hansje2000 Geplaatst March 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2006 Hallo beste jeepers, Gezien mijn demper slecht begint te worden ben ik van plan deze te verwijderen, en er een gewoon stuk pijp tussen te plaatsen. Nu had ik ergens gelezen dat alles wat na de katalysator komt, gewoon zou mogen worden verwijderen zonder gevolgen van wetgevingen etc.. Nu mijn vraag: Verlies ik door het verwijderen van de demper en deze te vervangen door een stuk pijp pk’s?? En gaat mijn brandstofverbruik hierdoor omhoog? Alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2006 Vermogen en verbruik zullen niet veel veranderen. Het gezicht van een eventuele RVI inspecteur wél, denk ik.... Evenals het gezicht van je buren Voor de APK heb je echter niets te vrezen: Hij moet gasdicht zijn. (punt) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hansje2000 Geplaatst March 18, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2006 Vermogen en verbruik zullen niet veel veranderen. Het gezicht van een eventuele RVI inspecteur wél, denk ik.... Evenals het gezicht van je buren Voor de APK heb je echter niets te vrezen: Hij moet gasdicht zijn. (punt) Ik doe er dus verstandig aan toch een demperje te kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst March 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2006 Ik doe er dus verstandig aan toch een demperje te kopen. Ligt aan je buren..... Je krijgt denk ik wel een mooi geluid zonder demper. Als mijn demper verrot is wil of een pijp ertussen plaatsen of een cherrybomb. Met een cherrybomb rijden er (d8 ik) er een aantal hier meer rond. Dan wordt je geluid ietsje genuanceerder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hansje2000 Geplaatst March 25, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2006 Ik had eigenlijk nog een vraagje. Zit er verschil in diameters van dempers qa type cherokee? Ik heb namelijk een demper op marktplaats gevonden (ziet er vrij goed uit), maar komt van een gewone cherokee. Ikzelf heb een grand Cherokee 5.2 V8. Ben dus bang dat dit niet gaat werken.. Mensen met ervaring of weet van de verschillen in diameters qa dempers grand/cherokees. Alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2006 zit verschil in zou ik niet aan beginnen, bdw dempers na de kat verwijderen kan prima... een cat-back van welk merk dan ook heeft ook maar 1 demper..de rest is pijp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst March 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2006 Ik had reeds een demper met enkele ingang en dubbele uitgang (dus dubbele uitlaat achter de auto). Het geluid was behoorlijk rustig, maar buiten de auto hoorde je wel duidelijk dat het een V8 was. Gisteren heb ik de demper eronderuit laten halen en laten vervangen door een Flowmaster Super 40 door Co Oskam in Cothen. Ik was in totaal 250EUR kwijt (demper + montage). Ik kan je één ding vertellen : ik wou dat ik dit bij de aanschaf al had gedaan ;-) Kanonne; wat komt er nu een mooi geluid uit. Beschaafd, diep donkerbruin en als je flink op het gas gaat denk je terug aan de vroegere Amerikaanse slagschepen ;-) Groetjes, Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2006 mooi man......een V8 mag je horen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst March 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2006 Ik had reeds een demper met enkele ingang en dubbele uitgang (dus dubbele uitlaatachter de auto). Het geluid was behoorlijk rustig, maar buiten de auto hoorde je wel duidelijk dat het een V8 was. Gisteren heb ik de demper eronderuit laten halen en laten vervangen door een Flowmaster Super 40 door Co Oskam in Cothen. Ik was in totaal 250EUR kwijt (demper + montage). Ik kan je één ding vertellen : ik wou dat ik dit bij de aanschaf al had gedaan ;-) Kanonne; wat komt er nu een mooi geluid uit. Beschaafd, diep donkerbruin en als je flink op het gas gaat denk je terug aan de vroegere Amerikaanse slagschepen ;-) Groetjes, Mike Dus je hebt nu een katalysator en dan die flowmaster? *EDIT* Is het geluid bijv in de bebouwde kom en op de snelweg bij resp. 50 en ca. 120-130km/u in de auto met ramen dicht normaal om mee te rijden. Niet dat het te sterk overheerst? Als je een paar honderd km moet naar Italie oid moet het wel te doen zijn toch.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst March 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2006 Klopt; ik heb nu de originele katalysator gevolgd door een Flowmaster Super 40 met 2 uitgangen. Van daaruit gaan ze naar links en rechts van de auto om uit te monden in 2 grote ronden uitlaatsstukken. In feite zat alles er al onder en heb ik alleen de demper laten vervangen met een stukje pijp. Het geluid is heel zwaar, voornamelijk in de lage toerengebieden. Zodra je je gas 'loslaat' om op een cruise-snelheid te rijden (100-130) hoor je hem nauwelijks. Uiteraard altijd meer dan een standaard- demper, maar dat is de bedoeling. Ik ben er erg tevreden over. Op de terugweg zo'n 80km over de snelweg gereden en absoluut geen overheersing. Ik weet niet waar je woont; zelf woon ik in Pijnacker. Als je in de buurt woont, kun je altijd eventjes komen luisteren. Vandaag ben ik zowiezo in de loods (Oude Leede, nabij Delft) en kun je het zelfs van onderen op de brug zien. Evt. bel je me even (06-41016420). Voor het geld een hele waardevolle verbetering ;-) Mike Dus je hebt nu een katalysator en dan die flowmaster?*EDIT* Is het geluid bijv in de bebouwde kom en op de snelweg bij resp. 50 en ca. 120-130km/u in de auto met ramen dicht normaal om mee te rijden. Niet dat het te sterk overheerst? Als je een paar honderd km moet naar Italie oid moet het wel te doen zijn toch.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2006 Ik had reeds een demper met enkele ingang en dubbele uitgang (dus dubbele uitlaatachter de auto). Het geluid was behoorlijk rustig, maar buiten de auto hoorde je wel duidelijk dat het een V8 was. Gisteren heb ik de demper eronderuit laten halen en laten vervangen door een Flowmaster Super 40 door Co Oskam in Cothen. Ik was in totaal 250EUR kwijt (demper + montage). Ik kan je één ding vertellen : ik wou dat ik dit bij de aanschaf al had gedaan ;-) Kanonne; wat komt er nu een mooi geluid uit. Beschaafd, diep donkerbruin en als je flink op het gas gaat denk je terug aan de vroegere Amerikaanse slagschepen ;-) Groetjes, Mike ik heb zelf ook een Flowmaster op mijn 4.0, flowmasters zijn prachtige dempers en geven mooi geluid, de meeste hebben een mooie karakteristieke brom, de mijne heeft dat tussen de 1500-2000 toeren, daarvoor en daarna klinkt hij wel harder maar dat krijg je sowiezo... HIER staan wel wat geluiden met verschillende dempers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.