SlaQue Geplaatst April 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2006 Vrienden, Ik heb een klein probleempje voor sommigen maar voor mij een major zware kl*tezooi. Ik ben bezig (nog steeds) met de restauratie, zeg renovatie van een CJ uit 81. Nu heb ik alles kaal want ik wil mijn chassis galvaniseren. Ja nu het probleem, tijdens het verwijderen van de assen en de body zaten er een aantal bouten en moeren zo extreem vast dat die bij het losdraaien als luciferstokkies afbraken. Gevolg, een paar afgeboken bouten in mijn chassis. Nu kan ik die wel allemaal gaan uitboren maar dan hou ik uitgelubberde gaten over althans gaten die in ieder geval groter zijn dan de originele bouten die er dadelijk weer in moeten. Ik heb wel gehoord van die coiltoestanden maar zijn die sterk genoeg om mijn bladveren te houden en mijn stuurbekrachtiginghuis ? Ik heb gehoord dat je er van die schroefkokertjes in kunt lassen???? is dat zo en als dat zo is waar vind ik die dan ??? (bestaan er ook aantrekmoeren dan ??? zonder te moeten lassen) Heeft er iemand overigens ervaring met dit gebeuren want hetzelfde is ook met mijn body aan de gang er bengelen nu een paar afgebroken bouten aan. Ik las ergens dat iemand via de binnenkant en paar groeten gaten had geboord en ze er zo had uitgehaald is er geen andere methode dan ??? mail anders effe naar: dikkebanden@gmail.com ERGO, HELP !!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronaldeponald Geplaatst April 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2006 Uitboren lijkt mij toch de beste oplossing, tis ff een kutwerk maar met veel smering en scherpe boren moeten ze er toch wel uit komen. Gewoon kleine boor beginnen langzaam opvoeren en de boor niet te snel laten draaien anders verbranden je boortjes. Sla veel kleine boortjes in want die gaan volop breken ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst April 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2006 gewoon uitboren,als je het chassis wilt laten galvaniseren moet je toch overal nieuwe draad in tappen,kun je gelijk normale metrische bouten kopen,bij mij allemaal rvs M10 en M12 in gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SlaQue Geplaatst April 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2006 Bedankt voor deze tips. Ik hoopte eigenlijk dat er een andere methode was, maar ik hield al rekening met deze kl*te methode. Maar hebben jullie nog een tip van reeds uitgelubberde gaten. In dit chassis zaten twee gaten (van stuurbekrachtigingshuis) die al uitgeboord waren en waarschijnlijk door een blinde gedaan want ik heb nu eigenlijk twee gaten (dus 4) naast elkaar. Misschien een stukkie overheen lassen dacht ik zelf. Groeten SlaQue. Binnenkort weer foto's van de renovatie. Overigens mooi project Tosca. Die van mij ligt ook over 35000 stukken verspreid in de schuur/garage. Maar uiteindelijk........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst April 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2006 nog een tip bij het boren: boren is "verspanend" oftewel als er geen spaanders af komen heel snel stoppen en het boortje slijpen (of als je niet kan slijpen weggooien) als ie niet verspaand koelt ie ook niet en wordt het te boren materiaal harder, ergo moeilijker te boren. ik gebruik vaak speciale RVS boren, als ze nieuw zijn werken ze perfect en gaan als een warm mes door de boter, maar ze zijn sneller aan het eind van hun latijn dan gewone boren en duurder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst April 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2006 Ik heb mijn bumper vervangen, en toen is er ook een bout afgebroken. En heb er wel een stuk aangelast.Daardoor kon ik meer kracht zetten. Wel veel WD40 gebruikt. Maar was wel blij toen ik hem er uit kon draaien. Succes met je renovatie, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst April 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2006 Bedankt voor deze tips. Ik hoopte eigenlijk dat er een andere methode was, maar ik hield al rekening met deze kl*te methode. Maar hebben jullie nog een tip van reeds uitgelubberde gaten. In dit chassis zaten twee gaten (van stuurbekrachtigingshuis) die al uitgeboord waren en waarschijnlijk door een blinde gedaan want ik heb nu eigenlijk twee gaten (dus 4) naast elkaar. Misschien een stukkie overheen lassen dacht ik zelf.Groeten SlaQue. Binnenkort weer foto's van de renovatie. Overigens mooi project Tosca. Die van mij ligt ook over 35000 stukken verspreid in de schuur/garage. Maar uiteindelijk........ nooit een plaat overheen lassen,beter rechthoekigstuk uitslijpen en een nieuw stukje plaat (met 2 moeren aan de achterkant gelast)erin lassen,anders heb je 2 platen over elkaar waar weer vocht tussen blijft zitten,zo denk ik er tenminste over(heb je al fotos) gr Wouter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.