Spring naar bijdragen

Welke sleutel op de remkauw


Douwe
 Share

Recommended Posts

Ik probeer de kruisjes nu te vervangen. De eerste 3 vastzittende bouten heb ik los weten te krijgen met dop 13 en een flinke hefboom. Nu zitten zo te zien de remklauwen vast met een speciale moer. Dop 13 past er op maar draait door.

Heeft iemand een idee wat dit is, hoe het heet en of waarmee ik het alternatief los kan krijgen? Remklauwen moeten er echt af dinkt me.

Cherokee chief uit 87.

Groetjes,

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij de wrangler (volgens mij de XJ het zelfde) de remklaw verwijderd.En die 3 Torx E16 moeten echt wel los.

Heb 12 hoekige ringsleutel. ( ik heb zelf bij Biltema een setje ringsleutels in inch (tommer) gekocht, tevens ook een dopsleutelset in tommer.

biltema

Zit ook bij jouw in de buurt

Het verslag van wrangler 87 klopt aardig, heb je ook dopsleutel 63 in huis???

lykke til, wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie net dat er twee imbussen verstopt zitten... En vermoed dat ze daarmee los moeten...

Inderdaad, moet voldoende zijn

Ik heb bij de wrangler (volgens mij de XJ het zelfde) de remklaw verwijderd.En die 3 Torx E16 moeten echt wel los.

Heb 12 hoekige ringsleutel.

Denk dat je de 3 bouten van de wielhub bedoelt, zijn inderdaad 12-kantige 13

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Douwe, je leest niet goed,

Je hebt vast daar een bijl liggen.Gebruik deze als wig, en met een 1 kg hamer rustig slaan.

(zal wel viking achtig zijn , maar helpt wel. tongue.gif )

Het is gelukt. Ik ben weer een stukje verder gekomen. Ik heb me lam gebeukt met die bijl tot ik uiteindelijk een paar klappen in de verkeerde richting gaf en toen weer terug. Ploep! Los!

Ik heb ooit een Volvo Amazon gehad uit 1968 en echt alles zat daar ook vast maar niet zo erg... PFF.

Nu het volgende debacle. Het oude kruisje er uit. Ik denk dat ik maar naar een garage ga om het er uit te laten persen. Ik ben bang dat ik de as beschadig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een stukje waarin beschreven staat hoe je het gewoon zelf kan doen het kruisje verwisselen.Echt het is goed zelf te doen,alleen let wel dat de naaldjes goed op hun plek blijven.

http://www.4x4wire.com/tech/axle/ujoint/

Okeeee! Dus je slaat op de knobbels, niet op de "caps". Ik ga het zo probren. Ik heb al geprobeerd om op de caps te slaan, maar daar is geen beweging in te krijgen.

Fijn al die bereidwillige jeep-ingewijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...