Newbe Geplaatst April 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2006 Zelf rijd ik in een XJ op dit moment, maar ben geinteresseerd in een GC 4.0 Laredo uit 1993. Ik heb hier op het forum al verschillende dingen over die viscose koppeling gelezen, maar kan er eerlijk gezegd niet uit wijs worden of dit type die ook heeft. Vast wel een deskundige hier die het wel weet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst April 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2006 welkom, Het beste is om even onder de auto te kruipen om naar het type van de tussenbak te kijken. Laat dat nummer hier achter en dan is er vast iemand die het antwoord heeft. Ivo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst April 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2006 Achter de 4.0 hangt voor zover ik weet alleen de NV242 (geen visco) en in een enkel zeldzaam geval de NP231 (ook geen visco) De bakken met visco, de NV249 hangen alleen achter de 5,2 en 5,9. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePieRo Geplaatst April 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2006 Achter de 4.0 hangt voor zover ik weet alleen de NV242 (geen visco) en in een enkel zeldzaam geval de NP231 (ook geen visco)De bakken met visco, de NV249 hangen alleen achter de 5,2 en 5,9. Dus als ik het goed begrijp Mav kan je een grand met een 4 liter met een gerust hart kopen en dan hoef je niet bang te zijn voor een kapotte visco ???????? want dan heb ik al een 4 liter slachtoffer op het oog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gebruiktehandel Geplaatst April 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2006 Heb vandaag mijn visco laten vervangen (sorry luie sleutelaar haha) en wat kleinwerk laten uitvoeren zoals cardanolie vervangen etc koste me bijna 1300 euries maar toen ik de V8 starte werd ik al weer helemaal blij van het geluid sorry maar een V8 is echt zoveel mooier als een 6 cilinder en iedereen is hier bang voor een visco maar als je zelf de schouders eronder zet en niet als ik een luie sleutelaar bent kan je voor 398 dollar een visco bestellen en hem er in zo'n 5 uur onderschroeven. B &S tiel vraagt maar 120 euro arbeidsloon us dat is ongeveer 2 a 3 uurtjes arbeid voor hun dus 5 voor de gemiddelde sleutelaar.......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2006 sorry maar een V8 is echt zoveel mooier als een 6 cilinder ...daar kunnen we mooi een avond over praten een keer... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 15, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2006 Mensen, bedankt. Als niet-sleutelaar sta je er toch even naar te kijken en zoiets kan invloed hebben op de prijs die je betaalt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJ Johnny Geplaatst April 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2006 Ik als NIET techneut begrijp het niet helemaal. Zijn er dan ook tussenbakken waar geen visco koppelng in zit ?? Ik had begrepen dat in alle GC's een visco zat. (dit ivm quadra drive) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2006 Nee.... Er zijn ook ZJ's met select-trac (NV242) en command-trac (NV231) tussenbakken. Officieel was de NV249 (quadra trac) zelfs een optie! Verreweg de meeste ZJ's in europa hebben echter de 249... met de beruchte visco koppeling! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst April 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2006 Heb een GC met Seletrac,, geen visco gedoe dus ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2006 Als dat zo is: Nee Selectrac is herkenbaar aan de selectorhandle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst April 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2006 Als dat zo is: Nee Selectrac is herkenbaar aan de selectorhandle: Ja , dat is hem i.d.d. bedankt voor reactier87er werkt ook allemaal goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gebruiktehandel Geplaatst April 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2006 Werkt zo'n selectrac met vrijloopnaven ofzo.....hoe kan hij fulltime 4wd drive hebben zonder visco??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2006 Werkt zo'n selectrac met vrijloopnaven ofzo.....hoe kan hij fulltime 4wd drive hebben zonder visco??? Doordat er in de tussenbak een differentieel zit. Nadeel: één wiel van de grond en weg tractie! Maar daarom zit er dan weer een "sperfunctie" op dat differentieel: De "part-time" stand! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst April 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2006 De parttime stand niet gebruiken op verharde weg toch dacht ik ?? Fulltime en 2 WD kan wel altijd 4 Lo en Parttime dus op onverhard en slechte weg dan , heb ik dat dan goed ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2006 De parttime stand niet gebruiken op verharde weg toch dacht ik ??Fulltime en 2 WD kan wel altijd 4 Lo en Parttime dus op onverhard en slechte weg dan , heb ik dat dan goed ?? Helemaal.. alleen bij je laatste zin: 'slechte weg', hou het op onverhard. Slechte verharde wegen kun je natuurlijk het beste in de full-time 4x4 of 2WD rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst April 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2006 Okay Kmeel, bedoelde ik ook eigenlijk zo ,onverhard dus . tnx voor uitleg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.