jbercx Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Een collega van mij heeft het gebruik van acethon getest in combinatie met gewone benzine. Zijn conclusie is, en ik heb zijn test nauwlettend gevolgd, dat hij ca 15% minder brandstof verbruikt, dus zuiniger rijdt. Hier beneden staat ook een link naar een artikel op internet over het brandstof verbruik in combinatie met acethon. Zijn er mede Jeepers welke dit ook hebben getest of ervaring hebben hiermee? Ik ga in ieder geval een test doen met mijn lease bak. http://www.lubedev.com/smartgas/additive.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Zuiniger zou misschien kunnen ?? Maar gaat motor ook zolang mee ?? We hebben niet allemaal een leasebak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jbercx Geplaatst February 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 We hebben niet allemaal een leasebak even ter verduidelijking, de leasebak is NIET de Jeep, dit is een Audi A4. Het gaat mij er meer om, om te vernemen of er toevallig iemand ervaring hiermee heeft in combinatie met een Jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob010 Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Het gaat mij er meer om, om te vernemen of er toevallig iemand ervaring hiermee heeft in combinatie met een Jeep. Niet in combinatie met een jeep,maar wel met een Honda CRX........verbruik was aanmerkelijk lager. Volgens mij noemt Shell het V-Power Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Rijd op LPG Werkt dan niet zeker he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 De reacties laten me denken dat jullie niet echt het artikel helemaal gelezen te hebben . Duurt wel een half uurtje want het is een heel verhaal. Mijn conclusie na het lezen is echter dat ik het ga proberen. Let op dat je geen aceton gebruikt waar BENZOATE in zit.. Dus gebruik 100% aceton De hoeveelheid met beste effect is 3 tot 4 Oz per 10 gallon dus dat is >>>>> 3 ounces (US, fluid) is equal to 88.72 milliliters or ml een borrelglaasje dus per ounce ( 30 cc) per 15 liter brandstof ( bij BENZINE) Denk dat de uitstoot, die direct schoner zou zijn, wel eens belangrijker zou kunnen zijn dan het verbruik Denk alleen dat als je het in de tankvulopening doet het wel eens het rubber van de vulslang zou kunnen aantasten en dan zou ik het eerst moeten vermenegne met een litertje brandstof ?? Ik lees betere verbranding en daarom meer vermogen en schonere uitlaatgassen en minder verbruik per km. Ik verwacht echt niet dattie nou 1 op 10 gaat lopen Ik heb ook Slick50 in mn motor ( gebruik ik al 25 jaar) Heb net flesje gekocht bij de drogist 100 ml € 1,50 is dus 3,4 ounce goed voor 45 liter. Voorlopig hoef ik dus niet meer te tanken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Aceton in de benzine.. Aceton zorgt voor een lagere oppervlakte spanning van de brandstof en die kan zo gemakkelijker vernevelen en zo een nog betere ontbranding te werk stellen. Leuk idee, het werkt nog ook... maar er zitten een hoop 'maars' aan. - je motor is afgesteld voor een zo goed mogelijke benzine/lucht verhouding, met een toevoeging van welke aard ook ga je die veranderen. Ze hebben het over race auto's die op een mengsel rijden.. maar die motoren zijn voor een aantal races met max vermogen, niet voor normaal gebruik. - met het lagere ontbrandingspunt van aceton (ergens in de 56C) zou pingelen kunnen ontstaan (niet bewezen) - zorg dat je weet uit welk materiaal je leidingen/tank bestaan. Aceton kan reageren met sommige kunststoffen. (erg overdreven, de meeste leidingen zijn van materiaal dat daar makkelijk tegenkan) - Aceton is erg brandbaar, weet wat je doet als je mengt. (benzine natuurlijk ook, maar dan ben je niet met flesjes bezig) - een goed deel aceton vervliegt tijdens het schenken, bij zo weinig ml enig verlies incalculeren. - het is illegaal. (net als koolzaad etc.. ) In de VS zijn jarenlange onderzoeken bezig over dit verschijnsel, ja ook door de benzinemaatschappijen. sommige goedjes zijn nu eenmaal te gevaarlijk om zomaar aan de pomp te verkopen en door jan-en-alleman te gebruiken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 quote Ze hebben het over race auto's die op een mengsel rijden.. maar die motoren zijn voor een aantal races met max vermogen, niet voor normaal gebruik. unquote waar hebben ze het over race autoos ??? Ik lees voor normaal gebruik Klinkt alsof je voor de oliemaatschappij werkt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 quoteZe hebben het over race auto's die op een mengsel rijden.. maar die motoren zijn voor een aantal races met max vermogen, niet voor normaal gebruik. unquote waar hebben ze het over race autoos ??? Ik lees voor normaal gebruik Klinkt alsof je voor de oliemaatschappij werkt Dacht dat je het hele stuk had gelezen. Het gebruik was heel normaal bij racewagens.. vroeger.. dat staat gewoon in de tekst. Dit is natuurlijk heel wat anders dan bij normaal gebruik, maar het enige wat ik wilde aangeven is dat de tests ook in dit geval niet onafhankelijk zijn. De schrijver haalt dat er zelfs bij om zijn gelijk te krijgen. Begint met een hoop herrie te schoppen met wat kernwoorden in vet gedrukte letters. Ik weet niet wat hij wil bereiken, anders dan wat aandacht met zelfs een krabbel als grafiek? (en dat bij zo'n 'omvangrijke' test?) Het is iig geen nieuwtje. ...en nee, ik geloof niet zomaar in die wondermiddelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Ga nou maar op LPG rijden , hoef je ook niet zoveel te lezen Tsjonge jonge, lijkt