Spring naar bijdragen

Viscose koppeling


Recommended Posts

Zelf rijd ik in een XJ op dit moment, maar ben geinteresseerd in een GC 4.0 Laredo uit 1993.

Ik heb hier op het forum al verschillende dingen over die viscose koppeling gelezen, maar kan er eerlijk gezegd niet uit wijs worden of dit type die ook heeft.

Vast wel een deskundige hier die het wel weet rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achter de 4.0 hangt voor zover ik weet alleen de NV242 (geen visco) en in een enkel zeldzaam geval de NP231 (ook geen visco)

De bakken met visco, de NV249 hangen alleen achter de 5,2 en 5,9.

Dus als ik het goed begrijp Mav kan je een grand met een 4 liter met een gerust hart kopen en dan hoef je niet bang te zijn voor een kapotte visco ???????? want dan heb ik al een 4 liter slachtoffer op het oog rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag mijn visco laten vervangen (sorry luie sleutelaar haha) en wat kleinwerk laten uitvoeren zoals cardanolie vervangen etc koste me bijna 1300 euries maar toen ik de V8 starte werd ik al weer helemaal blij van het geluid sorry maar een V8 is echt zoveel mooier als een 6 cilinder en iedereen is hier bang voor een visco maar als je zelf de schouders eronder zet en niet als ik een luie sleutelaar bent kan je voor 398 dollar een visco bestellen en hem er in zo'n 5 uur onderschroeven.

B &S tiel vraagt maar 120 euro arbeidsloon us dat is ongeveer 2 a 3 uurtjes arbeid voor hun dus 5 voor de gemiddelde sleutelaar..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werkt zo'n selectrac met vrijloopnaven ofzo.....hoe kan hij fulltime 4wd drive hebben zonder visco??? unsure.gif

Doordat er in de tussenbak een differentieel zit. Nadeel: één wiel van de grond en weg tractie! Maar daarom zit er dan weer een "sperfunctie" op dat differentieel: De "part-time" stand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De parttime stand niet gebruiken op verharde weg toch dacht ik ??

Fulltime en 2 WD kan wel altijd unsure.gif

4 Lo en Parttime dus op onverhard en slechte weg dan , heb ik dat dan goed ?? unsure.gifblink.gif

Helemaal.. alleen bij je laatste zin: 'slechte weg', hou het op onverhard.

Slechte verharde wegen kun je natuurlijk het beste in de full-time 4x4 of 2WD rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...