Spring naar bijdragen

remschoenen kwaliteit


Pedrie
 Share

Recommended Posts

Hallo medejeepers,

Om de staat van mijn remschoenen te controleren moet dan de remtrommel eraf of kan je dit ook vanaf de buitenzijde controleren?

Kan je de remtrommel dan zomaar van de as trekken nadat je wiel eraf is of moet je daarvoor nog een truc uithalen?

Het Haynesboek is daar (voor mij) niet duidelijk in.

Voor zijn de blokken nu vervangen maar ik wil achter ook controleren aangezien mijn handrem wel erg ver staat afgesteld en ik hem nogal diep in moet trappen... blink.gif

Wie heeft hiervoor tips?

Groetjes,

pedrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je ze controleert, let er dan op dat de klinknagels van de voering ( als je die hebt) nog een 2 mm onder de oppervlakte van de voering liggen. Als je geen klinnagels hebt moet de voering minimaal een 3 mm dik zijn!

Let erop, dat er nog steeds voeringen met asbest op je Jeep kunnen zitten!!! Neem dus beschermende maatregelen en blaas de remmen niet met perslucht uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je ze controleert, let er dan op dat de klinknagels van de voering ( als je die hebt) nog een 2 mm onder de oppervlakte van de voering liggen. Als je geen klinnagels hebt moet de voering minimaal een 3 mm dik zijn!

Let erop, dat er nog steeds voeringen met asbest op je Jeep kunnen zitten!!! Neem dus beschermende maatregelen en blaas de remmen niet met perslucht uit!

Wanneer zijn de laatste schoenen met asbest verkocht, of nieuw afgeleverd bij een nieuwe Wrangler??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee wanneer de laatste astbesthoudende voering op een nieuwe Jeep werd gemonteerd....

Ik weet alleen dat ik 2 jaar geleden nieuwe voeringen op mijn YJ monteerde, en dat er een sticker met "contains asbestos" op de doos zat...Die voeringen waren van Mopar en kwamen zo van een gerespecteerd bedrijf met een grote doorloop in dergelijke onderdelen... wink.gif

Voorzichtigheid is dus geboden, lijkt me.... ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...