Spring naar bijdragen

wat eten we vanavond ??


dezperado
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 2.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wijn en kaas om de smaak van dat afvalvlees weg te werken?:lol:

Hollanders zijn zooo 'verwend' dat ze niet meer weten wat echte smaak is.

Kom eens gezellig langs, dan maak ik een verrukkelijke andouillette voor je. Lekker met frietjes, mosterd en een rode Bourgogne.

Alleen: toeristen lusten het meestal niet.

-klik-

800px-Andouillette.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hollanders zijn zooo 'verwend' dat ze niet meer weten wat echte smaak is.

Kom eens gezellig langs, dan maak ik een verrukkelijke andouillette voor je. Lekker met frietjes, mosterd en een rode Bourgogne.

Alleen: toeristen lusten het meestal niet.

-klik-

800px-Andouillette.jpg

Wel ff je bord leeg eten he! of is het niet lekker?:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hollanders zijn zooo 'verwend' dat ze niet meer weten wat echte smaak is.

Kom eens gezellig langs, dan maak ik een verrukkelijke andouillette voor je. Lekker met frietjes, mosterd en een rode Bourgogne.

Alleen: toeristen lusten het meestal niet.

-klik-

800px-Andouillette.jpg

Ziet er lekker uit Carl, maar nee daar waag ik me niet aan:no:, maar een gebraden kippetje gaat er wel in.:yes:Maar ik moet niks van lever,nieren, hart hebben:no:, dan ga ik over me nek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leven jullie daar nog in de middel eeuwen ?;)

Wij hebben hier slagers :yes:

Slagers? Supermarkten zul je bedoelen, op z'n gunstigst. Fabrieksvlees bij de kiloknaller. En biggen castreren omdat anders het vlees naar varken smaakt. Barbaren! Hamburgertje met cola als culinair orgasme op de zondagmiddag. Wist jij dat McDo suiker in z'n 'vlees' doet om aan jouw smaak tegemoed te komen?. :lol:

Hier heb je nog echte slagers, ambachtslieden die hun vak verstaan. En de kippen hebben we gewoon zelf geslacht. Die hebben vrij rond gelopen en alleen graan gegeten. Dan heb je nog eens wat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees de online krant

Andouillette

Marcus Huibers op 28 augustus '08, 00:00, bijgewerkt 28 augustus 2008 13:21

Rare jongens hoor, die fransozen. Neem nou de andouillette, de onappetijtelijke worst van varkensdarm, pens en andere ingewanden. De fransen zelf zijn er verzot op, want je vindt ze op elke menukaart, vaak zelfs als daghap. Dat verklaart waarom wij toeristen er regelmatig instinken, want van een afstandje zie je geen verschil met een braadworst, en ook Franse obers doen enorm hun best om te verhullen wat ze allemaal in zo’n andouillette proppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vlees komt hier uit eigen 'tuin'.

Deze was ter ere van ons trouwfeest.

[ATTACH]6418[/ATTACH]

Van harte!

Carl,je hebt helemaal gelijk hoor, lekker eten komt niet van de Mac!

In Frankrijk hebben ze vast niet zoveel mensen met suikerziekte.

We vreten ons klem in de de conserverings middelen.

Doe mij maar echt dood dier ipv gemalen E nummers!

Zo gauw ik wat meer tijd heb, kom ik zowieso een keer bij je eten.....

bewerkt door Reservoir Dogs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte!

Carl,je hebt helemaal gelijk hoor, lekker eten komt niet van de Mac!

In Frankrijk hebben ze vast niet zoveel mensen met suikerziekte.

We vreten ons klem in de de conserverings middelen.

Doe mij maar echt dood dier ipv gemalen E nummers!

Walter, dank voor de felicitatie (Joost ook overigens), het feestje was alweer twee jaar geleden, maar de herinnering blijft!

Goed eten is hier een permanent onderwerp van gesprek en aandacht. Hier vind je in de supermarkt bij voorbeeld kippen van topkwaliteit die 4 x zoveel of meer kosten dan die waterbommen in NL maar die dan ook echt lekker smaken. Een goede worst is hier duurder per kilo dan het vlees waarvan-ie gemaakt is, want er is tenslotte waarde aan toegevoegd. In NL stoppen ze eerst over-datum vlees in het gehakt en als dat over blijft doen ze er kruiden in en stoppen ze het in de worst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walter, dank voor de felicitatie (Joost ook overigens), het feestje was alweer twee jaar geleden, maar de herinnering blijft!

Goed eten is hier een permanent onderwerp van gesprek en aandacht. Hier vind je in de supermarkt bij voorbeeld kippen van topkwaliteit die 4 x zoveel of meer kosten dan die waterbommen in NL maar die dan ook echt lekker smaken. Een goede worst is hier duurder per kilo dan het vlees waarvan-ie gemaakt is, want er is tenslotte waarde aan toegevoegd. In NL stoppen ze eerst over-datum vlees in het gehakt en als dat over blijft doen ze er kruiden in en stoppen ze het in de worst.

Er is dan ook wel een behoorlijk verschil van cultuur. Er zijn in Nederland ook wel winkels met hoge kwaliteit natuurlijk maar dan moet je inderdaad niet naar de supermarkt gaan.

Zelf ga ik vaak naar de Sligro, waar veel restauranthouders hun inkopen doen en daar is het kwalteitsniveau van vlees/wild/gevogelte en vis ook stukken hoger.

Ook de prijs ja, maar lekker eten mag van mij best wat kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is dan ook wel een behoorlijk verschil van cultuur. Er zijn in Nederland ook wel winkels met hoge kwaliteit natuurlijk maar dan moet je inderdaad niet naar de supermarkt gaan.

Zelf ga ik vaak naar de Sligro, waar veel restauranthouders hun inkopen doen en daar is het kwalteitsniveau van vlees/wild/gevogelte en vis ook stukken hoger.

Ook de prijs ja, maar lekker eten mag van mij best wat kosten.

Dat ben ik helemaal met je eens

Ik denk dat we maar eens een tripje naar Carl moeten gaan plannen :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal welkom en plaats genoeg. Wij wonen op de camping van een vriend, die zelf ook benzine in z'n aderen heeft, dus Jeepers zijn er welkom. We hebben zelfs wat 4x4-mogelijkheden op eigen terrein (8 ha) en er is natuurlijk veel te beleven, hier in de Alpen. Weet bij voorbeeld dat de fameuze Croisière Blanche hier 30km vandaan gehouden wordt.

Als jullie tegelijk komen kunnen we wat dagactiviteiten organiseren in groepsverband. Buiten het hoogseizoen (juli en augustus) hebben we het meeste tijd.

-hier- de site van de camping

Maar het ging hier over eten, toch? Dus als jullie serieus willen dat we hier iets organiseren voor een groepje, maak gerust een nieuw topic aan. Als je individueel vragen hebt, stuur me gerust een PM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...