Spring naar bijdragen

gas blijft hangen bij een koude motor


Kamikaze
 Share

Recommended Posts

Als ik mijn wrangler('88) "koud" start blijft mijn gas soms hangen, ik dacht eerst dat het was door een koude motor maar volgens mij blijft mijn gaspedaal wat hangen want als ik enkele keren het gaspedaal indrukt(wat overigens op een plezierige manier de auto doet "schudden") is het weg en loopt ie mooi laag in zijn toeren als ie stationaire draait is dit makkelijk te verhelpen?

vanavond wordt als het goed is trouwens het kruisje van de achterste aandrijfas(zie bericht gisteren) vervangen door blauwiskud!!(YESSSS).

Het begint goed......maar ja, ik wil alles leren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

?

vanavond wordt als het goed is trouwens het kruisje van de achterste aandrijfas(zie bericht gisteren) vervangen door blauwiskud!!(YESSSS).

Het begint goed......maar ja, ik wil alles leren!

Suc6 met je 1e les. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel eens van een "automatische choke" gehoord? laugh.gif

Echt.... je hebt geen probleem, maar een werkende choke! De 4.2 is daar standaard mee uitgerust. Wel is het dus zaak dat je de juiste startprocedure volgt!:

- 1 keer het gaspedaal helemaal onderin trappen en rustig loslaten

- Auto op contact en starten, zonder het gaspedaal te gebruiken!

- Als de motor is aangeslagen, na een seconde of 15 á 30 één keer koort een stoot gas geven, waarna het stationair toerental wat zal zakken.

- Na enige tijd rijden zal het stationair toerental vanzelf op de normale waarde komen.

Bovenstaande is alleen noodzakelijk bij koude motor. Als 'ie warm of heet is, gewoon wat gas geven tijdens het starten.

Probeer maar eens! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef toe - hij IS leuk biggrin.gif

Kun je nagaan , hele generatie al opgegroeid met fuel injected motoren .......

Inderdaad ik moest ook ff wennen aand remmen....... smile.gif

Wel eens van een "automatische choke" gehoord? laugh.gif

Echt.... je hebt geen probleem, maar een werkende choke! De 4.2 is daar standaard mee uitgerust. Wel is het dus zaak dat je de juiste startprocedure volgt!:

- 1 keer het gaspedaal helemaal onderin trappen en rustig loslaten

- Auto op contact en starten, zonder het gaspedaal te gebruiken!

- Als de motor is aangeslagen, na een seconde of 15 á 30 één keer koort een stoot gas geven, waarna het stationair toerental wat zal zakken.

- Na enige tijd rijden zal het stationair toerental vanzelf op de normale waarde komen.

Bovenstaande is alleen noodzakelijk bij koude motor. Als 'ie warm of heet is, gewoon wat gas geven tijdens het starten.

Probeer maar eens! wink.gif

Werkt perfect:)

thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je nagaan , hele generatie al opgegroeid met fuel injected motoren .......

(hand op steekt) schuldig! Gasgeven voor het starten? Stoot gas geven? Huh? huh.gif Geen idee dat mijn pa dit vroegah allemaal moest doen. Weet nog wel dat 'ie vroeger handbediende choke pookjes in de Renaults had... Ook leuk.

(Dubbelclutchen, ook zo iets..... Of de motor aanslingeren..... ph34r.gif Laatst door een ander defect geen stuurbekrachtiging op de Jeep, spierballen krijgen van het autorijden, da's ook al zo mid-twintigse eeuws! Laatste keer dat ik geen stuurbekrachtiging had was in een brakke huur Opel Corsa ergens in '96, auto zo groot als een schoenendoos en deze verwende snotneus met pap-armpjes kreeg hem nauwelijk achteruit gefileparkeerd.... zweet op de rug, vriendin van: blink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...