Spring naar bijdragen

vriesplug


Recommended Posts

Ik had een lekke radiator en moest daar nog 60 km mee rijden, Steeds als de motor tegen de 110 graden liep ben ik gestopt en heb water in de radiator bijgevuld en heb thuis gehaald. Onder de kap nog geen problemen gezien. Na het vervangen van de radiator door een nieuwe bleek na het starten meteen een vriesplug lek. Niet echt eruit geknalt maar gewoon een dun straaltje. Is nu mijn kop overleden of alleen de vriesplug ? Wie heeft er ervaring mee dat een vriesplug zomaar ging lekken na een wat hete motor. Let wel, NIET in het rode temp gebied doorgereden. Kan ik nu die plug vervangen en uitproberen of dat het hele probleem is of moet ik de hele kop demonteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vriesstoppen roesten vaak gewoon door, beter koelvloeistof of antivries gebruiken alleen kraan water kan roest proces versnellen

Een vriesstop kost geen drol. Als je er makkelijk bij komt gewoon vervangen.

Smeer een beetje vloeibaarepakking op de randen voor montage minder kans op lekkage.

Dan ga je gewoonrijden, en houd je kw niveau in de gaten.

Hoe zien de onderkant van de oliedop en koelwaterdop eruit, mooi schoon meestal niets aan de hand.

Compressie meten bij twijfel, kop eraf halen kan altijd nog.

succes

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...