Spring naar bijdragen

Wat kost een snelheids overtreding in Noorwegen.


Black Moose
 Share

Recommended Posts

Voor de gene die Noorwegen bezoeken dit jaar, het tarief voor de overtreding. sad.gif

Binnen de 60 km zone

De eerste 6km 600 Nkr ( 75 euro)

6 tot 11 km 1600 Nkr ( 200 euro)

16 tot 21 km 4200 Nkr ( 525 euro)

21 tot 26 km 6500 Nkr ( 812 euro)

In de zone 70 tot 100 km per uur

De eerste 6km 600 Nkr ( 75 euro) blink.gif

6 tot 11 km 1600 Nkr ( 200 euro) ohmy.gif

16 tot 21 km 3600 Nkr ( 450 euro) frusty.gif

21 tot 26 km 4900 Nkr ( 612 euro) ph34r.gif

26 tot 31 km 6500 Nkr ( 812 euro) mad.gif

31 tot 36 km 7800 Nkr ( 975 euro) cry.gif

Verder worden er tot jaar2011 300 extra flitspalen geplaatst, deze palen nemen alleen aan de kant waar de paal staat.

dus niet zoals in Nederlaand aan bijde kanten.

Verder is het niet te volgen hoeveel jongeren gepakt worden met snelheden tussen de 100 en 220 km per uur.

In dat geval heb je wat langer vakantie hier in Noorwegen. ( de snelheid bepaalt de lengte :bye2: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen jaar met de motor in Noorwegen geweest.

- Rond de grote steden en langs de hoofdwegen heel veel "automatisk traffik kontrol" gezien. Gelukkig flitsen ze van voren bye1.gif

- Langs een E-weg één keer gezien dat ze stonden te laseren. Gelukkig voor de tegengestelde richting sleep.gif

- Langs gravelwegen heb ik helemaal geen snelheidscontroles gezien cool.gif

Voor wie 'n voorproefje Noorwegen wil: http://www.flickr.com/photos/grancandy/sets/1364718/

(geen Jeep, wel motor - allroad)

En oh ja, hier meer over verkeersboetes in Noorwegen:

http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=52...5&pub=1&labb=US

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey DUC, supergaaf om je foto's te zien. Ik kreeg meteen het gevoel terug dat ik had toen ik in 2001 met de Harley in Noorwegen ben geweest. Ik mis alleen 1 foto in je collectie....

Ja, klopt. We hadden eigenlijk niet zo de behoefte om helemaal naar de Noordkaap te rijden, alleen 'om er geweest te zijn'. Trondheim is het meest noordelijke waar we zijn geweest en daarmee hebben we in drie weken tijd al heel veel moois gezien en 'n fantastische vakantie gehad. Trondheim en Stavanger prefereer ik trouwens verre boven Bergen - dat was ons veel te toeristisch.

Ik heb de stille wens nog eens met de Jeep naar IJsland te gaan. Ben daar nu 1x geweest en daarbij vallen eigenlijk al m'n andere vakanties in 't niet ... rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En genoeg off-topic, wat mij betreft.... rolleyes.gif

Boete's zijn daar inderdaad hoog zeg!! Maar ik had ergens gehoord dat de boete's ook afhankelijk zouden zijn van je inkomen? Is dat ook zo en zijn dit dan de "minimum" bedragen ofzo?

Nee, dat is in Finland. Daar kunnen boetes oplopen tot 10.000en euro's.

In Noorwegen is het wel zo dat de politie de bevoegdheden heeft van "onze" officier van justitie, m.b.t. zaken als inbeslagname rbw en auto. Maar als je je gewoon gedraagt is er niet zo veel aan de hand; ik heb een goeie vakantie gehad maar was vanwege het tempo wel blij niet met een buikschuiver onderweg te zijn. Gewoon instellen op relaxed rijden en vakantievieren en de Nederlandse stress en gehaastheid achter je laten. Daar heb je toch niets aan wanneer je weet dat het vanaf Trondheim nog 1600 km enkel naar de Noordkaap is ..... niettemin heb ik op sommige bochtige stukken toch best "sportief" gereden wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leker in mijn Jeepie relex over de wegen. yes.gif

Op doorgaande wegen wordt je ook niet zo snel geplaagd door Verkeerslichten(of zijn het stoplichten)en mini rondtondes.

Wat me ook opvalt, is de afstand van de gene die voor je rijdt.

ligt vaak op z'n 100 meter.

Iemand die invoegd krijgt de ruimte.(leer je wel in wintertijd)

En niet zoals in NL het gaatje dicht rijden. mad.gif

Die boetes geld voor iederéén, het zelfde tarief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...