wel iets over een ,,Parravan ,, o.i.d. Bye Bye Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 dez. wat heb jij voor merk, ik heb tendo's maar er staat niet op wat erin zit ik weet niet of hier nu BENZOATE in zit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 dez. wat heb jij voor merk, ik heb tendo's maar er staat niet op wat erin zitik weet niet of hier nu BENZOATE in zit? chemproha bv dordrecht gebruik oplosmidddel voor olien en vetten en nagellak samenstelling acetone Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jbercx Geplaatst February 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Ik heb een flesje gekocht bij Etos en de juiste verhouding (90 ml voor 45 liter) met 1 liter benzine vermend in een jerrycan. Deze in de tank gedaan na het tanken. (let op, in mijn leasebak om te testen) Ik verwacht dat ik donderdag weer moet tanken. Dan weet ik in ieder geval een resultaat. Ik hou jullie op de hoogte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 ben benieuwd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 chemproha bv dordrechtgebruik oplosmidddel voor olien en vetten en nagellak samenstelling acetone dan heb ik ook het goede zou je hier meer dan een liter mee uitsparen anders heeft het ook weinig zin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 dan heb ik ook het goede zou je hier meer dan een liter mee uitsparen anders heeft het ook weinig zin 10/15% besparing 10%of 15% van 45 liter is 4,5 / 6,75 liter besparing kosten € 1,50 per 45 ltr hij zou beter moeten presteren en schonere uitlaatgassen dat het illegaal is is ook leuk de rest van de nadelen van Kameel kan ik niks over zeggen. Ik probber het een paar keer en kijk wat er gebeurt ben niet bang dat de motor er onder lijd Daar zou het beter voor moeten zijn Maar ja zonder sceptici kun je alle topics wel sluiten. En natuurlijk doen alle olieboeren hun best om ons brandstof gebruik minder te laten worden. Dan hebben ze het rustiger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 ik vond het wel een algemeen praatje.... dus ff naar algemeen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Het zijn niet echt nadelen desperado.. Maar je weet hoe het vaak gaat als iemand wat roept: hup proberen! Ik dacht, gooi ff wat realisme in de ring. eerst denken dan doen en dat soort zaken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 ik ben nogal van het proberen dus gooi ik het er morgen in en kijken wat er gebeurt en ondertussen ook aan het kijken voor een gebruikte gasinstalatie, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2006 ik ben nogal van het proberen dus gooi ik het er morgen in en kijken wat er gebeurt en ondertussen ook aan het kijken voor een gebruikte gasinstalatie, Hehe , eindelijk wijze praat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acro Geplaatst March 2, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2006 Voor de liefhebbers een omrekentabel voor als er weer getankt moet worden. Benzine lt. /acethon ml. 5/10 10/20 15/30 20/40 25/50 30/60 35/70 40/80 45/90 50/100 55/110 60/120 65/130 70/140 75/150 80/160 85/170 90/180 Even printen en in de tankdeksel plakken. Voor goede dosering kan je een grote injectiespuit met maataanduiding gebruiken zoals ze doen bij vissen gebruiken. Kan ook even langs apotheek gaan. Op deze manier heb je ook geen problemen met het kunststof vulgedeelte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mopotoyo Geplaatst March 2, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2006 Ik heb een flesje gekocht bij Etos en de juiste verhouding (90 ml voor 45 liter) met 1 liter benzine vermend in een jerrycan. Deze in de tank gedaan na het tanken. (let op, in mijn leasebak om te testen) Ik verwacht dat ik donderdag weer moet tanken. Dan weet ik in ieder geval een resultaat.Ik hou jullie op de hoogte. Het is donderdag enh..ben nieuwsgierig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 2, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2006 ik vind het maar gemartel van niks..... ik snap het voordeel bdw er ook niet van, ik zie bdw ook geen nadeel, behalve dat je moet gaan kloten met toevoegingen als je wil bezuinigen op brandstof moet je of gas gaan rijden of een kleinere auto nemen.... maar is mijn mening Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 2, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2006 ik heb gewoon 100 ml in tank laten lopen Het effect merk je pas na een paar keer De buitentemp veranderd Je rijstijl als het glad is etc . Vanavond mn lockertje gerepareerd dus kan het terrein weer in zondag. Lagers van mn dif voor waren niet erg goed meer moeten nieuwe in en mn rechter fusee kogel is ook naar de filistijnen. Maar dat komt binnen kort aan de beurt. Dan heb ik zoveel benzine gespaard dat ik het makkelijk kan betalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jbercx Geplaatst March 3, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2006 Jeepers, ik heb gisteravond getankt. Normaal moet ik na zo'n 700 km tanken, dan rij ik ca 1/10 Nu stond mijn teller op 781,9 km, een verbetering van 81,9 km en dat met het slechte weer en meer files. Scheelt dus ongeveer 11 %. Ik denk bij minder file rijden en ies beter weer waardoor de airco minder hard hoeft te werken een verbetering van ca 13 % haalbaar moet zijn. Eea wel getest met mijn lease bak, een Audi A4. Verder heb ik geen merkbare rare dingen ondervonden. Ga dit weekend ook een test doen met de Jeep. gr john Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.