Jeepleep Geplaatst March 12, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2004 Heb een redelijk strakke ex-zwitsers leger '66 CJ5 met Hurricane 4cyl motor gekocht, Alles werkt toppie, motor moet een beurt hebben. Ik heb wat nutteloze bedrading gevonden achter het dashboard, ook onder de motorkap is wat losgeknipt, de kachelslangen waren losgetrokken, en op de wielkast links-achter zitten 4 gaten die redelijk overeenkomen met een bevestiging voor een gastank. Het vermoeden is dan ook dat hij al eens op gas heeft gelopen en het is mijn plan dit ook weer te doen, wie heeft ervaring met het rijden op gas met dit motortype, het zelfde blok hing in de Nekaf, dus er moeten er toch wat op gas rondploffen door ons kikkerlandje. Wat zijn de ervaringen, blijft dit heel, is er veel pk-verlies, hoe is de motortemperatuur? Alle advies is welkom! Groente; Jeepleep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 12, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2004 Welkom! (ff verplaatst) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MugZy Geplaatst March 12, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2004 'eenn moter van 66 nu nog op gas gaan leggen lijkt mij niet zo'n goed idee. trouwens de meeste jeepers waar ik mee rij gooien hun gas er na een tijd allemaal weer uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst March 12, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2004 Dergelijke (oude) motoren lopen meestal niet zo lang op gas omdat de klepzittingen heel snel slijten. Wil je er langer mee rijden (of de motor zowieso reviseren) laat er dan speciale harde klepzittingen inzetten. Of gewoon een leuk V8'tje erin leggen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst March 13, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2004 hoi jeepleep, ik ben in het bezit geweest van een nekaf en volgens mij heb jij dezelfde motor,iemand die dit weet? ook heb ik een daf ya 126 gehad uit 1958. in beide voertuigen heb iik gas gebouwd en dat heeft nooit problemen opgeleverd!!! zowel temperatuur als vermogen bleven gelijk!! punt is dat je naar een goede specialist stapt. ik ben beide keren bij allround lpg gweest in spijkenisse.voor jou mischien wat ver weg(weet niet waar je woont)maar een belletje voor een beetje advies kan nooit kwaad en het zijn echt experts!!!!! het nummer moet je zelf ff zoeken...www.goudengids.nl? veel succes!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tribalman Geplaatst March 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2004 Diesel is voor boten......... Gas om op te koken............ En op benzine rijd je Jeep......... Zou niet weten of dat nog kan kan je nog wel een adresje geven van een andere gasspecialist.... Pouls Autotechniek te Baarlo. Misschien dat je er wat aan hebt. Veel plezier met het Jeepie (of je nu op gas rijd of benzine maakt niks) T Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2004 (of je nu op gas rijd of benzine maakt niks) Gas is much goodkoper!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst March 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2004 Originally posted by Utah@Mar 14 2004, 07:35 Gas is much goodkoper!! een echte vent doet 't op benzine....de mijne doet 't binnenkort helemaal niet meer......geloof ik.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst March 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2004 Geef mij maar gas, dan blijft hij tenminste lopen (BERGAF en BERGOP) want dat doet hij nu niet op benzine, En het leuke is dat dan ook je rembekrachtiger uitvalt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
droopy Geplaatst March 14, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2004 Of een lekkere vette diesel Albert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst March 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2004 Originally posted by banaan@Mar 14 2004, 21:01 Geef mij maar gas, dan blijft hij tenminste lopen (BERGAF en BERGOP) want dat doet hij nu niet op benzine, En het leuke is dat dan ook je rembekrachtiger uitvalt ja..lach jij maar...jij heb nog enigzins plek min die 7 van je..maar in die cj 5 van mij is dat ff anders....wordt dan onderbouw denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepleep Geplaatst March 26, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2004 Jo! dank voor de reacties, ik ga eerst maar eens de motor goed op benzine laten lopen voor de invoer-keuring. Gezien de inhoud van de portemonee zal het later gas worden als het blokje nog in redelijke staat verkeert Eerst maar eens zien, ook de dieselvariant is aan mijn brein gepasseerd, een 2,3L uit een ford transit is een sterke en eenvoudige motor die ook wat toeren maken kan (vanwege de driebak), goedkoop te hebben op de sloop bovendien. De komende week zal blijken hoe mijn blok is, er in kijken kan nu eenmaal niet dus na het afstellen zal moeten blijken wat hij nog presteert, is hij redelijk fris, dan gaat er gas in, is hij suf getrapt door vorige eigenaren dan denk ik er hard over er een CJ5D van te maken. Het is tenslotte een gebruiksauto, hij moet betrouwbaar en redelijk goedkoop zijn werk doen. Overigens is inmiddels wel duidelijk dat hij al eerder op gas gelopen heeft, tijdens de opknapwerkzaamheden de afgelopen weken ben ik het volgende tegengekomen: Een wisselschakelaar met G en B erop, met een tiewrapje weggemoffeld aan andere bedrading onder het dashboard, een drukknop op het dashboard die nergens toe diende en waarvan de bedrading bij het luchtfilter was afgeknipt (de gas-choke waarschijnlijk), de losgetrokken kachelslangen (hebben op de verdamper gezeten), vier gaten op de linker wielbak achter, waar toevallig precies een houder voor een gastank op zou kunnen vastgezet, en een ingekorte verbindingsknie van carburateur naar luchtfilterslang (anders kon door de extra hoogte door de lpg verstuiver de klep niet meer dicht). Dus met een beetje massel zitten er ook al harde zittingen en andere kleppen in??? Dank nogmaals en tot later! