Spring naar bijdragen

wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep


Beest
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

kreeg vandaag mn PRT landankertje binnen met de post

Dus nu kan ik ook vastkomen te zitten als er geen andere terrein autoos of bomen in de buurt zijn. Gaaf apparaat uit Australie. Opvouwbaar.

Ja, die heb jij wel nodig laugh.gif

Oh, sorry, ikzou er over ophouden geloof ik..

On topic:

De Jeep weer van de brug gereden, met allemaal nieuw remspul rondom.

Alles vernieuwd, incl de klauwen, ook remmen achter helemaal gereviseerd, oude remolie er uit en vers er in.

Met "33-ers" blijft dat remmen toch iets aparts unsure.gif

Komende week gaat ie voor de APK.......alleen nog wat rubberhoesjes vervangen, spuit het vet harder uit dan dat het er in gaat.

Verder kruisje slaan dat mn katalysator nog ok is, klinkt daar binnen in niet helemaal lekker..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de XJ naar de garage gebracht (ik heb tenslotte nog garantie cool.gif )

- uitlaat checken (lek of niet)

- dop radiator checken (na de afgelopen Jeep acadamy zat er koelvloeistof rond de dop)

- stuurinrichting nalopen (een beetje speling kan, maar hoeveel is 'n beetje?)

En ik krijg meteen 'n adresje door waar ik de velgen kan laten stralen en poedercoaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de XJ naar de garage gebracht (ik heb tenslotte nog garantie cool.gif )

- uitlaat checken (lek of niet)

- dop radiator checken (na de afgelopen Jeep acadamy zat er koelvloeistof rond de dop)

- stuurinrichting nalopen (een beetje speling kan, maar hoeveel is 'n beetje?)

En ik krijg meteen 'n adresje door waar ik de velgen kan laten stralen en poedercoaten.

En ook weer opgehaald.

- niks mis met de uitlaat (zat wel een klein deukje in de voorste uitlaat. Goh, hoe zou dat nou komen? ph34r.gif )

- radiator/koelvloeistof was ok

- speling in 't stuur was ook "normaal" (waren er ook nog bij de jeepdealer mee langs geweest).

Ik kreeg 't advies om er grotere wielen+banden onder te zetten, dan zou de speling minder aanvoelen?

Nou ja, was ik toch al van plan. Ik word aardig geïnspireerd door de JCN-XJ. Vind dat wel een fraai voorbeeld van hoe ik mijn XJ wel de hoogte in zou willen brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

carterpakking gehaald en achterse krukaskeering en dan morgen er tegen aan vooras uitelkaar kunststof steekas lager erin diff lagers vernieuwen krukaskeering vernieuwen steekas keering vernieuwen misschien de voor remmen vernieuwen en als ze op tijd hier zijn mn voorwiel lagers vernieuwen. Dat gaat niet goedkomen in 1 avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

carterpakking gehaald en achterse krukaskeering en dan morgen er tegen aan vooras uitelkaar kunststof steekas lager erin diff lagers vernieuwen krukaskeering vernieuwen steekas keering vernieuwen misschien de voor remmen vernieuwen en als ze op tijd hier zijn mn voorwiel lagers vernieuwen. Dat gaat niet goedkomen in 1 avond.

Pfff, kzou dr een week voor uittrekken.....

Maar voordeel; als je onder de Jeep ligt, kunnen de muggen je niet meer vinden... wink.gif

Succes met sleutelen! thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het Rivium door het zand wezen raggen...............en daarna op straat mijn wiel er af moeten halen omdat mijn remklauw rechtsvoor geen zin had om de schijf los te laten.....zitten meppen met een krik en een wielsleutel op een bloedhete remklauw/blokken en daarne zonder te remmen ( bang dat het zootje weer vast zou blijven zitten ) richting de Krimpenerwaard............, altijd leuk zo`n middagje in het veld no.gifno.gifno.giffrusty.giffrusty.giffrusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het Rivium door het zand wezen raggen...............en daarna op straat mijn wiel er af moeten halen omdat mijn remklauw rechtsvoor geen zin had om de schijf los te laten.....zitten meppen met een krik en een wielsleutel op een bloedhete remklauw/blokken en daarne zonder te remmen ( bang dat het zootje weer vast zou blijven zitten ) richting de Krimpenerwaard............, altijd leuk zo`n middagje in het veld no.gifno.gifno.giffrusty.giffrusty.giffrusty.gif

fles Cola erop gieten helpt ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ff naar mijn lier gekeken.

Gisteren moest de buurman een boom uit de tuin halen en ik met mijn grote mond,dat gaat perfect met de lier.Vrouwtje de auto goed gezet en de lier kabel uitgelopen dus ik met de afstandbediening zo van dat doen we wel ff.

Ships wel het relais maar de lier draaide lekker niet,tikken tegen de lier maar helaas geen reactie.Ik dacht das lekker 8 meter lierkabel eruit en nu geen contact.

Vandaag dus even de kap van de lierbumper eraf gehaald en wat bleek aardekabel lag los. frusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fles Cola erop gieten helpt ook.

Niets maar dan ook NIETS bij me ( brandend zand,standaard gereedschap van onder de motorkap....en een slepende jeep....) slechte combinatie......., heb geprobeerd er wat "mondwater"op te deponeren.....helaas stond ik geheel droog van het Rivium stof !!!

Een goeie leer voor de volgende keer, eerst maar eens wat onderhoud gaan plegen en alles wat gangbaar maken. De vorige eigenaar keek er niet zo erg naar om no.gifno.gif .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...