Spring naar bijdragen

abs lampje


Recommended Posts

Ik heb vandaag nieuwe banden laten monteren, en ben van de maat 225/70/16 overgestapt op 255/70/16.

Na het starten van de auto is er niets aan de hand, maar als ik enkele tientallen meters gereden heb begint mijn abs lampje te branden. als ik de motor uitzet en weer start is alles weer uit maar begint het verhaal wel van voren af aan.

Iemand enig idee wat dit kan zijn ik moet namelijk dinsdag met de gc te keuren.

lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sensor geraakt??

oftewel..zit dat allemaal nog goed op zijn plek??

Heb nog niet gekeken, maar zal morgen de boel even checken, is het niet zo dat als de sensor geraakt is dat hij constant een fout melding geeft.

kan het zijn dat er iets moet worden veranderd omdat je nu een grotere omtrek op je banden hebt? (2,1 cm hoger)

Wat moet of kan ik dan veranderen pullie unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met banden wisselen raak je geen sensoren.....

denk dat het puur op toeval berust,

maar oplossing....kan dus sensor stuk zijn, maar ook gewoon vuil zijn

voor vuil even op de krik.... het handigst is met 2 wielen van de grond dan kan je namelijk het wiel rond draaien (voor veiligheid met assteunen en blokken achter en voor de band leggen)

en dan kijken of er domweg wat op sensor zit en of op dat tandwiel (Beest weet niet hoe je dat noemt)

en natuurlijk bij elk wiel checken.vooral achter kan vuil zitten

en dan kan natuurlijk er een sensor kapot zijn. dat zal vast te meten zijn..maar het handigst is dan om even bij dealer te laten meten, dat kan vaak wel tussendoor. is karweitje van niks......inpluggen en klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de oorzaak gevonden, als gevolg van een verkeerd bevestigd snoertje van de abs sensor is door de bredere banden de band tegen het snoer gaan schuren.

hierdoor een draadje wat los was vandaag even gesoldeerd en geen lampje meer biggrin.gif

wat mij betreft mijn dank voor het meedenken en deze mag op slot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...