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst March 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2004 succes man,de besparing vamn gas is echt giga!!!!en inderdaad komen dan de andere voordelen er nog bij... laat eens horen hoe het gaat met je aanwinst... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 12, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2004 ik ben in het bezit geweest van een nekaf en volgens mij heb jij dezelfde motor,iemand die dit weet? Klik hier voor de hurricane. En klik hier voor de NEKAF motor. Lijkt veel op elkaar, nietwaar? Beide motoren hebben een combinatie van kop- en zij-kleppen! Beide hebben de zogenaamde F-kop en beide hebben hetzelfde vermogen en koppel!! Lijkt er dus op dat het dezelfde zijn.. En... er zijn natuurlijk best veel nekaf's op gas! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf Geplaatst April 13, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2004 Zowel voor de Nekaf als de CJ 5 Kaiserjeep is dezelfde onverwoestbare Hurricane F134 motor gebruikt. Een Nekaf voorzien van een ander blok dan de Hurricane of het blok laten lopen op gas is blasphemy. Je weet dat het ding zuipt, als je dit niet zit zitten, koop een Opel Astra Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 13, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2004 Je weet dat het ding zuipt, als je dit niet zit zitten, koop een Opel Astra Heb ik al NEKAF.... Een diesel Maarre.... ik heb wel eens een nekaf op gas gezien, geeft dat vaak problemen??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf Geplaatst April 27, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2004 Nee, mits je goed spul gebruikt en niet een of ander goedkoop bouwpakket er in pleurt. Nekafs lopen uitstekend op gas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst April 30, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2004 Originally posted by Jeepleep@Mar 12 2004, 13:14 Heb een redelijk strakke ex-zwitsers leger '66 CJ5 met Hurricane 4cyl motor gekocht, Alles werkt toppie, motor moet een beurt hebben. Ik heb wat nutteloze bedrading gevonden achter het dashboard, ook onder de motorkap is wat losgeknipt, de kachelslangen waren losgetrokken, en op de wielkast links-achter zitten 4 gaten die redelijk overeenkomen met een bevestiging voor een gastank. Het vermoeden is dan ook dat hij al eens op gas heeft gelopen en het is mijn plan dit ook weer te doen, wie heeft ervaring met het rijden op gas met dit motortype, het zelfde blok hing in de Nekaf, dus er moeten er toch wat op gas rondploffen door ons kikkerlandje. Wat zijn de ervaringen, blijft dit heel, is er veel pk-verlies, hoe is de motortemperatuur? Alle advies is welkom! Groente; Jeepleep Ik heb jaren rond gereden met een huricane motor op lpg , 100 000 km en meer , nooit iets aan de kleppen gedaan , soms beetje bijstellen. Nooit problemen mee gehad , draaide perfect. Draaide beter en starte beter op lpg dan op benzine.Ik heb vrienden die ook al jaren rond rijden op lpg , nooit geen, problemen. Yves Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst February 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2007 Hallo, Mijn nekaf rijd ook op lpg. Start indd beter op gas en draait beter op gas. Verder heb ik er ook noooit problemen me gehad Er zit overigens wel een extra druppelsmering op van flashlube... Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst February 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2007 Hier ook een 5je maar dan met een 258 motor, loopt als een trei... Jeep op gas. Heb er nog nooit mee op benzine gereden, hab daar dus ook geen mening over maar ben wel benieuwd naar de werking van de druppelsmering van flashlube. http://www.flashlube-europe.com/technical/...lube_manual.pdf Wat kost zoiets, en het gebruik van de olie is dat een kostbare zaak..... Kon geen onafhankelijke test vinden, alleen die bij hun op de site. Groeten Glenn.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 Hier ook een 5je maar dan met een 258 motor, loopt als een trei... Jeep op gas.Heb er nog nooit mee op benzine gereden, hab daar dus ook geen mening over maar ben wel benieuwd naar de werking van de druppelsmering van flashlube. http://www.flashlube-europe.com/technical/...lube_manual.pdf Wat kost zoiets, en het gebruik van de olie is dat een kostbare zaak..... Kon geen onafhankelijke test vinden, alleen die bij hun op de site. Groeten Glenn.. Ik heb de Flashlube ook ingebouwd toen ik mijn CJ op gas ging laten lopen. Mijn gasboer zei dat het voor auto's die erg gevoelig zijn op gas een goed resultaat geeft. Gebruik van het spul is nihiel, ik heb er nu zo een 3000Km mee gereden en er is 1 cm uit het flesje opgezogen. Of het echt nodig is voor mijn moter vraag ik me wel eens af, omdat vele hun 232 en 258 op gas laten lopen zonder problemen en zonder flashlube Ik haal het er niet meer af nu, als er dan iets mis gaat dan zal ik me eeuwig voor me koppie slaan.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst February 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2007 kijk eens: http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderd...p;df=1&fta= Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.