Spring naar bijdragen

Zomaar 'n ochtend uit het leven van een Jeeprijder


Mav
 Share

Recommended Posts

Na gisteren de bekleding schoongespoten te hebben dacht ik vanochtend ff de buitenkant grofweg af te spuiten om hem zaterdag ff lekker te verwennen.

Goed ik rij naar de wasbox op het industrieterrein. 6 guldens (jaja) gescoord en de auto lekker afgespoten.

Goh laat ik ook ff naar de karwei rijden om wat poetsspul te halen. Zo gezegd zo gedaan.

Ik rij over het industrieterrein richting karwei. Plotseling *Pats*, *kloink* *kloink* *Ggggggggggg* onder achterin. Ik denk krijg nou wat..... zet de auto aan de kant en er verschijnt een glimlach op m'n gezicht....... Zou dat m'n eerste kruisje zijn?

Ik stap uit wil naar de achterkant van de auto lopen, breek ik m'n nek over m'n wiel wat 3/4 meter buiten de auto steekt inclusief steek as.......

Godver de godver krijgen we nou dan!!!!

Niet nadenken, snel de motorkap open, krikkie eronderuit pakken. Ding in het zand gezet onder de bladveer en de auto opgevangen. Steekas zat er nog een cm of 10 in blink.gif .

Naja met dat kleine pestkrikkie doe je ook niet veel, de auto begon al wat te schuiven als ik em verder opkrikte. Maar goed, m'n auto stond in de berm alleen stond het linkerachterwiel nog op de weg biggrin.gif . Dus maar ff snel een verkeersbord met betonnen voet 100 meter verderop gejat en ervoor gezet...... (was btw een verboden in te rijden bord laugh.gif )

En toen, maar naar het eerste de beste bedrijf gelopen en gevraagd om een zwaardere krik zodat ik de as er weer in kon drukken. Laat dat nou een diervoedergroothandel zijn en er een wagen met autoambulance voor staan. Die kerel was ff hondenvoer halen. Maar hij wou me wel ff thuisbrengen cool.gif

Al met al staat de auto dus weer voor de deur met een wiel wat er nog iets te ver uitsteekt.................

Maar hij's wel (redelijk) schoon!!!!! laugh.gif

Keep you posted wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Tribalman@Mar 18 2004, 14:14

En weer een wekend naar de Kl#$## omdat we moeten sleutelen, maar ach liever op de stoep dan in het terrein....

T

Ej maatje....... 't moet niet wink.gif

Maar 'k zou het wel erg op prijs stellen wub.gif

Ennuh Utah, hou het in gedachten smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blik in de toekomst......

Het is zaterdag 20 maart en mavje staat vroeg op,drinkt zijn koffie, rookt zijn sjakkie en kijkt eens naar buiten naar zijn blauwe troetelkindje........ Na het dagelijkse ochtendritueel loopt Mavje naar buiten aait de blauwe eens over zijn motorkapje, fluistert hem wat lieve woordjes toe omhem te troosten en hurkt bij het linker achterwiel neer..... Na een stille strijd tussen Mavje en het linker achterwiel, wat concentratie en inspiratie gaat mavje Los, het wiel verdwijnt al gauw onder de blauwe, de trommel volgt met daarin alle remdelen en hoppa daar is de steekas ook al, nu gauw wat hulp erbij voor dingen die je nou eenmaal niet op de stoep kunt/moet doen en wat kapot is is weer gemaakt.

Mavje kijkt de blauwe eens aan aait hem nog eens over de motorkap en zegt "rustig maar meid we gaan weer vele veilige en mooie kilometers tegemoet samen.

Ja mav sterkte en het gaat je wel lukken gewoon door schroeven.....

T

(ps in gedachten helpen we je allemaal wink.gifwink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...