Wrangler89 Geplaatst June 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2006 Het mag even niet goed gaan kennelijk. Trok mijn 4,2 een paar weken geleden nog mijn koppeling uit elkaar , nu heeft hij niesziekte. Zo klinkt het wel tenminste. Stationair staat hij te ploffen in de uitlaat , en een enkele keer is het ook voorgekomen dat bij gas loslaten om terug te schakelen , hij gewoon begon te knallen en ermee ophield. Als ie dit nu continu deed , maar nee hoor. Zo nu en dan natuurlijk , behalve dat ploffen bij stationair dan. Iemand een idee? De vacuumvervroeger doet het wel , zover ben ik. Carburateur lijkt me niet de dader , want dan zou het probleem niet zo nu en dan verdwijnen. Ik den k aan ontsteking , maar de componenten zijn niet echt oud. Wie heeft dit gehad , weet wat het kan zijn en laat mij niet de hele zooi voor niks uit elkaar halen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst June 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2006 Klinkt mij in de oren als een elektrisch probleem. Bougiekappen en bougiekabels in orde? Bobine ok? just my 2 cents Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst June 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2006 Het mag even niet goed gaan kennelijk. Trok mijn 4,2 een paar weken geleden nog mijn koppeling uit elkaar , nu heeft hij niesziekte.Zo klinkt het wel tenminste. Stationair staat hij te ploffen in de uitlaat , en een enkele keer is het ook voorgekomen dat bij gas loslaten om terug te schakelen , hij gewoon begon te knallen en ermee ophield. Als ie dit nu continu deed , maar nee hoor. Zo nu en dan natuurlijk , behalve dat ploffen bij stationair dan. Iemand een idee? De vacuumvervroeger doet het wel , zover ben ik. Carburateur lijkt me niet de dader , want dan zou het probleem niet zo nu en dan verdwijnen. Ik den k aan ontsteking , maar de componenten zijn niet echt oud. Wie heeft dit gehad , weet wat het kan zijn en laat mij niet de hele zooi voor niks uit elkaar halen? uuhh zou de verdeelkap/rotor eens goed checken. Een mij niet geheel onbekend iemand had een nieuwe set gekocht, maar bleek niet de juiste formaten te hebben. Gevolg; precies wat jij omschrijft! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst June 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2006 uuhh zou de verdeelkap/rotor eens goed checken. Een mij niet geheel onbekend iemand had een nieuwe set gekocht, maar bleek niet de juiste formaten te hebben.Gevolg; precies wat jij omschrijft! Ook ik ken dit probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst June 6, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2006 OK , daar gaan we dan maar eens beginnen : verdeelkap en rotor vervangen. Verschillende formaten , volgens mij kan dat ook weer alleen bij ons merk Het zal donderdag of zelfs vrijdag worden , maar ik post het resultaat. En als het niet helpt gaan we verder maar met de kabels etc. (maar goed dat Nico "Jeepparts" Wijnalda vlakbij woont - daar moet ik maar een "onderdelenuitwissel-en testmiddag houden denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst June 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2006 Nou , hij loopt weer normaal. Verdeelkap en rotor waren prima , en uiteindelijk bleek het hele probleem te worden veroorzaakt door de carterventilatie. De goeie ouwe 258 heeft wel een beetje carterdruk , en dit blijkt een Weber carb. dermate te kunnen vervuilen dat de de hele zaak ontregeld raakt. Carburateur gereinigd en de carterventilatie iets aangepast om herhaling te vermijden en hupsakee daar gaat ie weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.