigenlijk dus een goede auto echter hij houdt in .... -wie heeft een suggestie -voor dat dit probleem aanving altijd goed gelopen .. Denk zelf aan een brandstof of een ontstekingsprobleem Maar zal nog wel aan de orde komen in dit forum zoals altijd ,Jeepers genoeg hier met kennis/ervaring van zaken in deze B T Way , nog welkom hiero J.G. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2006 als ik het zo lees blijft er alleen een brandstofprobleem over maar wat vreemd is dat de Beide problemen geven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst February 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2006 Dat hij het en gas en benzine doet is inderdaard raar. Als hij het alleen zou doen op benzine , zou ik denken aan de brandstofhogedruk pomp die op de injector rail zit. mvgr, boris (www.cherokeeparts.nl) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePieRo Geplaatst February 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2006 Krijgt je hele auto wel genoeg spanning van de dynamo en de accu, ik kan me zo voorstellen dat als ie een slok te weinig krijgt dat ie niet lekker meer loopt en zekers als je gas gaat geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2006 Als hij het alleen zou doen op benzine , zou ik denken aan de brandstofhogedruk pompdie op de injector rail zit. Hmm... volgens mij zit de pomp in de tank en de drukregelaar op de brandstofrail.... maar dat terzijde... Je schrijft dat alle sensoren werken.... maar hoe is dat getest? Het lijkt er toch op dat de computer iets verkeerd regeld.... Zelf zou ik het in het ontstekingsdeel zoeken. De computer bepaalt de vervroeging aan de hand van vacuum, gasklepstand en toerental. de MAP en de TPS zijn dus wat mij betreft verdacht.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePieRo Geplaatst February 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2006 is het geen vocht probleem ???? Wanneer trad het probleem op, in de zand cq waterbak of op de verharde weg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaap Geplaatst February 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 omdat hij bij beide brandstoffen inhoud heeft het volgens mij niets met de injectoren te maken ,maar kijk eens of je katalysator niet dicht zit, heb dit bij een andere auto ook eens meegemaakt, deze trok niet ook niet meer ,kat er tussen uit en als nieuw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dr.didge Geplaatst February 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 omdat hij bij beide brandstoffen inhoud heeft het volgens mij niets met de injectoren te maken ,maar kijk eens of je katalysator niet dicht zit, heb dit bij een andere auto ook eens meegemaakt, deze trok niet ook niet meer ,kat er tussen uit en als nieuw Ik sluit mij aan bij Jaap. Heb net ee nieuwe katalysator eronder; problem verholpen, zat ook verstopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst June 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2007 hoi gper ik heb met een honda meegemaakt dat hij inhield bij 1300 toeren maar dat kwam door een telaag oliepeil de computer greep toen in mischien een optie controleer je vloeistoffen je weet nooit wat voor sensor je tegen komt gr ratteplaag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.