Spring naar bijdragen

Wat heb ik nu weer?


Recommended Posts

Het mag even niet goed gaan kennelijk. Trok mijn 4,2 een paar weken geleden nog mijn koppeling uit elkaar , nu heeft hij niesziekte.

Zo klinkt het wel tenminste. Stationair staat hij te ploffen in de uitlaat , en een enkele keer is het ook voorgekomen dat bij gas loslaten om terug te schakelen ,

hij gewoon begon te knallen en ermee ophield. Als ie dit nu continu deed , maar nee hoor. Zo nu en dan natuurlijk , behalve dat ploffen bij stationair dan.

Iemand een idee? De vacuumvervroeger doet het wel , zover ben ik. Carburateur lijkt me niet de dader , want dan zou het probleem niet zo nu en dan verdwijnen.

Ik den k aan ontsteking , maar de componenten zijn niet echt oud. Wie heeft dit gehad , weet wat het kan zijn en laat mij niet de hele zooi voor niks uit elkaar halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mag even niet goed gaan kennelijk. Trok mijn 4,2 een paar weken geleden nog mijn koppeling uit elkaar , nu heeft hij niesziekte.

Zo klinkt het wel tenminste. Stationair staat hij te ploffen in de uitlaat , en een enkele keer is het ook voorgekomen dat bij gas loslaten om terug te schakelen ,

hij gewoon begon te knallen en ermee ophield. Als ie dit nu continu deed , maar nee hoor. Zo nu en dan natuurlijk , behalve dat ploffen bij stationair dan.

Iemand een idee? De vacuumvervroeger doet het wel , zover ben ik. Carburateur lijkt me niet de dader , want dan zou het probleem niet zo nu en dan verdwijnen.

Ik den k aan ontsteking , maar de componenten zijn niet echt oud. Wie heeft dit gehad , weet wat het kan zijn en laat mij niet de hele zooi voor niks uit elkaar halen?

uuhh zou de verdeelkap/rotor eens goed checken. Een mij niet geheel onbekend iemand had een nieuwe set gekocht, maar bleek niet de juiste formaten te hebben.

Gevolg; precies wat jij omschrijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uuhh zou de verdeelkap/rotor eens goed checken. Een mij niet geheel onbekend iemand had een nieuwe set gekocht, maar bleek niet de juiste formaten te hebben.

Gevolg; precies wat jij omschrijft!

Ook ik ken dit probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK , daar gaan we dan maar eens beginnen : verdeelkap en rotor vervangen.

Verschillende formaten , volgens mij kan dat ook weer alleen bij ons merk tongue.gif

Het zal donderdag of zelfs vrijdag worden , maar ik post het resultaat.

En als het niet helpt gaan we verder maar met de kabels etc.

(maar goed dat Nico "Jeepparts" Wijnalda vlakbij woont - daar moet ik maar een "onderdelenuitwissel-en testmiddag houden denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou , hij loopt weer normaal. Verdeelkap en rotor waren prima , en uiteindelijk bleek het hele probleem te worden veroorzaakt door de carterventilatie. De goeie ouwe 258 heeft wel een beetje carterdruk , en dit blijkt een Weber carb. dermate te kunnen vervuilen dat de de hele zaak ontregeld raakt.

Carburateur gereinigd en de carterventilatie iets aangepast om herhaling te vermijden en hupsakee daar gaat ie weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...