Spring naar bijdragen

Velgen en de hardtop.


venezia
 Share

Recommended Posts

Zoals het er nu voor staat komt worshippy.gif mijn lief zondag over een week voor de deur staan !!

Er moest toch meer (ach na alle oldtimers die wij gehad hebben ... waarom zou deze een uitzondering zijn ?)aan gebeuren dan verwacht.

Ze moest wat langer blijven om alles gedaan te krijgen wat wij niet konden / zelf wilde doen,dit door ruimtegebrek en ontbreken van matriaal,niet omdat wij er geen zin in hadden.

Er zit een nieuw voorruitframe (gespoten in juiste kleur)incl. nieuwe rubbers en jep ook een nieuw ruit.

De onderkant is weer retestrak en er zit een nieuwe achterdeur in (de oude kwam duurder uit qua opknappen , besloten voor een tweedehands .... voor weing).

Nu komt het ... wat moeten wij zelf straks doen als ze hier staat en hoe vooral !?

MIJN HARDTOP is erg geschilferd.

Moet die kaal en naar de spuiter of kun je het zelf rollend (oeps .... ik zeg nu toch niets verkeerd ??)opknappen.

Wie o wie heeft hier ervaring mee ??

MIJN BENZINEMETER geeft nog 1/4 tank aan terwijl ze geen druppel meer bevat!!

Kun je dit verhelpen door iets te vervangen of zijn er andere dingen die kunnen meespelen??

MIJN VELGEN.

Tja verhaal apart errug mooie velgen MAAR op sommige plekken is de lak eraf en het metaal gaan werken.

Er zitten dus nare vlekken op dof alsof ze vreselijk te grazen zijn genomen.

Tja Ron is al gaan kijken naar velgen .... mannen ..... erg duur en is het wel nodig?!

Kun je die vlekken er niet afkrijgen??

Dat is dus mijn derde vraag en tevens mijn laatste vraag ....

Zijn er mogenlijkheden om dit goed te krijgen??

Bijv. met waterproof schuurpapier / zilverpoets/schuurmiddel/wegbrengen en voor een betaalbare prijs (eenvoudige manier) op laten knappen ???

Ik wacht met spanning op hulp van oude rotten ... of moet ik zeggen experts?!

Alvast bedankt voor je hulp en ons wat zekerheid gevend .... ook herkenbaar denk ik ?!

Wat moet JIJ nou in godsnaam met ZO'N auto??

ZO'N AUTO ??? HET IS TOEVALLIG WEL MIJN AUTO mad.gif !!

Maar ik denk altijd maar zo ... er zijn altijd mensen die een auto enkel en alleen als vervoersmiddel zien ...........

Ik wil genieten ... ieder moment als ik wil en moet rijden(als je van moeten kunt spreken ...).

Groetjes Astrid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi je hardtop zou je gewoon kunnen rollen heb ik zelf ook gedaan, thumbsup.gif eerst licht opschuren dan ontvetten met ammoniak en dan rollen, ik heb zelf gewoon zijdeglans zwart van histor gebruikt en je kan er dan ook gewoon met de hogedrukspuit overheen wink.gif

velgen op laten knappen is uit mijn hoofd ongeveer 85 euro per velg incl btw (15inch) per inch groter wordt het ook weer duurder en dan worden ze eerst gestraald, gepoedercoat en uitgebalanceerd cool.gif

gr nick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi je hardtop zou je gewoon kunnen rollen heb ik zelf ook gedaan, thumbsup.gif eerst licht opschuren dan ontvetten met ammoniak en dan rollen, ik heb zelf gewoon zijdeglans zwart van histor gebruikt en je kan er dan ook gewoon met de hogedrukspuit overheen wink.gif

velgen op laten knappen is uit mijn hoofd ongeveer 85 euro per velg incl btw (15inch) per inch groter wordt het ook weer duurder en dan worden ze eerst gestraald, gepoedercoat en uitgebalanceerd cool.gif

gr nick

Hoi Nick ... tjee wat een supersnelle reactie!!

Ik zat mijn text over te lezen en Ron maakt mij erop attent dat nog iemand mijn text aan het lezen was smile.gif

Dank je om ons uit de boze spuitdroom te helpen ... rollen kun je zelf voor weinig.

Die velgen tja geld geld geld.

Geweldig dat het kan MAAR niet voor dat geld.

Ik was meer op zoek naar goedkope manieren.

Mijn auto hoeft geen pronkstuk te zijn ... geen bling bling!!

Alhoewel ik zag een mooie Wrangler in Duitsland ... rood ..... veel chroom en........ verlaagd!!

Meningen zijn ook daarover verdeeld.

Astrid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verlaagd???..... huh.gif

Nahja.. alle begin is moeilijk... laugh.gif

Wat de hardtop betreft: D'r af met dat ding! Kun je er rustig de hele zomer aan werken! Nu is het tijd voor een softtop, of beter: Helemaal open!

Leuk met softtop (hij is erbij geleverd tongue.gif ).

Nu alleen nog ruimte vinden om mijn hardtop een plekje te geven .....

Met 2 zonen (bijna 3 en 10 jaar) in de gang (waar wij dagelijks doorlopen) ... tja ooit komt er een ingeving waar ik de hardtop kan laten staan/liggen.

(waarschijnlijk van de winter).

Astrid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat de hardtopbetreft kun je die rollen of spuiten met een spuitbus, ik heb zelf eerst kunststof hechtprimer gespoten en daarna matzwart.

wat de velgen betreft kun je ze opknappen door ze te schuren en opnieuw te spuiten, gaat het om de orginele 5-spaaks alu velgen? in dat geval heb ik de mijne (recentelijk opgeknapt) binnenkort over.

de tank is een ander verhaal, goeie nieuws is dat het niet veel kost.

Het probleem is dat de vlotter in de tank blijft hangen op een bakje dat in de tank zit, ik heb het zelfde probleem 2 jaar geleden gehad, enige wat je hoeft te doen is de tank eronderuit te halen, brandstofpomp en vlotter omhoog halen, vlotterstang iets verbuigen en de boel kan weer in elkaar, klein dagje werk bij elkaar en het kost je alleen maar wat vloeibare pakking.

Stuur maar een PB'tje als je interesse hebt in de velgen..

Groeten paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook mijn velgen zijn aangetast, vermoedelijk door het zout in de winter, dat ze op de hoofdwegen gebruiken.

Wat gevraagd hier en daar, en kreeg als tip om ze licht te schuren. En dan gewoon met blanke lak spuiten.

Zal voor mij een klusje worden voor in de winter. cool.gif dan gaan de winterset er weer onder. unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...